Ik werd net aangesproken door iemand op straat met ‘heee, lang niet gezien hoe is het met je?’ en behalve dat diegene 3 straten verder woont, hebben we nog nooit een woord tegen elkaar gezegd dus ik denk dat hij me voor iemand anders aan zag. Maar goed ik was zo flabbergasted dat ik er maar in mee ging. Uiteindelijk zat ik er zo diep in dat ik niet meer kon vragen waar we elkaar eigenlijk van kennen. Hij ging ook allemaal dingen vragen over m’n werk en ik hoopte steeds dat ik het antwoord gaf dat hij verwachtte Uiteindelijk vroeg hij of ik dit weekend weer langs kwam voor een drankje???
Ben benieuwd waarom je dacht dat je er geen recht op had?
(Het is mijn werk dus miss kan ik er nog mensen op wijzen)
Ik werkte bij een bedrijf waar ik elke 90 dagen mijn wachtwoord moest veranderen, daar ben ik na een paar keer ook overgestapt op zulke wachtwoorden, zo irritant.
Omdat ik student ben en leen bij DUO, dat was eerst een reden om er geen recht op te hebben. Die voorwaarde is echter uit de lijst gehaald dus de gemeente zei via de telefoon dat ik het gewoon moest aanvragen. Het is natuurlijk ook geen inkomen maar een lening. Mijn salaris is niet genoeg om volledig van rond te komen.
Ik had een pompoen in de oven gedaan maar het leek wel alsof er een plastic-achtig laagje op zat. Kon het er zo vanaf trekken toen ik hem uit de oven had gehaald. Is dat een nieuw ding ofzo? Want ik schil die dingen dus nooit dus als je niet oplet zit je zo een of ander kunstmatig spul weg te werken. Zal wel niet dodelijk zijn hoor maar ook niet echt smakelijk.
Ik dacht nieuwe Airpods Pro te hebben gekocht via Bol (verkoper is volgens de bestelling Bol zelf) maar ben waarschijnlijk genaaid.
Kwam erachter toen ik mijn aankoopdatum wou updaten en bij de garantie keek die staat op mei 2023.
Tijdens de dansles is iemand (per ongeluk) met haar naaldhakken hard op m’n voet gestapt en jemig wat pijnlijk
Dus uit de toekomst?
Nee die verloopt dan
Oh😮 Nah gewoon contact opnemen met bol en nieuwe eisen!
Is dat overal weggehaald of alleen in jouw gemeente?
Never forget dat mijn zus toen ze even werkeloos was en een uitkering had aangevraagd in Rotterdam ze haar een maand allerlei “vrijwilligerswerk” (lees verplicht papier prikken of knutselen met bejaarden) iets van 100 euro bleek te kijken omdat haar partner nog studeerde en dus max kon bijlenen. Niemand had dit haar ook kunnen vertellen toen ze die aanvraag deed.
Ik kwam ook websites van andere gemeenten tegen en daar hanteren ze dezelfde voorwaarden. Daarna ben ik mijn eigen gemeente gaan bellen en die zeiden dus dat dat niet meer van toepassing is. Ik denk dat alle gemeenten dezelfde voorwaarden hanteren, alleen het percentage inkomen van het sociaal minimum kan verschillen. Ik ben ook gewoon eerlijk geweest in mijn toelichting dat ik leen bij DUO dus geen informatie weggehouden ofzo.
Dit zag ik toevallig langskomen vandaag dus lijkt erop dat het nog niet overal zo is
Is ook heel chill! Wij hebben onze oude nespresso op de studeerkamer gezet.
Ze gaan het voor me uitzoeken! Ik ga morgen ook met Apple bellen.
Doos zat gewoon plastic om heen en ook zo’n plasticje om de case zelf dus wellicht dat het nog met de import datum te maken heeft.
Mijn iPhone van begin Augustus heeft wel gewoon de juiste vervaldatum voor Apple garantie. Ondanks dat ik gewoon 2 jaar garantie bij Bol.com zou hebben zit het me toch niet helemaal lekker.
Er was wat mis met mijn laptop, ik was al naar een nieuwe aan het kijken, maar nu heb ik het opgelost door een onderdeel te vervangen.
Alleen heb ik nu het gevoel alsof ik minstens €600 over heb omdat die niet heb uitgegeven, maar dat slaat natuurlijk nergens op :’)
@Luzarl ja goede! Het zit hem denk ik meer in het budget dat gemeenten hebben. Ik woon in een dorp, niet in een studentenstad dus dat zal verschil maken. Desondanks zorgt het wel voor ongelijkheid en dat is wel heel erg oneerlijk.
Door een foto in het FF Boulevard topic van Rihanna moet ik weer denken aan een slechte versierpoging 40 jaar terug op mijn veel te witte studentenvereniging. Een of andere blonde gast die zei dat ik hem aan Rihanna deed denken. Nu ben ik niet al te anoniem hier, genoeg volgen mij op insta dus die weten dat ook, maar echt de enige 2 dingen die ik met Rihanna gemeen heb is 1. Ik ben een vrouw en 2. we hebben allebei een kleurtje.
Moet nog gieren als ik daaraan terugdenk.
Ik krijg het dus niet omdat mijn gemeente zegt het budget niet te hebben. Wij studenten moeten maar extra lenen terwijl we ook al genaaid worden met de nieuwe rente.
Te triest voor woorden, tegen mensen in de bijstand zeggen we toch ook niet sluit maar even een lening af??