Bijnaaa weekend
Maar als jij besluit die dag iets voor jezelf te willen doen of niks te doen dan is dat toch je plan voor die dag? Dus dan heb je toch al een plan en kan je toch niet met die ander afspreken? Wat jij dan te doen hebt is dan in principe niet van belang, maar je hebt gewoon een ander plan
Ja precies dit. @Santeria
Het is misschien geen feest wsarvoor je uitgenodigd bent, maar je snapt vast de essentie wel
Vandaag is mijn laatste stagedag!
Ik ga het wel missen denk ik maar ben ook wel blij dat het voorbij is
Veel mensen werden ouder dan 30, maar omdat kindersterfte zoveel en vaak voorkwam is de gemiddelde leeftijd heel laag.
Wanneer je de levensverwachting bekijkt van een Middeleeuwer op zijn twintigste levensjaar, zie je namelijk een heel ander plaatje verschijnen. De meeste kinderziektes zijn rond het twintigste levensjaar voorbij, en wanneer je die eerste twee decennia dus hebt overleeft, maak je een aanzienlijk grotere kans om hogere leeftijden dan 30 te behalen. De gemiddelde levensverwachting in de Middeleeuwen voor 20-jarigen was dan ook ongeveer 64 jaar.
Maar dan moest je als kind wel eerst een soort hunger games overleven
Pas je goed op jezelf?
Heb mân oppasmoeder nu weer moeten vragen of ze mân tikkie wil betalen. Kom op zeg, betaal mij gewoon voor mijn werk. Ik heb dat geld nodig en gewoon verdiend.
Ik gq straks naar de primark, al mijn hoop is gevestigd op het feit dat ik vandaag mijn salaris+ vakantiegeld+ belastinggeld krijg.
@TheOne @Printemps @Runnerlongs @anon39978576
Oke haha 1200 is duidelijk veel dus. Ik ben nog nooit verder gekomen dan centerparcs huisjes dus dit is allemaal heel nieuw voor me. Thanks voor de reacties, heb nu wel wat minder stress qua geld sparen haha
Ik heb ook het vakantiegeld van mijn bijbaan binnen, maar mijn vakantiegeld alleen is echt een stuk meer dan mijn normale maandloon, is dat normaal? Ben er wel blij mee
Nee het zou evenveel moeten zijn toch? 8% per maand, 12 maanden komt op 96% van je maandloonâŠ
Misschien heb je ook meteen vakantiedagen uitbetaald gekregen?
Ik heb voor het eerst mn nieuwe salaris gehad voor een volle maand werken en ik ben flink achteruit gegaan (bruto 500 euro minder). Ik werk nu 4 dagen ipv 5 en het scheelt netto maar 200 euro? En dan heb ik vakantiegeld er al afgehaald.
Het kan ook meer zijn als je een deel van het jaar meer hebt gewerkt!
@monkeyslut ik had dezelfde situatie met van 5 naar 4 en het scheelde bij mij netto ook relatief weinig, maar 150 geloof ik!
Bij minder inkomsten betaal je veelal minder belasting, ofwel doordat een lager tarief geldt of doordat je hogere heffingskortingen krijgt Ăłf allebei.
O en nog een leuke toevoeging: als je in jouw situatie fulltime werkt in plaats van vier dagen, dan moet je dus maandelijks bijna 35 uur werken voor 200 euro extra. Dat is maar 5,70 per uur. Deprimerend.
Haha ja dat snap ik wel, maar toch was ik verbaasd.
Ohhh grapje dat zal het zijn voordat ik met mijn stage begon werkte ik meer inderdaad
Ik heb mn verjaardag afgezegd voor morgen, wat een opluchting zeg
Ga ws nog wel iets eten/drinken met mensen die zin hebben maar niet onder de noemer verjaardag.
Mijn nieuwe (lease)auto is as we speak naar Nederland aan het shippen. Over ongeveer 3,5 week kan ik eindelijk auto rijden <3 Had ik na al die falende rij-examens en jaren van OV nooit zien gebeuren haha. Ik verheug me nu al op zoveel vrijheid.
Welle auto heb je gekozen?