Wat je even kwijt wilt #9

Ik ga nu naar m’n vriend en daar eten, we hadden afgesproken om om 7 uur te eten en hij gaat koken. Nu ken ik hem langer dan vandaag en is het waaschijnlijk niet klaar om 7 uur en ik verga echt van de honger. Ga ik onderweg een snack halen om te voorkomen dat ik hem aanvlieg uit hangriness straks!?
EDIT oke keuze gemaakt ik krijg net een appje ‘‘zal ik vast boodschappen doen’’ aaaaargh

• Ja doen joh
  • Nee dat is echt niet netjes

0 stemmers

Morgen EMDR en na de vorige sessie had ik geen honger. Alleen chips en chocola gingen erin. Nu heb ik uit voorzorg alvast 3 mega zakken chips gehaald, twee pakken ijs, 3 repen chocola, Red band en pizza en ik twijfel of ik nog meer nodig heb. :smile:

21 likes

Danku.

1 like

@EllaFitzgerald
@Chuckie
Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je in Nederland niet zó hard je best hoeft te doen op die leeftijd (want in principe wordt iedereen toegelaten op de uni) dus als je niet toevallig van het bestaan van die universiteiten af weet je al achterloopt op alle buitenlandse studenten die gewend zijn om zo hun best te doen.

Ohja update over mn all white outfit. Er zit 1 vlek op mn broek. Niet van mijn koffie maar die van George.

10 likes

Ja hangt er echt vanaf denk ik, ook naar wat voor school je gaat en weet ook niet of het altijd wel wenselijk is. Ik had het er pas toevallig wel met Engelsen over, en die zeiden dat zij gewoon les kregen om de examens te halen en niet om iets te leren, en vervolgens naar een zo goed mogelijke universiteit te kunnen. Weet ook niet of dat nou ideaal is.
Maar ja volgens mij wordt in Nederland een hele studie in het buitenland doen sowieso niet zo gestimuleerd heb ik het idee, wij hoorden er op de middelbare school in elk geval nooit over. En in Nederland heb je niet écht prestigieuzere/betere/slechtere universiteiten, hier is alles in principe redelijk goed dus dan is het ook niet echt nodig om heeeeel hard je best te doen.

1 like

Ik heb vaak gehoord dat het als nederlander/ niet brit of amerikaan (bij uni’s in de VS) extra moeilijk is om aan zo’n universiteit te mogen studeren en dat het eigenlijk de moeite niet waard is. Inhoudelijk is het allemaal niet zo heel veel beter. Het staat goed op je CV sure, maar is nog steeds geen garantie voor een topbaan. Buiten dat je zelfs als je dan die topbaan hebt ook pleurishard moet werken, de juiste mensen moet kennen en dan nog mazzel nodig hebt. + studieschuld want allerlei beurzen zijn niet voor buitenlanders beschikbaar.

Ik ken iemand die het als Nl heeft geprobeerd en dat is niet gelukt, en die heeft er dus jarenlang keihard voor gewerkt. En een vriendin van mij die hier was als expat die had best een goede maar baan hoor maar niet onbereikbaar met gewoon nl diploma (al kwam zij uit Kenia) en die was naar UCL gegaan en vond haar studie (rechten) maar in haar woorden bullshit.

Dus ik weet niet of je echt wat hebt gemist hoor.

3 likes

Ja dat klopt ook wel. Mijn ervaring is wel echt het typische “doe maar normaal dan doe je al gek genoeg”, je werd er zó op aangekeken op school dat kwetsbare ik er echt alles aan heeft gedaan om zo min mogelijk op te vallen. En dus blonk ik nooit ergens in uit want dan werd er sociaal nog meer naar me getrapt. Het allerlaatste wat ik wilde was een uitslover gevonden worden, dus werd ik gemiddeld. En dat ben ik nog steeds, met alles middelmatig, terwijl de rest van de wereld om me heen inmiddels wel is losgebroken :frowning:

3 likes

Dit stelt me dan wel gerust ofzo. Dat ik toch niet mega heb gefaald.

@EllaFitzgerald
Het is sowieso nooit te laat he!

On the upside: die prestigieuze universiteiten zitten ook vol met rijkeluiskindjes. Wel heel slimme rijkeluiskindjes natuurlijk, maar allicht nóg veel meer een bubbel dan mijn Nederlandse universiteit.

5 likes

Mooi, dat was de bedoeling :grinning:

1 like

Dus dan neem ik geen hamburger. Komt er iemand tegenover mij zitten met een hamburger.

Oke is goed universe…

2 likes

Oh zo leuk! Ik vind het daar echt geweldig rond de kerst periode! Hoe alles versierd is en de hele sfeer die er dan hangt. Ook al is het nog ver weg, alvast veel plezier haha.

DIE MEID AT HAAR HAMBURGER OP VOOR MIJN NEUS EN IS NU ERGENS ANDERS GAAN ZITTEN.

DAT IS NIET OKE.

7 likes

Fuck hamburgers, die dingen zijn ranzig :broken_heart:

Niet waar. Hamburgers zijn life.

10 likes

Chocolade mag altijd en chocladeletters ook, want letters zijn belangrijk en chocolade ook. Dus :metal:

7 likes

Leer van mijn fouten. Bestel mc donalds.

9 likes

Ik zit in de bieb te studeren maar eigenlijk zit ik dus op dit forum en een beetje online rond te klooien. Merk wel dat dit voor de meeste mensen hier geldt… Superdruk hier maar weinigen die echt productief bezig lijken te zijn… Ik weet niet of ik daar blij om moet zijn want ik ben niet de enige of depri omdat we allemaal zulke losers zijn.

Hoe heten die planners die een tijdje populair waren hier?
Ze waren er ook in het mint… Er was destijds een korting waardoor veel meiden gingen bestellen