Airfryertopic

Ja dat rekje bedoelde ik idd, dus friet en dan dat rastertje met snacks erop. Kan dat goed regelijk?

1 like

Als je snacks en friet dezelfde temperatuur nodig hebben wel

1 like

Loool er bestaat swrieus dit topic?? :sweat_smile:

Lijkt mij niet handig want volgens mij moeten snacks en friet nooit even lang erin en friet wil je halverwege meestal nog schudden. Na elkaar vind ik nooit een probleem, iedereen begint alvast aan de frietjes en ondertussen worden de snacks gebakken.

2 likes

Ik gebruik heel vaak mijn oven voor broodjes en geroosterde groenten en aardappeltjes, maar nu de zomer er weer aan komt heb ik eigenlijk geen zin dat mijn huis zo erg opwarmt als ik de oven gebruik. Ik vroeg mij af of een airfryer je huis erg opwarmt.

Ik twijfel om een airfryer te kopen, is het dat waart? Gebruik je die veel en welke is aan te raden?

Ja, vind het echt ideaal! Heb ook lang gedacht dat het geen toegevoegde waarde had, maar sinds we er een hebben gebruiken we hem vaker dan de oven. Die van ons hoeft niet voorverwarmd te worden, dus broodjes afbakken bijv gaat veel sneller. En natuurlijk voor snacks en friet, we hebben namelijk geen friteuse en die missen we ook niet.

We hebben een Philips XXL en ben er heel tevreden over! Er is trouwens ook een Airfryertopic maar die is niet zo actief geloof ik.

Ik vind het een toevoeging als je de ruimte hebt. Sommige dingen gaan veel sneller zoals broodjes en snacks, maar ik vind de ruimte soms nog wel beperkt en heb een xxl. Mijn ultieme luie maaltijd is alles uit de oven en dan zou dat bijvoorbeeld niet passen, net als ovenschotels.

1 like

Wordt friet dan ook echt lekkerder dan uit de oven?

1 like

Ja! Bij mij wel

2 likes

Ja ik vind het wel minder droog, proef weinig verschil met friet uit de friteuse. We maken ook vaak zelf verse friet of gebakken aardappels en die vind ik uit de airfryer ook lekkerder dan uit de oven.

Het ligt er een beetje aan wat je verwachtingen zijn. Toen ik hem kocht hoopte ik dat friet écht lekker zou zijn, maar dat vind ik niet. Het wordt beter dan uit de oven, maar het blijft… ovenpatat. Dat is gewoon echt anders dan friet uit de frituur en dat moet je lekker vinden. Dat was voor mij wel een domper destijds, omdat ik alleen maar lyrische verhalen las. Verder is het soms handig, omdat het sneller/gemakkelijker is dan een oven. Maar hoewel ik een grote heb is ie toch nog te klein voor dingen zoals een ovenschotel. Ik heb de mijne nu een jaar of 4 en ik zou een nieuwe kopen als deze stukgaat, maar een échte musthave vind ik het niet. Ik zou er geen keukenkastje voor opofferen bijvoorbeeld.

1 like

Ja! Ik heb een tijdje geleden voor tips gevraagd en heb uiteindelijk een Tefal Easyfryer gekocht voor € 70. Ik dacht als ik een ‘‘goedkope’’ airfryer koop en het is niks dan is dat niet zo erg dan als ik een Philips airfryer voor € 200 koop.

Maar ik ben echt fan en mijn vriend is helemaal fan! Hij gebruikt hem vaak om iets opnieuw op te warmen, kip te maken etc. Wij gebruiken hem uiteindelijk best wel veel!

Ja ik gebruik het heel vaak voor een snack tussendoor. Geen idee waarom de oven (missch vanwege voorverwarmen; schoonmaken) drempel verhogend werkt.

Ik heb de philips xxl, heb verder geen speciale tools (rooster of mandje) erbij gekocht

2 likes

Weet iemand of je gekookte eieren in de airfryer kunt doen en of ze dan crispy worden aan de buitenkant? :sweat_smile:

Dan zou je ze wel moeten paneren, maar ik denk dat dat wel lukt.

2 likes

Ik wil een airfryer aan gaan schaffen. Maar twijfel nu tussen de L of de XL. Ben alleen met mn dochter van bijna 1 (dus die eet nog niet zoveel :grin:). Is de L dan groot genoeg?

Wij hebben de XL voor twee personen en die grootte vind ik erg fijn. Dan passen er bijvoorbeeld ook wat grotere broodjes tegelijkertijd in. Wij hebben eentje van Tefal, daarvan kun je het rooster gemakkelijk schoonmaken. Die van Philips heeft zo’n rooster van draad en die vind ik heel irritant met schoonmaken haha.

1 like

Ik zou voor XL gaan, liever iets groter dan dat hij net te klein is en je hem dan niet gebruikt

2 likes

Zojuist de xl besteld! Super bedankt!

2 likes