Wat je even kwijt wil #51

Ohh, dit soort stomme conditietesten tijdens de gymlessen, vreselijk. Ik haalde dit standaard niet omdat ik geen conditie had. In plaats van gaan trainen zodat ik wél een conditie zou krijgen gaven ze me standaard een onvoldoende. Snap nog steeds niet wat het punt van gym is als je alleen beloond werd als je toevallig al goed kon hardlopen/voetballen/hockeyen. Of je helpt mensen beter worden in plaats van te straffen… Sindsdien heb ik een enorme hekel aan alles wat met sport te maken heeft.

55 likes

same girl, same

5 likes

Ben echt blij dat ik een docent had die mij (en nog een paar anderen die heel slecht waren) standaard een 6 gaf als we maar kwamen.

3 likes

Ik ben vandaag bij huidkliniek geweest. Gaan beginnen met peelings. In totaal 6 voor nu. En dan eens per week of eens per twee weken. Aansluitend nog een nieuw reinigingspatroon. Dus nieuwe reiniger, tonic, dag/avond creme. Helemaal weg zal het niet gaan maar het zal zeker verbeteren. over twee weken begin ik!

13 likes

Precies dit!

Wij kregen ook altijd een cijfer voor hoogspringen bij gym. Wat een drama was dat zeg. Al die jongens van 2 meter konden er zo over heen stappen en die meiden die goed waren in elke sport konden natuurlijk ook professioneel over dat ding komen. En dan kwam ik aan en dan sprong ik dwars door dat touw heen en kreeg ik een onvoldoende. Kan ik er wat aan doen dat ik niet zo lang ben en ontzettend onhandig.

4 likes

Het 538 feest gaat niet door

Omstreden Oranjefeest Radio 538 gaat niet door na petitie https://www.nu.nl/media/6128406/omstreden-oranjefeest-radio-538-gaat-niet-door-na-petitie.html (via @NUnl)

33 likes

En dat je geen goede techniek geleerd wordt. Wij moesten bijvoorbeeld ook ringzwaaien… een sport die voor vrouwen nagenoeg onmogelijk is. Wie verzint dit?!

3 likes

Ik ging heel enthousiast aan de slag voor mijn nieuwe opleiding.
1e opdracht: een zelfevaluatie van 22 pagina’s invullen.

26 likes

De izzyring is 55 voor 6 maanden, iets goedkoper om geen baby te hebben 🥲

2 likes

Ik heb dit weekend twee walk at home lesjes gedaan en nu heb ik spierpijn in m’n kuiten. Fit granny is back :older_adult:t2:

5 likes

Oh getver ja, veldloop (tijdens hooikoortsseizoen) en shuttlerun: altijd onvoldoende. Zo kut. Ik had sowieso een intense haat voor gym. We konden ook niet douchen, dus eerst 2 uur zweten met zn allen en dan lekker door naar Duits :nauseated_face:

2 likes

Wij mochten inderdaad ook niet douchen daarna. Top als je de eerste twee uur gym hebt ja.

1 like

Ik had dit met tekenen. Ik kan dat gewoon echt niet en vond het zo stom dat het een verplicht vak was… Die docent belde toen een keer mijn moeder omdat ik alleen maar vijfjes en soms een zesje haalde. Ik had graag zijn gezicht gezien toen mijn moeder zei dat het haar geen ene ruk kon schelen of ik een onvoldoende haalde voor zijn vak. Zolang ik mijn best deed was het voor haar goed genoeg.

16 likes

Wat ik altijd al helemaal belachelijk vond is dat de normering strenger wordt naarmate je ouder werd. Waar je dan in de brugklas nog een magere 7 haalde, haalde je voor dezelfde prestatie in klas 4 een onvoldoende. Alsof je conditie beter wordt naarmate je ouder wordt en er niets wordt gedaan tijdens gym om dat te verbeteren.

Ik heb echt zo’n grafhekel aan gym. Ik moet dus ook regelmatig de kinderen uit mijn klas die moeten huilen omdat ze al die verschrikkelijke dingen constant moeten proberen oppeppen en motiveren het nog eens te doen. Nou echt hoor, veeg me op.

9 likes

Hahahahah wat heeft Phoebe nu weer aan. :joy:

9 likes

Je zal maar in de bijstand zitten en bijwerkingen hebben van de microgynon 30, de goedkoopste. Even een dag of drie niet eten!

Ik moest me even mentaal voorbereiden! Maar nu ben ik zo ver.

3 likes

Ik weet niet waar jullie op school zaten maar al die gym trauma’s hier :sweat_smile: waren jullie die meisjes die altijd ongesteld waren dan niet meer konden rennen ofzo

9 likes

Ik kon überhaupt niet rennen. Ongesteld of niet. Nul conditie.

6 likes

Nee, ik was gewoon een gymkluns met (toen nog niet gediagnosticeerd) inspanningsastma. :joy: