Wat je even kwijt wil #70

Ik moest mijn man om 9 uur ergens afzetten in Rotterdam dus ik dacht; mooi, kan ik daarna ff shoppen. Gaat alles pas om 10 uur open! En zijn afspraak is tot ongeveer half 11 dus nu heb ik voor niks dure parkeerkosten gemaakt. :sob:

2 likes

oehh shoplogs all over again

WACHTEN!!!

11 likes

Ik ga vanavond naar Carré in Amsterdam en ben nu al obsessief google maps aan het checken om de verkeerssituatie rond Amsterdam en Utrecht in de gaten te houden met de vele wegafsluitingen die er zijn. Fingers crossed dat we niet 4 uur in de auto zitten :crossed_fingers:

6 likes

Ik ben aangenomen voor de huisartsopleiding :star_struck:

224 likes

Ohhh het is echt draaaaama deze week, ook de navigatie schat de tijd helemaal niet goed in. Ik ben 2 keer richting Amsterdam geweest vanuit het oosten en telkens ongeveer een uur extra reistijd gehad dus ik zou echt flink wat extra reistijd incalculeren

3 likes

7 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Modetopic #3

Bedankt voor het advies! Zullen ruim op tijd vertrekken want ik heb geen zin om te stressen in de auto. Het liefst zou ik met het OV maar dat kost ons meer dan €100,- voor twee retourtjes en wat tramkosten als we na de voorstelling geen puf hebben om terug te lopen naar Amsterdam Centraal. En dan woon ik echt niet in een uithoek van het land :sob:

1 like

En met de auto een deel en dan overstappen op OV? Bijv naar Utrecht ofzo en vanaf daar de trein een optie? Als je de trein naar Amstel station pakt ben je met de metro vervolgens zo bij Carré

10 likes

Ik heb een nieuwe baan :partying_face:

138 likes

Helaas is Utrecht door de afsluiting van de a12 ook heel slecht bereikbaar voor ons nu. Dan zijn we daar al bijna 2 uur aan kwijt, terwijl we met deze situatie denk ik in 2,5 a 3 uur in Amsterdam zijn als het verkeer niet superdramatisch is, dus we houden het wel bij de auto deze keer. Thanks voor het meedenken!

Ah balen dat dat geen optie is! Succes vanmiddag, hopelijk valt het mee!

1 like

Misschien weet je dit al, maar je kan ook makkelijk aan de randen van de stad parkeren en een metro nemen. Scheelt weer reistijd en zoeken in de stad.

https://www.amsterdam.nl/parkeren/parkeren-reizen/

2 likes

Dit wist ik niet, bedankt!!

2 likes

Ja dat is dan toch ook gewoon zo? Ik heb een collega gehad die zich iedere maand ziek ging melden voor klachten die daar aan gerelateerd waren.

Is gewoon fucking irritant, maakt het voor mij niet minder vervelend omdat het door haar :sparkles: menstruatie :sparkles: komt of niet.

7 likes

Ja eens @Karl_Lagerfeld Dat is dan toch zoals het hoort te gaan. Dan kan je met elkaar kijken hoe je het beste om kunt gaan hiermee: zoals thuiswerken als dat wel gaat. En bij beroepen zoals dat van Karl waarbij dat niet kan, is het ook mogelijk dat je dan beter wat anders kan doen lijkt mij als je zo vaak uitvalt. Het kan niet zo zijn dat collega’s steeds maar alles moeten opvangen als je er af ligt, dat is geen duurzame manier van werken met elkaar.

Maar dit is ook een slippery slope natuurlijk, dan mag je in zulke banen ook niet meer zwanger worden want vervelend voor je collega’s

16 likes

Nou ja ik denk eerder dat je het dan moet zien als iets van chronische ziek en dan kan je prima veel werk doen als er maar rekening mee gehouden word. Dus niet dat collega’s dingen op moeten vangen maar dat er bijv iemand bij komt voor zoveel uren of andere soorten oplossingen. Dit ligt eerder aan de werkgever dan aan het personeel

Maar goed dat is bij veel chronische ziekten ook al lastig en ingewikkeld dus dat zal bij menstruatie klachten niet anders zijn.

5 likes

En als je een maand zo’n NS abo neemt? NS Flex webshop | NS Dat hoeft maar 1 van jullie te doen en de ander krijgt ook 40% meereiskorting

3 likes

Ja alleen dat is niet een maandelijks terugkerend fenomeen natuurlijk en dat is dan ook een langere periode die op te vangen is door een ander personeelslid.

Bij deze klachten was het kort voor een dienst een ziekmelding en dan is er niks meer te regelen qua vervanging.

Geen idee ook hoor wat wel een oplossing hiervoor zou zijn. Maar het niet zien als verzuim zou daar voor mij niet onder moeten vallen, want dat is het wel gewoon.

5 likes

Alleen in de dal-uren he…

2 likes