Wat je even kwijt wil #71

Voordat je savonds gaat tandenpoetsen? Dat zit als het goed is toch in je routine dus dan plak je dat ervoor.

3 likes

@Baron rest in peace.
Je bent wel maar mooi 91 geworden!
Drommels drommels en nog eens drommels

13 likes

Drommels drommels drommels, dat waren 91 mooie jaren

22 likes

Ah heel jammer, maar hoop dat er dan alsnog uren komen voor je! Ben wel benieuwd wat voor werk, is het iets heel anders dan wat je nu doet, zoals je (volgens mij?) ook wilde?

2 likes

91, tjonge, wat een leeftijd inderdaad

3 likes

De enige manier waarbij dit werkt voor mij is toen ik het van de avond (geen zin meer) naar de ochtend heb verplaatst. En nu doe ik het elke ochtend. Wil er ook bij in de spiegel kunnen kijken dus ik doe het voor het tandenpoetsen.

2 likes

Ik heb ernstige slaapproblemen en nu had ik medicatie gekregen en vannacht gewoon geslapen. Het is confronterend en geweldig hoe anders mijn dagen dan zo zijn. Mijn leven is gewoon 180 graden anders en gezelliger.

51 likes

Ik heb zojuist na twee jaar ziekte m’n transitievergoeding en vakantiedagen van ruim 2 jaar uitbetaald gekregen van m’n oude werkgever en omg ik heb nog nooit zoveel geld gehad? het voelt echt alsof ik de loterij heb gewonnen en tegelijkertijd ben ik meteen heel erg bang om het kwijt te raken/te moeten afstaan ofzo (ik heb een heel ongezonde onvolwassen relatie met geld) dus ik durf het tegen niemand te zeggen haha

lol jullie kunnen hier de komende dagen polls in het stel je persoonlijke vraag topic over verwachten :joy:

19 likes

Geen idee of dit voor jou ook geldt, maar ik heb een keer een jaar uitkering met terugwerkende kracht uitbetaald gekregen en daar geen rekening mee gehouden bij de inkomstenbelasting. Heb lang op de blaren moeten zitten om dat terug te betalen.

3 likes

Super fijn dat het zo goed werkt! Ik slik 1-2x in de week slaapmedicatie als ik vroeg moet werken (ik heb een verlaat slaapritme) en het is zĂł fijn. Niet meer uren wakker liggen en stress om slapen en overdag een zombie zijn.

2 likes

Ja thanks, dit zit ook in mn achterhoofd en is inderdaad belangrijk om rekening mee te houden en mezelf niet rijk te rekenen. Dank

1 like

Als het goed is heeft de werkgever hier rekening mee gehouden met de uitbetaling dmv bijzonder tarief. Maar dat kan je sowieso op de loonstrook zien @boonie

4 likes

Ja ik hoop dat ik die nog krijg. Kan niet meer in de systemen, maar als het goed is wordt het naar m’n privĂ©mail verstuurd. Maar ook met belasting bijzonder tarief etc heb ik het idee dat ik nu ineens een stuk meer inkomen heb dan “normaal” in een jaar, dus even kijken hoe dat uitpakt. En ook of er niet dubbel loonheffingekorting is toegepast

2 likes

Eindelijk aangenomen voor een superleuke baan bij een bank. Opeens slaan twijfels toe want vaste contract valt weg en eerste 2/3 maanden onboarding fulltime op kantoor. Ik heb een hond en ben gewend aan 1 a 2 dagen kantoor (kan wel weer na onboarding periode). Aanbod ontvangen maar is bruto jaarsalaris en incl vakantiegeld en geen 13e maand. Ik wil gewoon zeker weten wat er precies maandelijks binnenkomt zucht
 echt van
 zo blij maar ook dubbelgevoel

5 likes

Je kan een pro forma loonstrook opvragen, dan weet je wat er elke maand overblijft.

Als dit het eerste bod is: verder onderhandelen is helemaal niet gek, echt doen dus. Wat je normaal aan eindejaars en vakantiegeld zou krijgen kan je met onderhandeling proberen in je maandloon te verwerken zodat je er op dat vlak niet op achteruit gaat.

Wel pittig dat onboarden, is er iemand die even langs je hond kan gaan in de middag? Digitaal onboarden lijkt me niets dus snap ook wel dat ze dat op kantoor willen doen.

3 likes

Ja, bedankt voor je goede tip! Ik ga maar maandag navraag doen. Lijkt mij inderdaad dat er iets mogelijk moet zijn want ik ga van bank naar bank met soortgelijke functie. Ja qua hond, ga wel ei over leggen en evt kijken of iemand in de buurt wil oppassen

1 like

Ik heb iets op Marktplaats gezet en ben voor het eerst uitgescholden door een potentiĂ«le koper. Ik werd ‘bloed hond’ genoemd (zonder spatie). Toch iets wat je een keer mee moet maken in je leven haha

2 likes

Haha weigerde je iets voor een heel laag bod te verkopen? Of even langs te brengen?

2 likes

Ja ik wilde €100 en zijn laatste bod was €80, en toen ik zei ‘jammer dan’ ging het ineens snel haha

3 likes

Ik was net op een winterfair in een bible beld stadje hier in de buurt. Stond ook een anti-abortus stand :smiling_face_with_tear:

2 likes