Wat je even kwijt wil #63

Ja snap dat ook niet. Uiteindelijk krijgen die mensen dan een baan. En dan werken ze met mensen die amper weten hoe de computer werkt .

16 likes

Soms slaan die testen ook nergens op. Ik moest ook hele abstracte testen doen waar toen uit kwam dat ik niet goed ben in communiceren. Op dat moment was ik hoofd van een klantenservice en had ik de hoogste rating bij mijn toenmalige baan,

7 likes

Voor we even een pick-me-up nodig heeft op deze druilerige dinsdag… :cloud_with_rain::cloud_with_rain: deze feelgood :pleading_face::pleading_face:

2 likes

Is dit een teken dat het alleen politici zijn?

1 like

Ik las laatst ook dat veel van deze testen wetenschappelijk gezien niet goed onderbouwt zijn en er veel te veel waarde aan wordt gehecht.

6 likes

Ik ben zo verschrikkelijk chagrijnig en ik raak het maar niet kwijt…

1 like

Iemand die ik ken heeft laatst gesolliciteerd voor buschauffeur. Die heeft tientallen jaren ervaring met een baan waarbij hij dagelijks uren in de auto zit, en veel klantcontact heeft. Echt ongelooflijk wat die allemaal moest doen in de sollicitatieprocedure: gesprekken, meerdere kennismakingsdagen, intelligentietest, persoonlijkheidstest, medische keuring, psychische keuring (meerdere gesprekken met een psycholoog), rijtesten (die zijn uiteraard wel logisch haha), en uiteindelijk is het stukgelopen op een digitale reflextest…

Ik snap echt wel dat ze zo veel mogelijk risico’s willen afdekken, maar diegene heeft zo’n 3 maanden in de procedure gezeten, en uiteindelijk voor niks. Als je dan naar zijn werkervaring kijkt, doet hij soortgelijk werk (in een kleiner voertuig) al ongeveer zijn hele loopbaan. Toen ik dat hoorde, verbaasde het me niet dat ze zo’n tekort hebben.

15 likes

Nou echt he… het is een functie waarbij je dit echt 0,0 nodig zal hebben dus lijkt me echt super zuur als ze me hierop gaan afwijzen. Ben gewoon kei slecht in van dat soort inzicht dingen, beetje balen… Maar als ze me serieus daarop gaan afwijzen dan is het hun verlies hoor.

Edit: En ik ben dus inderdaad ook echt al wel even bezig hiermee. Twee gesprekken, twee halve meeloopdagen, voor- en nabespreken van de meeloopdagen telefonisch, nu moet ik zelf testen doen die in totaal 4 uur duren en dan heb ik donderdag nog twee gesprekken en een evaluatie wat ook nog 4 uur duurt. Maar goed ik wil de baan HEEL graag dus ik ga de rest rocken en de gesprekken goed doen donderdag en dan heb ik hopelijk voor de kerst goed bericht. :smiley:

6 likes

Heb bij zo’n test twee soortgelijke categorieën compleet overgeslagen. Ben aangenomen. Hoop dat voor jou ook

1 like

Ik ga volgende week officieel weg uit mijn appartement en ik moet nog zoooveel inpakken.

Morgen komt mijn vriend en mijn moeder helpen en gelukkig krijg ik volgende week wanneer we alles gaan verhuizen ook nog hulp van m’n broer en vader.

Maar jeetje wat een stress krijg ik hier van!

6 likes

Ik ben zoooooo boos op de hele wereld :rage: :triumph:

2 likes

Ik weet niet wat er is maar knuffel :yellow_heart:

3 likes

Hartverzakking! Zit ik net in alle rust iets te lezen, gaat er ineens een muziekdoosje uit zichzelf een liedje spelen. Dat ding ligt daar al een half jaar ofzo te niksen

3 likes

Call the excorsist!

7 likes

Dit is echt het begin van een horrorfilm

6 likes

M’n moeder ging vandaag naar de kapper. Stuurt ze voordat ze er heen gaat: “Wat denk je van dit kapsel?” Ik heb alle seizoenen van RHOBH gezien en ik wil niet dat mijn moeder met het kapsel van LISA RINNA rondloopt. Ze heeft het uiteindelijk ook niet gedaan gelukkig.

16 likes

Lief! Het is gewoon doodnormale PMS maar ik zou t liefst ff in zo’n smashroom staan en flink om me heen meppen

3 likes

Ah komt goed! Wat mij hielp: gewoon per lade of kastje door je huis heen gaan. Bijvoorbeeld tijdens de lunch even in 10 minuten een kastje uitruimen. Scheelde echt veel stress van een dag lang door het hele huis te moeten rammen. Succes!

2 likes

Verhuizen is ook stressvol. Zorg dat je genoeg dozen hebt en klaar staan dan kan je steeds wat doen. Of vuilniszak erbij en meteen weggooien wat kan. Wat @Taichung ook zegt even 10 min een laatje.

Wij hadden 1 kast trouwens niet uitgeruimd maar gewoon dicht getaped :joy: man zijn idee. Zitten handdoeken etc in.

En schrijf op de dozen wat erin zit.

5 likes

Ik word je klant!!!

2 likes