Wat je even kwijt wil #53

Mijn laatste maand van mijn lease auto is in gegaan :cry: Ookal staat mijn nieuwe auto al op me te wachten, voelt toch gek.

1 like

Jeetje wat lekker die zon zeg :heart:

2 likes

Jee, ik glimlach even naar een schattig kindje en bam roept een werver HALLO ik kon hem gelukkig nog ontwijken

1 like

950 anderen wow wat veel! Nja uiteindelijk moet toch iemand het huis krijgen dus idd wie weet ben jij het wel. Succes!

1 like

Wat een fijn nieuws! Wat voor reactie had je?

1 like

Hahah wow lijkt echt op mijn kat, alleen heeft die van mij geen klitten.

1 like

Neem zo’n muggenstekker!

2 likes

Ja echt. Wij hebben wierrook, kaarsen, een hor en deet gebruikt en we werden compleet gestoord van de muggen, 30 muggenbulten op 1 avond, hele tubes prikweg gesmeerd. Stekker erin geplugd en 0 last meer gehad.

1 like

Ja haal zo’n stekker bij de Kruidvat! Ik weet niet wat voor magie het is maar het werkt echt.

1 like

Onze stekker is trouwens wel alleen voor de nacht dus ik zou even goed de achterkant lezen!

1 like

Gezeik zeg dit weer. De zon scheen dus had de was buiten opgehangen maar ja nu regent het opeens, mag de hele zooi weer naar binnen. Nou is wel het laatste waar ik zin in heb dus zal vast snel weer stoppen met regenen joe :wave:t2:

1 like

Ahh ik ben helaas niet aangenomen bij de Lush. Maar het was wel een superleuke ervaring!

27 likes

Wat zijn de taalregels voor een zin met twee werkwoorden met verschillende voorzetsels achter het werkwoord, met na het tweede voorzetsel een zelfstandig naamwoord? (slecht) voorbeeld: Ik denk na over en verlang naar vakantie. Of: Ik houd mij bezig met het analyseren van en nadenken over wiskundige formules.

Waar plaats je komma’s? Of is dat meer op gevoel? Ik twijfel altijd of er na het eerste voorzetsel een komma moet en of er voor het zelfstandig naamwoord een komma moet.

Is er iemand die dit weet? :blush:

Ik ben zo blij dat de bieb open is, zodat ik hier kan werken ipv in mijn rommelige bijna lege huis waar ik steeds herinnerd word aan dat ik nog zoveel moet doen/inpakken voor vrijdag :sweat_smile:

2 likes

Zijn geen vaste regels voor, komma’s zijn hoofdzakelijk een gevoelsding. Maar omdat er in deze beide voorbeelden 2 nevengeschikte delen zijn die gekoppeld worden door ‘en’ zou ik hier nergens komma’s plaatsen. Eventueel kan een komma voor de ‘en’, maar ligt ook een beetje aan hoe je de zin zou uitspreken: zou je daar in dit geval een natuurlijke pauze laten vallen of spreek je hem in 1 adem uit? Ik vind het met komma een beetje geforceerd en hakkelig klinken dus zou ze weglaten.

5 likes

Er bestaat wel een negeerfunctie op het forum :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ik kom voor het eerst “met sportieve groet” tegen… :nauseated_face:

4 likes

O heftig. Trekt het wel weer weg?

1 like

Stop met wat je doet en ga Cooking with Paris kijken op Netflix.

Het is na 3 minuten al fantastisch. Quotes for days. Wat een vrouw.

11 likes

Oooh leuk keek er al naar uit!! :grin: