Wat je even kwijt wil #48

Nee want Nico Dijkshoorn heeft een heel specifiek spraakgebrek; of misschien ken je het beter als een Amsterdams accent.

4 likes

Welke basisingrediënten voor cocktails hebben jullie altijd/vaak in huis? Ik heb nu wodka, malibu en 2 smaken baileys maar wil een beetje een voorraadje aanleggen van lekkere mixers

@Bunnyslippers

Elke x als ik hier namen lees van blijkbaar bekende nederlanders bij zon talkshow denk ik . Wie de tatta fuck is dat nou weer. Was ik maar een lelijke oude man dan kreeg ik betaald om dom te lullen op tv.

11 likes

Mn lijf doet weer alsof t doodgaat. Maar dat is niet zo. Dus ben nu al een half uur bezig niet in een paniekaanval te schieten. Maar t lukt nog niet erg.

1 like

Oehh dankje ik had op cocktails gezocht maar toen kwam deze niet

Oh dat was letterlijk het eerste resultaat toen ik cocktails in typte :thinking:

Wodka, whisky, gin, kahlua, witte vermouth staat hier nu. Met (plantaardige) melk kun je daar zowel white russians, black russians, martini, espresso martini mee maken (en nog wel meer denk ik). Verder ook vaak tonic in huis voor gin tonics (beetje slimpie bloedsinaasappel erbij is lekker) en cassis gin is ook lekker. Rode vermouth is nu op maar heb nog een beetje campari in huis dus als ik dat haal kan ik ook negroni’s maken. Verder heb ik ook altijd citroen en olijven in huis en soms sinaasappel voor campari.

Heb vorig jaar met iedere lockdown(verlenging) een nieuwe cocktail uitgeprobeerd dus ik kan mezelf wel pro noemen nu :sunglasses: (behalve dat ik geen cocktailshaker heb maar de shake cocktails in fitness shakebekers maak)

5 likes

Mn tietze is hevig. Daarom doet uitademen pijn waardoor t voelt alsof je niet goed adem kan halen. En alles spant zich daardoor aan in mn borstkas.
En ben in t verleden ook wel aantal keer in de paniek geschoten. En weet 99.99% dat t gewoon dat is. Maar toch. Kan gewoon niet gaan slapen nu want dat gaat gewoon niet

Gun dit echt niemand. Alleen de pijnkant mag iedereen in mn omgeving wel een keer meemaken. Of dit misschien ook wel. Gewoon zodat ze wat begrip hebben.

1 like

Ik haat huilen zo erg, ik word er lelijk van, mijn ogen branden, mijn neus zit verstopt en mijn hoofd bonkt. ‘T enige voordeel: opgezwollen lippen, no botox needed. Maar echt. Klaar mee.

1 like

Ja mn schouder ging even meer pijn doen dus die leidde ff af. Het gevoel dat je geen adem kan halen is gewoon zo killing.

Zet straks wel greys op of mn favo animalcrossing youtuber en val daar hopelijk mee in slaap.

Moet zeggen dat ik t al paar maanden niet gehad heb. En t leven is zo veel leuker zonder deze gekke dingen. Heb dit ook wel eens weken lang gehad en de eerste keer dat je dan normaal in slaap valt is zo gek en fijn de volgende ochtend.

1 like

Ugh ja en dan ook nog een witte man die eigenlijk alleen maar bekend is geworden door zijn vader.

Doet me ook denken aan een jaar geleden toen letterlijk iedereen van die familie een boek ging uitbrengen? Erg vreemd

2 likes

De pijn dit keer wel toevallig. Had al een aanval maandag, hele dag in bed gelegen zoveel pijn. Ging daarna wel weer. Gister kratjes omhoog getild boven mn hoofd op t werk. Kon gister middag al niet eens meer mn arm optillen :joy:
En denk dat t gevoel van geen adem kunnen halen gewoon opgebouwde spanning is ofzo. Geen idee.

Ahh sorry, zie dit nu pas! Meestal 2/3 dagen… is het bij jou alweer veranderd?

Welke cassis gin heb jij? Ik heb die een jaar geleden gekocht tijdens de eerste lockdown en vind het niet te zuipen, 1 glas uit gehaald

En doe je melk in esma?

Ja zou best kunnen. Tis nu al een deel gezakt.
Maar t zo irritant. Zoveel dagen niks gedaan en nog zo’n last. Al had ik nooit die kratjes moetem doen maar ja er was al een collega die half in de ziektewet zit vanwege schouderproblemen en t was niet zwaar. En t ging prima en wilde niet altijd die eeuwige zeikerd zijn. Nou heb mn lesje geleerd hoor. Fuckin 30 en een halve gehandicapte.

Oh gewoon letterlijk cassis met gin gemixt, heb meestal gordon’s! En neee geen melk in mijn esma’s :x:

1 like

No worries! Lief dat je het vraagt, het is sinds gisteravond over, heel blij mee :blush:

1 like

Dat gevoel van geen adem kunnen halen herken ik wel van paniekaanvallen in het verleden. Het idee dat je dan een randje over moet om “diep genoeg” te kunnen ademen, en dat dat niet lukt? Terwijl dat randje overgaan helemaal niet nodig is. Mij hielp het in die tijd vaak wel om adem visualisaties op youtube te kijken. Dan adem je mee met bijvoorbeeld een cirkel die groter en kleiner wordt. Door de controle op die manier uit handen te geven en alleen daar op te focussen werd ik vaak rustiger, misschien dat het jou helpt.