Wondersponsje van action
Er bestaan heel veel goeie sneakercleaners. Jason markk, DFNS, crep
Alleen met dat suède achtige moet je goed kijken of die cleaner er ook voor geschikt is. Het kan ook hard worden en dat doet je schoenen geen goed
Wat zijn de voorwaarden van een gratis box van Hello Fresh? Ik mag er drie weggeven, maar ik wil mijn vrienden niet opzadelen met een ongewenste abbo 4life.
Kan je gewoon opzeggen na 1 keer, moet je wel opzeggen voor de volgende levering
Hoe laat gaat de horeca dicht vanavond? Is dat 1.00 uur?
Ja hoor. Stuur maar een pb dan kijk ik voor je.
Weet iemand of je ook ergens kan pottenbakken voor twee personen?
Beetje gekke en willekeurige vraag. Ik bestel laatste tijd op Vinted maar zag dat mijn achternaam nog mijn meisjesnaam is. Heb dat dus net aangepast naar mijn getrouwde naam. Maar al die pakketjes laat ik op afhaalpunten ophalen waar ze om ID vragen. Daar staat alleen mijn meisjesnaam op en niet e/v (achternaam partner). Hoeven ook nog lang niet verlengd te worden.
Kan ik nou wel of niet gewoon bestellen op mijn getrouwde naam? Ik gebruik hem overal, heb ook het naam gebruik zo ingesteld. Maar wil niet €70 voor een ID kaart spenderen als het niet hoeft puur om dan ook mijn getrouwde naam erbij te hebben… maar voelt ook gek nog mijn meisjesnaam specifiek bij vinted te moeten gebruiken
Hmm ja dat kan natuurlijk ook. Maar hebben jullie dan dezelfde achternaam? Snap anders niet zo goed wat het checken van id voor but heeft als je ook een random pakket kan ophalen (als in niet op je eigen naam)
Ik had ook nog mijn geboortenaam op mijn rijbewijs en mijn getrouwde naam op Vinted. Meermaals van de vrouw van het pakketpunt te horen gekregen dat ze me kon weigeren het pakket te geven.
Dus toen maar een jaar te vroeg m’n rijbewijs verlengd zodat ik er ‘e/v’ bij kon laten zetten. Vind het maar onnozel gezeik. Kon beter m’n BSN opdreunen bij een pakketpunt.
Ja daar ben ik dus ook bang voor inderdaad. Ik zie wel dat een nieuw rijbewijs slechts €42 is, stuk goedkoper dan een ID of paspoort dus mogelijk ga ik dat dan ook doen…
Waarom moet je je getrouwde naam gebruiken op een vinted account? Dat is toch helemaal niet belangrijk?
Zou het gewoon terug veranderen. Scheelt toch gewoon een hoop onnodig gedoe?
@Frenky Als je je getrouwde naam als achternaam aanneemt voor (hopelijk) altijd, is het toch gek om bij bepaalde webwinkels je geboortenaam te moeten blijven gebruiken?
Nou dat vind ik dus niet. Als het op je officiële documenten nog niet veranderd is, dan hoeft het bij een simpele webshop toch ook (nog) niet?
Zeker als het voor mogelijk ongemak kan zorgen, dan zie ik de absolute noodzaak niet om bij een webshop je naam te veranderen.
Maar als ze op 1 jan 2020 een nieuw paspoort/rijbewijs heeft en op 2 januari 2020 trouwt. Dan moet ze bijna 10 jaar wachten tot het verlopen is en je het dus kan aanpassen.
Voor de wet is de aanspreekvorm na je huwelijk gewoon een kwestie van een vinkie zetten. Dus dat is meteen geregeld qua post die je vanaf dan ontvangt van officiële instanties.
Edit ik begreep je denk ik niet helemaal goed. Maar als je eenmaal bezig bent met je naamgebruik wijzigen wil je dat toch overal doen en dus ook bij Bol.com en Kruidvat.nl . En niet pas nadat je over een X aantal jaar je rijbewijs eindelijk kan verlengen en de e/v toevoegt. Zie het een beetje als je adres wijzigen overal als je verhuist, dat doe je ook bij alles tegelijk.
Laat ik dan maar zeggen dat ik sowieso de noodzaak niet in zien om het te veranderen. Het is een gebruikersnaam bij webshop…
Ik zie het belang gewoon niet om een gebruikersnaam op het internet te veranderen naar je getrouwde naam, maar dat is mijn perceptie. Blijkbaar kan het
dus wel heel belangrijk zijn voor iemand.
Dan zou ik dus voor de zekerheid maar de drol doorslikken en nieuwe documenten aanvragen.
Dank voor jullie reacties
Ja ik ben al even bezig om het inderdaad overal, bij meerdere webshops of online platformen, aan te passen. Het is verwarrend om soms de ene naam en soms de andere te gebruiken. Heb al vaak genoeg ergens gestaan waarbij ik de ene naam opgaf maar het toch op de andere naam had besteld. Daarom wil ik toch alles gewoon dezelfde naam doen. Voelt ook logisch want het is nu de familie naam. Dat is normaal ook nooit een punt, omdat alles thuis bezorgd wordt of niet om legitimatie wordt gevraagd, behalve dus als ik een pakketje ergens moet ophalen. Nu 1 jaar na trouwen blijkt dat alleen bij Vinted.
Als ik een vliegticket zou kopen móet ik mijn meisjesnaam gebruiken. Maar bij alle andere dingen vind ik logischer getrouwde naam te gebruiken.
Maar goed, ik heb gezien dat het in onze gemeente slechts €42 is om een nieuw rijbewijs aan te vragen dus dan ga ik dat maar doen.
Vrijwel alle pakketjes hebben ze de legitimatie alleen nodig om te verifiëren dat het door een echt persoon wordt opgehaald zeg maar (rijbewijs scannen ze, bij je ID noteren ze je documentnummer), dat hoef jij dus niet persoonlijk te zijn.
Ik laat m’n pakjes regelmatig door anderen ophalen en heb daar nog nooit problemen mee gehad.