Wat je even kwijt wilt #25

Oh ja, misschien ligt het ook aan mijn huisgenoten waarop ik dit baseer. Zijn ook allemaal jongens die op de universiteit studeren, dus ook niet de netsten (ikzelf ook écht niet, maar de smerigheid hier is soms echt next level.)

@grace @roeptoeter @Insouciance @Swelgje @Croky Thanks voor de tips :smiley: Ik ga ze opslaan.

2 likes

Weet iemand hoe snel je verkeersboetes in CJIB kunt zien? Ik reed blijkbaar te snel 16 juli en kreeg daar zaterdag een boete van binnen, maar nu ben ik bang dat ik meer boetes heb ontvangen sinds die tijd tot nu. (Het is zo’n punt waarop je van 50 naar 100 gaat en blijkbaar gaf ik destijds net iets te vroeg te veel gas omdat je snel met het verkeer meerijdt, maar ja, dat zou dus best vaker gebeurd kunnen zijn, al rijd ik daar nu zo’n twee maanden praktisch iedere dag en is dit de eerste boete die ik kreeg. Ik wil het liever vroeger dan later weten in ieder geval!)

Huh wat eng! Ik zou even langs de huisarts gaan, lijkt me niet normaal :worried:

Dweilen doe ik 1x in de maand ofzo. Heb laminaat, de vlekjes poets ik weg met een doekje haha

2 likes

Damn ik voel me echt belabberd. Heb ook te weinig gegeten vandaag maar ben misselijk/heb buikpijn dus heb ook geen eetlust. Gelukkig ben ik zo thuis, ga lekker in bed liggen joeee.

Er is geen termijn en kan verschillen per flitspaal. Meestal binnen een maand of 2. Ligt er ook aam hoe hard, bij 50 of harder te hard moet het Cjib je verhoren of je de bestuurder was (want dan komen rijontzeggingen om de hoek kijken: of bij een 2e keer boven de 30 in 2 jaar). Dan krijg je eerst een ontbinding voor verhoor.

Edit: telefonisch verhoor door een boa

1 like

Ja, goed idee! Thanks :slightly_smiling_face:

1 like

Thanks! Ik had deze boete per brief na 11 dagen binnen, hoopte dat het digitaal een stuk sneller te zien zou zijn. Ging om 7 km/u en trap niet zó vroeg het gaspedaal in dat er een keer veel meer geflitst kan zijn gelukkig.

Oh gelukkig! Hoop voor je dat het hierbij is gebleven. De ene keer gaat het sneller dan de andere keer wanneer het binnenkomt; geen idee waar dat afhankelijk van is. Ze moeten het rolletje niet meer vervangen zoals vroeger. Maar denk afhankelijk van bezetting om het te verwerken (zal het eens navragen als ik het niet vergeet)

1 like

Ramen wassen is ook zoiets. Zo’n grafhekel aan! Denk dat de ramen hier max 3 keer zijn gewassen in 2,5 jaar tijd. Verder zijn we heel netjes en opgeruimd. Maar die ramen…

2 likes

Een vriend van me heeft dit ook wel eens meegemaakt, hij werkte in een restaurant. Supersmerig, ik vraag me altijd af hoe het zo ver komt?

1 like

Ja heel heftig, ik was in Poznan, Polen. Een relatief kleine maar alsnog heftig.

Vakantieveilingen o.i.d. misschien? NS heeft ook wel eens kortingen (treinkaartje + toegangsbewijs voor een gereduceerd tarief), maar dan moet je er wel met de trein heen willen natuurlijk.

1 like

Ja in de ggz.

@Hatsmetflats dat bestaat ! Floorcleaner van kaercher. Andere hebben misschien ook al. Zie dat de prijs ook wel weer meevalt. Maar we hebben net nieuwe stofzuiger gekocht.

@WhereTheLightIs idd ramen ook vervelend werk. Hier ook 1 keer door schoonmoeder en 1 keer door mn vriend. En dan alleen beneden.

2 likes

Heb je al ingelogd bij het CJIB? Daar zie je sneller boetes dan de briefen.

1 like

Nou ik ga me toch maar wagen aan de zalm… Wens me succes :joy:

Eet smakelijk! :sushi:

1 like