Wat je even kwijt wil #52

Ja godsamme dit is zo fucking schrijnend. Er zijn al maandenlang geen crisisplekken, geen hulp voor suïcidale jongeren of kinderen met een eetstoornis en al die grote klotebedrijven komen weg met miljarden aan steun terwijl ze amper belasting betalen. Oh en nu buigt een of andere commissie zich over hoe erg de problemen toch echt zijn en in de tussentijd gebeurt er nog steeds niets.

7 likes

Fiat 500!

Zit wel een verschil tussen jeugd GGZ (waar jij het nu vooral over hebt denk ik) en jeugdzorg (waar het in dat artikel over gaat). Al is het bij beide wel vrij schrijnend, voornamelijk omdat ze nu meer samen moeten werken maar het echt totaal andere werkvelden zijn.

Ik werk nu in de jeugd GGZ, bij acute psychiatrische crisis kunnen wij een jongere best snel zien, maar als we daarna willen aanmelden voor verdere diagnostiek en/of reguliere behandeling loopt het vast. Want ipv dat je die jongere daarvoor direct intern in de GGZ aanmeldt, moet het nu eerst naar de overlegtafel/samenwerkingsverband/weet ik veel waarin naast de GGZ ook jeugdzorg, wijkteam van de gemeente en nog wat anderen zitten die dan gaan overleggen waar de aanmelding heenmoet. Vooral gedaan ivm geld: stel je voor dat er te makkelijk door wordt verwezen naar de GGZ terwijl ook een ‘goedkoper’ wijkteam zou kunnen?

Maarja, in de praktijk is het dus vooral zo dat al die andere partijen die niets weten van psychiatrie zeggen ‘oh nee, dit kunnen wij inderdaad niet, te ingewikkeld/crisisgevoelig, laten we aanmelden bij de GGZ!’ en dan komen ze weer terug bij ons op de wachtlijst maar zijn we wel weer een paar zinloze weken verder :clown_face:

2 likes

Daar zou ik best een apart topic voor willen tzt :joy: Zo fijne tv

O ja was dat alweer vergeten. Het is duidelijk komkommertijd

Er is een we zijn er bijna-topic!

4 likes

Nu al zin in de pannenkoekendiners in een kringetje

7 likes

Toen ik 2 jaar geleden in Frankrijk was hebben mijn vriend en ik de hele avond entertainment gehad van een Duits stel dat op de plek naast ons kwam staan en zij probeerde met die afstandsbediening de caravan op de goede plek te krijgen. We fantastische wijn uit de Luberon en worst en kaas van de markt erbij. Echt de perfecte avond.

21 likes

Blauwe bessen zijn zo underrated, mensen. Potjandorie, zo lekker. Best duur, maar elke cent waard.

3 likes

En mega gezonddd! Laf them

1 like

Zit even opgenomen in een kliniek en er wordt net aan mijn deur gesjord. Dus mijn hart zit in mijn keel. Net nadat ik zeker was dat de persoon weg was gecheckt bij de verpleging of zij het was , nee dus. Iemand van de afdeling. Zit hier voor ptss. Dit is zo triggerend.

5 likes

Ah vervelend, misschien dat de verpleging je verder gerust kan stellen. Ik werk zelf op een gesloten afdeling en probeer altijd m’n best te doen dat de psychotische patiënten aan deuren gaan sjorren.

Ik lig doodmoe in bed met pijnlijke en rusteloze benen. Ik haat dit!!!

1 like

Heerlak! :blue_heart::purple_heart:

1 like

Waarom is iedereen wakker op m’n afdeling, heb het gevoel alsof ik een wandelende sigaretten automaat ben

Volgende week donderdag ga ik met een vriendin naar Ikea en daarna gaan we taart eten bij ons favoriete koffietentje. :pleading_face: Het voelt overwhelming maar ook fijn dat iemand mijn verjaardag alvast niet is vergeten :pleading_face:

34 likes

Wij verhuizen over een week en ik dacht dat we best goed waren voorbereid, maar er moet nog zoveel gebeuren. Ik heb dit echt onderschat.

Een paar dagen voor de verhuizing krijgen we onze eerste vaccinatie en ik ben bang dat we bijwerkingen krijgen zoals vermoeidheid of hoofdpijn. Dat zou echt slechte timing zijn.

1 like

Volgens mij kan je voor zulke zaken je nooit optimaal voorbereiden. Een beetje zoals het ouderschap dat het in de praktijk toch anders aan toe gaat.

3 likes

Nou over 2 uur heb ik mijn eindpresentatie en eind van de middag weet ik of ik mijn diploma ga halen. Ik ga helemaal kapot van de zenuwen. Hoofdpijn en ben aan het ijsberen door de kamer. Net koffie gezet maar de melk was op en ugh laat het voorbij zijn. Zo faalangstig nu

49 likes

Je kunt het! Het hele FF forum staat achter je!

2 likes