White privilege / racisme

Ik zag deze week bij mijn moeder een magneet van een black face aan de koelkast hangen. Ik wilde er wat van zeggen alleen ik realiseer mij dat mama deze magneet heeft gekocht op Kaapverdië en dus naar mijn verwachting zoiets zal zeggen als: “Zij hebben deze zelf aan mij verkocht.” Maakt dit het anders?

Ze zal vast vragen of ze het dan niet had moeten kopen dus ik denk er vast over na.

Steel em :wink:

Dit doet me aan iets anders denken. Ik kwam laatst in een antiekwinkel twee ZP-ansichtkaarten tegen en die had ik toen bijna gekocht om op te sturen naar The Black Archives. Dat kan ik met deze magneet ook wel doen. :joy:

2 likes

Oeps verkeerd topic

https://www.instagram.com/p/CLNB7VVF9UG/

Ik vind deze titel weer zooo typisch he :rolleyes:

‘‘Half jaar cel voor relschopper KOZP-demonstratie’’

Als je niet beter weet zou je denken dat het om een KOZP-demonstrant gaat die aan het rellen was en een gevangenisstraf heeft gekregen. Maar ook als je verder hebt gelezen dan alleen de titel en weet dat dat niet het geval is dragen dergelijke koppen er alsnog aan bij dat je KOZP en hun demonstraties met geweld gaat associëren.

7 likes

De tiktok opent niet, kan je de link mss zonder preview delen?

Ieh jeuk van dit stukje tekst erbij. Maar ik weet hier niet genoeg vanaf om er iets zinnigs over te zeggen.

1 like

Ah, lekker, racisme tegen aziatische mensen op primetime tv. Helemaal top.

3 likes

Dit is wie is de mol. Had dit stukje gister gemist maar echt niet oke idd

4 likes

Ja dit was bij Gangnam style. Charlotte deed het ook

4 likes

Ik snap gewoon niet waarom dit uitgezonden wordt. Het was fucking ongemakkelijk om hiernaar te kijken.
En ook zo beledigend om iemand die zoveel bereikt heeft zo te omschrijven.

2 likes

Ook het complete gebrek aan zelfreflectie (bij cast en crew) en dat Marije het zelf ook nog ff na deed

1 like

Ongelooflijk, bizar dat het ook door het edit team heen is gegaan en in de laatste montage is terecht gekomen.

6 likes

Tip: zoek het niet op Twitter

90% vindt het volkomen normaal en snowflake om je eraan te storen omdat het racistisch is.

7 likes

Maar hoe moet je dan een Aziatisch persoon uitbeelden?

:neutral_face:

4 likes

Hou op zeg! Ik las dat en dacht echt “dude”

2 likes

Ik reageerde ook al verontwaardigd tijdens het kijken gisteren. Ik snap echt niet dat de regie er voor kiest om dit shot er in te laten, er waren zoveel andere opties?!

Sowieso heeft WIDM altijd een erg witte cast heb ik het idee. Ze doen altijd een 50/50 verdeling m/v, waarom kunnen ze dat niet ook doen met wit/POC?

2 likes

Raar fenomeen; “plantation themed” feestje

1 like

Ook zoiets achterlijks. Net zoals je in Japan een Nazi chic bruiloft kan hebben :persevere:

2 likes

Blijft me steeds verbazen hoe snel dit soort mensen zo’n tweet weten te vinden. Alsof ze een alarm iemand-vindt-iets-racistisch appgroep hebben.

8 likes