Wat je even kwijt wil #63

Ingrediënten 1 persoon

Brood en pindakaas

Benodigdheden

Mes en bord

Voorbereiding

Pindakaas uit de kast halen, mes en bord zoeken

Bereidingswijze

Je opent de pot pindakaas en steekt het mes erin. Vervolgens maak je een vloeiende smeerbeweging over het broodje waarbij je de pindakaas egaal over het broodje uitsmeert.

Serveertip

Extra lekker als je bovenop de pindakaas een laagje sambal aanbrengt. Ook kun je de pindakaas mengen met chocolade pasta (je eet toch ook chocolade pinda’s?). Erg lekker ook is om op de pindakaas oude kaas te brokkelen met een augurk.

53 likes

Ja dit is toch top

2 likes

En dan een fancy foto maken van de boterham en dan de letters van die naam gesmeerd op het brood. :stuck_out_tongue: Of brood daarna snijden in de vorm van die naam. :stuck_out_tongue:

Of je doet dit recept eronder voor die collega die wel zin heeft om te koken

5 likes

Mogen bakrecepten ook?
Zou ja dan zou ik iets lekkers uit het baktopic plukken. De koekjes van Annabella’s met bruine boter zijn heerlijk en er staan veel foto’s die je zou kunnen gebruiken.

5 likes

Ja of deze maar dan moet je ook erbij verzinnen dat je een fotografiecursus hebt gedaan

5 likes

Ik denk van wel. Zou ik dan jouw goedkeuring krijgen?
Al zal ik © Frau Helga achterwege moeten laten, zo denken ze nog dan ik een Herr Flick fetish heb. :wink:

Ik ga morgen maar eens bedenken wat het dit weekend gaat worden.

5 likes

Ik zou dit kunnen waarderen als ik de ontvangende collega was!

4 likes

Hahaha ja hoor, pluk gerust een recept van mij ergens vandaan met foto, credits geven / mijn naam er bij is niet nodig. Als het gaat om Annabella’s koekjes zou je altijd haar site kunnen vermelden.

8 likes

Ik heb in zo’n boek ook wel eens een recept voor diepvries pizza voorbij zien komen :grin:
Misschien kun je juist een pagina inleveren met suggesties voor als die persoon geen zin/energie/puf heeft om te koken. Lijkt me prima voor de afwisseling hahaha.

7 likes

Ik zou een cocktail recept doen of een recept voor warme chocolademelk (chocolade smelten, volle melk erbij, slagroom kloppen, scheutje strorum). Krijg er dorst van.

3 likes

@appa @MyMoon dat is ook nog wel een idee.

Of gewoon dadels met spek:

Deze klassieker was ik helemaal vergeten.

20 likes

1 ster

3 likes

Haha mijn zegen heb je @Alicent , al is @FrauHelga wel beter in recepten netjes uitschrijven

6 likes

Wow ik heb vandaag m’n (radiologische) beelden opgevraagd uit het ziekenhuis! Zat ook m’n PET-scan bij. Echt mega raar om jezelf dan daar letterlijk te zien liggen als… skelet :skull: wonderbaarlijk en shocking tegelijkertijd

58 likes

Ik zou soms best een 3D geprinte versie van mijn skelet willen hebben. Best fascinerend :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

we zouden volgende week op vakantie gaan met mijn ouders maar m’n moeder belde net dat ze niet meer mee willen omdat we nog niks geboekt hebben :seal::joy: maar ze wil wel 3 nachten op ons kind passen dus dat is weer eens een voordeel aan de vakantie technieken van mijn vriend

68 likes

:thumbsup: ik stel het bellen naar de huisarts uit naar vrijdag omdat dan de stomme doktersassistente niet werkt en ik haar dus niet aan de tel krijg

10 likes

Een recept rechtsreeks van internet halen en een persoonlijk tekstje erbij. Boeien gaat om het idee toch :heart: (zo doebl ik t altijd bij dit soort dingen iig) sorry late to the partyy

3 likes

Dit is ook een goede zelfmaakversie van de burritos van Knorr: Mexicaanse burritos a là Knorr wereldgerechten - Familie over de kook

2 likes