En, was het wat?
Zekerrr! Werd helemaal hitsig wakker
(Ik heb ook al ruim vijf maanden geen seks gehad dus ik word tegenwoordig al geil van een lantaarnpaal)
Ik wil ook zulke fantasie rijke dromen! ik droom meestal wel ongeveer over realistische dingen heb ik het idee. Bij zulke dromen twijfel ik soms ook of dit zich nou echt heeft afgespeeld of dat ik het droomde.
Maar met zulke fantasie rijke dromen maakt het het inderdaad wel lastig om iets op te zoeken. Maar in principe lijkt me ‘de dood’ een soort van centraal te staan in deze droom. Dan zou ik richting die kant dingen opzoeken. Ik heb ook zelden een droom waarbij ik echt denk JA, dit droomde ik! meestal klopt er net een klein stukje niet of kan ik het niet vinden.
Ik had gedroomt dat het nu in januari al pasen was. En dat kon in absoluut niet hebben want ik vind pasen zo leuk omdat het rond mn bday is met allemaal schattige pluizige diertjes.
En mensen wouden ineens hele gourmet avonden plannen enzo. En ik dacht nee nu krijgen we een soort kerst 2.0 en ik haat kerst. Dus ik probeerde er alles aan te doen om het toch in de lente te vieren.
Ik denk dat deze droom een soort klimaat crisis boodschap had.
Ik had zoiets raars toen ik ging slapen gisteren, mijn ogen vielen steeds dicht dus ik leg mijn telefoon weg en ik had instant een hele aparte droom waarin ik in een Japanse (?) supermarkt was en er iemand ging bedelen en toen werd ik ineens omsingeld door meerdere mensen en riep ik dus om mijn partner die verderop stond, ja heel raar verhaal haha, maar vervolgens hoorde ik mezelf dus heel raar brabbelend 2x de naam van mijn partner zeggen die dus naast mij in bed lag. Hardop dus. En ik had het zelf door terwijl ik wel droomde? Dus ik zei echt huh dat was echt raar en hij keek me ook aan van wtf haha, ik klonk echt in paniek terwijl ik dus dacht te dromen maar wel half wakker was. Heel raar.
Ik had dit nog nooit meegemaakt😅 ik klonk wel dronken. Daarna heerlijk geslapen gelukkig haha. Dat bedelen en omsingelen heb ik net op vakantie meegemaakt dus daar komt dat waarsch vandaan.
Ik droom dus regelmatig (heel realistisch) dat ik voor mijn examens zak of m’n hbo scriptie niet haal en het is zo kut
Ik ook! Heb regelmatig een droom dat ik voor mijn Nederlands examen zak op de middelbare school. En het is ook serieus altijd Nederlands? Echt zo vaag
Ik heb zooo lucide gedroomd vannacht, echt alles leek super echt, maar toch wist ik dat ik wel moest dromen omdat er dingen niet klopten, maar toch was ik er telkens niet 100% zeker van of ik droomde of wakker was. Ik probeerde ook telkens wakker te worden en dan droomde ik dat ik wakker werd, maar trok dan toch in twijfel of ik wakker was of niet. Ik zat dan ook op een kring verjaardag met mijn familie bij mijn ouders thuis, en toen zei ik tegen ze:’ ja ik weet eigenlijk niet zeker of ik wel echt hier ben op dit moment,.volgens mij slaap ik’.
En toen zeiden ze:’ Ohhh? Waarom denk je dat dan? Hoe laat is het daar?’. Dus ik kijk op de klok op de tv zie ik 11 uur s avonds staan. Dus ik zeg zo:’ Ohhh ja dat kan helemaal niet, want ik ging geloof ik slapen om 5 uur sochtends’. En toen zei zo’n familielid weer:‘Hoe weet je dan of dit niet echt is?’. En toen zei ik,:’ Weet ik niet’. Ik kreeg ook echt zo erg de kriebels van deze hele droom. Ik zat er ook voor mijn gevoel echt uren in vast, en ik vind het doodeng om lucide te zijn want je beseft je dat er allemaal creepy shit kan gaan gebeuren omdat niks echt is. Ik droomde ook dat ik wakker werd onderaan de trap van mijn huis toen ik probeerde wakker te worden en toen zag ik super vaag uit mijn ogen, dus zag echt zo her silhouet van mijn nichtje op me af rennen de trap af terwijl ze:’ tante, tante tante!’ , riep. Het was echt zoooo creepy om de een of andere reden, brrrr krijg echt de kriebels van de hele vibe van deze droom. Toen ik daadwerkelijk wakker werd was ik ook zooo fucking opgelucht en vond ik het zo raar dat ik in mijn droom niet kon bedenken dat ik hier in bed lag? Ik miste heel dat referentiekader gewoon.
Ik heb echt al zo vaak terugkerende dromen over knaagdieren! Vanaf mijn 6e jaar tot april vorig jaar heb ik altijd hamsters/ratten/konijnen en muizen gehad, maar sinds een jaar of 5 heb ik daar zulke nare dromen over! Vannacht ook weer : Ik kwam er ineens achter dat ik dus hamsters had die al 4 maanden geen eten hebben gehad en ze zagen er zo eng dun en vies uit! Maar ze leefden dus nog wel, maar ze waren zo eng! En soms droom ik dat ik ineens een kooi in huis vind met konijnen die elkaar half hebben opgevreten enzo.
Echt waar komt dit vandaan Het is echt om de 2/3 maanden dat zo’n droom terugkomt.
Ik droom ook heel vaak over hamsters, nu al een tijdje niet meer… maar same. Opgegeten hamsters, een muis opeens in de kooi van mn hamster. Vechtende en dode hamsters
Ik had weer eens een hamster nachtmerrie! Ik had mijn hamster aan een vriendin gegeven en eerst viel haar kitten de hamster steeds aan. Vervolgens at de hamster een wortel maar die was zo scherp dat de wortel zijn wangzak perforeerde en er aan de andere kant weer uit kwam en toen moesten we met spoed naar de dierenarts.
Oh bah Ik herken dat gedetailleerde ook zo erg, het gaat altijd zo extreem door in zo’n droom. Eerst dan met die kitten en dan dit. Zo vies! Ik ben wel echt benieuwd waar dit allemaal vandaan komt en waarom die dromen elke keer zo terugkomen
Ik droomde over mijn eigen sterfbed. In die droom voelde ik mezelf zwakker en zwakker worden en ik gleed langzaam weg. Het ging me niet meer lukken om iedereen langs te laten komen om afscheid te nemen. Nu ben ik helemaal misselijk en huilend wakker geworden.
Aub even niet nu ergens afgeven op het forum dat posts over dromen kut zijn bla bla, ik moet even van me afschrijven
Altijd als ik sochtends licht slaap ga ik van de ene rare droom naar de andere haha.
Eerst droomde ik dat ik met mn beste vriendin naar zuid afrika ging fietsen. Ik was er al even heen gevlogen om te kijken of het daar wel leuk was. Mn vriendin was in mn droom nog hoog zwanger…
Daarna droomde ik dat ik met daniel arends in bed lag. Maar hij was moe en wou knuffelen. En elke x als ik mn satisfyer wou pakken werd hij wakker en mompelde hij vanalles.
Ik had gedroomd dat de kelderverdieping van mijn oude complex compleet onder water was gelopen. Keek ik vanochtend op facebook (ik zit nog in die bewonersgroep), staat de hele wasserette blank
Ik droomde vannacht dat ik een relatie had met Sander Schimmelpenninck en het was heel gezellig. Hij kromp alleen gedurende m’n droom, op het einde kwam hij niet verder dan m’n navel.
Is er ook een nachtmerrietopic
Ik had vannacht een droom dat ik naar een James blunt concert ging om hem op te wachten en hem te vertellen dat ik hem weleens na doe en of hij met mij een duet wou zingen. Hij had het toen gefilmd en op zijn Instagram gezet en toen was ik viral gegaan en eigenlijk vond ik dat helemaal niet leuk want de roem werd me teveel hahahahaha echt wtf.
Ik droomde dat ik glas in mijn hand kreeg, toen werd ik wakker en deed mijn hand op die plek ook echt pijn. Hoe dan?