Durf te vragen #5

Oh gelukkig! Dank voor je snelle reactie

1 like

Trektouwtjes zijn ook echt eng, brrr zo niet leuk!

Ja kan prima! Zijn wel 4 weken houdbaar in de koelkast!

1 like

Oh zo lang! Dankje :relaxed:

1 like

Even een aanvulling nog: alle inzages in en verstrekkingen uit de BRP worden bijgehouden in een digitaal logboek. Je kan dus precies zien wie in de gegevens heeft gekeken.
En voor vertrekkingen is dus regelgeving. Iemand kan dus niet even naar de gemeente gaan om te vragen waar tante Truus woont.
Nu is dat alles niet waterdicht. Als iemand een bekende heeft met toegang tot de BRP en die laatste is niet helemaal zuiver, dan kan iemand op die manier vragen een adres op te zoeken. Maar dit mag niet en hierop staat meestal ontslag. Je mag namelijk alleen kijken als dit voor je werk noodzakelijk is.
Mocht je het idee hebben dat je adres op die laatste manier is verkregen dan is dat heel kwalijk. Je kan dan het beste contact opnemen met de gemeente

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Huishoudtopic #2

Dank je voor de aanvulling. Ik ga eerst even kijken of een bekende van me het heeft gedeeld, zo niet dan check ik toch even met de gemeente. Mijn adres is nl nergens anders bekend dus zou niet weten hoe anders deze persoon mn adres heeft verkregen.

2 likes

Je kan alles op npo live zien!

2 likes

Oh shit haha ik kan er voor m’n werk in. Aan het begin vond ik dat natuurlijk mega interessant en zocht ik wel eens bekenden op. Kan de gemeente dat logboek dan inzien?

Yup

3 likes

Is je adres een koopwoning die op jouw naam staat? Dan kan je er via t kadaster ook achter komen

Nee, in mijn geval is het een particuliere huurwoning, maar dank voor het meedenken!

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Wandelen/hiken en trekking

Hoe kan het dat je berichten van sommige hier niet meer kunt zien?

1 like

Bedoel je als die verplaatst zijn naar een ander topic? Of als er iets stond in strijd met de huisregels?

1 like

Oja het was het laatste. Thanks!

Ik weet dat mijn werkgever vrij makkelijk gegevens verstrekt aan een ieder met een goed verhaal. Misschien op zo’n manier?

:cry: ja zou goed kunnen. Hoop wel dat als het zo is gegaan dat het ergens geregistreerd staat.

Eigenlijk van de zotte dat iemand privé gegevens van je kan krijgen terwijl je dat helemaal niet wilt als ze met een goed (of zielig) verhaal aankomen.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Ik heb gehad dat iemand mijn adres achterhaalde omdat hij bij de bank werkte waar ik zat. Op heel veel plekken is je adres te achterhalen via klantgegevens. Bij een bedrijf waar ik zelf werkte kon ik ook zo de gegevens van honderduizenden mensen inzien. Nu hoef je ook maar iemand te kennen die bijvoorbeeld bij de ggd werkt en dan ben je er zo achter.

1 like