Wat je even kwijt wil #66

Heerlijk

2 likes

Oh huh waterschade op metaal, is het dan gaan roesten? Dan gaat die olie van HG niet helpen denk ik hoor, dat is voor hout

3 likes

Als je haar nooit meer als plantenoppas gaat vragen, zou ik het denk niet zeggen. Anders uiteraard wel.

Ik heb het wel eens vanaf de andere kant gehad. Ik ‘paste’ op iemands huis, inclusief planten dus, en toen was er iets niet goed gegaan met 1 plant. En toen kreeg ik daar een heel uitgebreid bericht over achteraf, maar toen ik aanbood om een nieuwe te kopen of te vergoeden, wilde ze dat ook niet. En ze wilde het gewoon even zeggen want ze vond het wel heel erg jammer en ze was er wel aan gehecht. Lang verhaal kort; ik heb me nog dagen schuldig gevoeld, maar ik kon er niks meer mee want ik kon de tijd niet terugdraaien en kon ook niks terug doen ofzo verder.

Snap verder wel dat het echt heel vervelend is hoor als een kast of een plant kapot is of beschadigd is!

15 likes

Haha ja dat viel me in porto ook op

2 likes

Je werd niet betaald zeker?
Als mensen echt om hun planten geven moeten ze maar iemand inhuren en anders moet je niet zeiken als je buren niet exact je instructies volgen want holy shit je bent gratis je best aan het doen.

39 likes

Haha nee ik ‘woonde’ tijdelijk in haar appartement. Dus ik betaalde gewoon ‘huur’ ook.

Het was een beetje een vreemde constructie ook hoor. Zij mocht officieel niet onderverhuren van haar huisbaas geloof ik, maar dat deed ze toch als ze op vakantie ging. Maar ze had ook echt een hele lijst met dingen zoals dat je de plantjes water moest geven en als de buren het vroegen, moest je zeggen dat je een vriendin van haar was. Beetje vaag gedoe.

Ja en fuck hoe doen die planten dat in de natuur!! Dan krijgen ze ook gewoon het water wat uit de hemel komt en daar moeten ze het mee doen. Beetje aanpassingsvermogen aub

31 likes

Ja ik had dat ook heel erg in porto! Maar wel alleen naar mijn ex?? Ook totaal niet subtiel haha.

1 like

62 likes

Wow, hoe heb je dit gedaan?

1 like

Ja pff dat vond ik zoooo irritant in Lissabon.

Voor de rest vond ik het wel een hele leuke stad!

Vandaag 3 uur noodgedwongen in de auto gezeten met m’n baas en wat is het doodvermoeiend om zo lang geforceerde gesprekken te voeren zeg. Op een gegeven moment de muziek maar wat harder gezet :smiling_face_with_tear:

8 likes

Vandaag vroeg een opa aan me of mijn borsten ook getattoeëerd waren, nadat hij een gesprek opende over de tattoos op mijn armen, om vervolgens zelfvoldaan te lachen en zijn hand op mijn onderrug-bil te leggen nadat ik zei dat dat een ongepaste vraag was. Ik haat werken in de horeca. Waarom doe ik mezelf dit aan.

Ik dacht dat ik na 1 nacht goed slapen wel van m’n jetlag verlost zou zijn maar ik ben overdag nog zo moe dat ik dan ook veel slaap… en dan lukt ‘s avonds op tijd slapen alsnog niet :smiling_face_with_tear: fijne vicieuze cirkel dit. Ik twijfel tussen mezelf deze rust gunnen want was er voor ik vakantie had ook echt aan toe, maar omdat werk volgende week weer begint moet mijn ritme dan wel weer enigszins op orde zijn

4 likes

Oeh! Dat ga ik eens proberen

1 like

Ik moest vanavond werken (bar) en nu de vakanties weer voorbij zijn, kan ik op een doordeweekse avond meestal wel om uiterlijk 00u sluiten. Vannacht… 02:30 :worried:. Maar goed, het was wel gezellig.

Er waren ook twee mannen die niet uit de buurt kwamen en één van hun had een relatie. Die meid was met haar moeder hier helemaal naartoe gekomen om haar vriend op te halen, boos enzo. En ik dacht echt bij mezelf: damn, gun je vent even een leuk avondje weg met z’n vriend (ze hadden besloten te gaan varen en zouden op die boot slapen).

Totdat… ik tijdens t nazitten ineens een vriendschapsverzoek op fb van hem kreeg. Wat al best knap is, want ze hadden alleen mn voornaam dus daar heeft die gast best even moeite voor gedaan. En toen een berichtje via messenger, of ik nog zin had in een borreltje als ik klaar was. Dus ik netjes afwijzen. Zegt ie: ik kan anders ook bij jou thuis komen als je wil? Dus ik weer nee zeggen. En toen zei hij: “jammer, zouden een paar heerlijke uurtjes voor je kunnen zijn :smirk:

Hahaha wtf?! Ik snap ineens heel goed waarom zijn vriendin hem niet vertrouwd als hij een nachtje met een vriend van hem weg is.

9 likes

Roesten nog niet, het is er wel helemaal ingetrokken en wit uitgeslagen. Ik denk dat ik het label van de kast even mail met de vraag of zij iets weten (opschuren en opnieuw spuiten/lakken ofzo)

@lisaanna Nou ze komt vaak op de koffie dus het gaat wel opvallen dat die planten er niet meer staan omdat vooral 1 van de 2 echt een prominente plek had. Of ik moet exact dezelfde terug kopen, dus als ze vraagt waar ze zijn gebleven kan ik het beste maar gewoon eerlijk zijn lijkt me.

2 likes

Het zou mij echt niet opvallen welke planten er wel of niet in iemands huis staan hoor. Maar als ze het vraagt kun je het wel gewoon zeggen maar zou er niet zelf over beginnen en volgende keer gewoon iemand anders vragen.

21 likes

Piemelknuffel but make it kawaii
Overigens vind ik die squirtle knuffel er dubieus uitzien

Ja! Of “cheesecrack” eigenlijk. In elk geval te krijgen bij cafetaria ‘t Eefje in Amsterdam.

Uiteindelijk was het een 5 sterren ervaring bij die snackbar: die man was al super vriendelijk toen ik de eerste keer kwam, en toen ik terugkwam omdat hij de kaascracks was vergeten riep hij meteen ‘sorry sorry cheesecrack sorry!’ wijzend naar de afgebakken cheesecracks op de warmhoudplaat. En toen ging hij nieuwe bakken, mocht ik wat te drinken uitzoeken en kreeg ik vers afgebakken cheesecracks en de “oude” mee.

20 likes