Wat je even kwijt wilt #11

Dat kan ik dus nergens vinden op de site van de belastingdienst :yum: zij is bovendien naast huisgenoot dan ook mijn verhuurder.

Ik heb sinds vandaag TV!!! Bye bye alles op een laptop kijken en/of gedoe met laptop aansluiten op een groter scherm. Nu kunnen we zappen!

8 likes

Dan ben je huisgenoot maar geen fiscaal partner.

Zojuist terug van boodschappen doen haha :pensive:. Maar ik ga jouw recept gebruiken maar dan met spinazie ipv andijvie!

Oeh ook lekker!

misschien heb je meer succes in het vegetarisch eten topic:

1 like

Ik gaf net in plaats van m’n OV, m’n pinpas aan de conducteur :upside_down_face:

6 likes

Zoveel honger

Ik heb zo vaak dat mensen willen pinnen met een OV-chipkaart. Ik doe het zelf ook wel eens trouwens :expressionless:

1 like

Ja die heb ik ook al eens gehad inderdaad! En ze lijken niet eens op elkaar 🤷

Hoe begin ik met een sinterklaasgedicht? Ik wil eens iets anders dan Sint zat eens te denken… maar weet gewoon niet hoe ik anders moet beginnen.

@TantePollewop kan je hier wel mee helpen! Ze heeft een aantal jaar terug mij ook geholpen met mijn sinterklaasgedicht

2 likes

Ik hoor mijn bovenbuurman echt keihard zingen en een soort van rappen? Maar echt uit volle borst. Ik zit te grinniken op de bank.

3 likes

Bedoel je de gemeentebelasting? Bij mij was het altijd zo dat degene die het langst ingeschreven stond op het adres de belastingaanslag kreeg voor het aantal mensen dat op het adres woonde. Volgens mij hoef je sowieso niks aan te geven op je eigen jaarlijkse aangifte.

Dit zijn wat van mijn ‘openingen’ van vorig jaren, weet niet of dat helpt?

Ben er nog altijd trots op ook, vind gedichten maken echt leuk.

Gedichtjes
  1. Piet dacht: hè? Wat is dat nu?
    Het zien van jouw verlanglijst
    gaf hem een déjà vu.

  2. Op 5 december blikken wij altijd terug.
    Wat een gek jaar heb jij achter de rug.

En soms duik ik meteen de ‘materie’ van het cadeautje in, zoals hier (het was een leesbril):

Oude mensen worden soms wazig,
hun blikken onscherp, hun ogen glazig.
Maar ik zeg je, simultaan,
kunnen wij dit in stijl doorstaan.
want wie zorgvuldig en veel leest,
behoudt de allerscherpste geest.

Of hier (walkietalkies):

Toen Sint nog klein was en speelde met Piet,
Bestond de telefoon nog niet.
Ze namen een blikje en een draadje,
En voerden daarmee een gezellig praatje.
Loop met dit cadeau van je vriendjes vandaan,
En kijk of ze je nog kunnen verstaan.

13 likes

nou dat vind ik ook bitchy van die mensen hoor! helemaal niet leuk.

voel je aub niet gefaald! Ga je naar de inzage? Kijk vooral waar het mis gaat, dan weet je alweer waar je op moet letten voor de volgende keer. En misschien kun je met iemand de stof samen doorspreken de dagen voor het tentamen? Erover praten helpt mij altijd om het te onthouden. Je kunt het!!

1 like

Oh wat een goede gedichten! Ik geef oa. een E-book (waardebon dan) en de surprise is een Beste-Drent-Award 2018. Ik gebruik heel veel rijmwoordenboek, maar dan gaat het wel echt van hak op de tak en dat vind ik een beetje jammer. In mijn familie is het een beetje de competitie wie het langste gedicht schrijft, dus dan ga je echt maar slap lullen om maar papier te vullen (hé, dat rijmt haha).

JA over Sint gedichten gesproken ik heb dit jaar de creepy zwager van mijn vriend die een paar jaar geleden in volle midlife crisis net iets te geïnteresseerd in mij was (incl een Sinterklaasavond waarop hij voor mij een net ongemakkelijk gedicht had geschreven). Ik ben ook nog eens slecht in dichten dus indien iemand mij wil helpen met dichten en subtiele sick burns IK BEN JE EEUWIG DANKBAAR.

2 likes

Mijn broer appte me dat zijn kinderen geen witlof meer willen eten omdat ik heb gezegd dat dat vies is. Moest er stiekem om lachen.

42 likes

Sint wilt helemaal niet aan jou denken, laat staan jou iets schenken!

7 likes