Zolang we alleen haar kant van het verhaal kennen heb ik sowieso mijn vraagtekens bij wat er precies is gebeurd en waarom ze precies is meegenomen en waarvoor. Van haar bed gelicht kan ook op meerdere manieren worden opgevat, stonden ze gewoon vroeg voor de deur of zijn ze echt SWAT style binnengevallen en is ze echt van haar bed gelicht
Ij lijkt it!
- Koos
Het is een oude druk, gevonden in een container nabij de rechtbank amsterdam
Grapjeee
Maar het is wel een oude druk, die anders in de container was verdwenen
Wie heeft er ooit geld genoeg voor fysieke boeken gewoon lekker kluweren
hahahaha, excuus, je hebt gelijk. Laat me maar niet beginnen over het corps hahah
We worden echt een soort Reddit (niks mis mee)
Robbert van de corput
Corona
Ik vind het erg om te lezen dat dit jouw ervaring is. Ik merk dat hetgeen wat je typt mij triggert, ik heb namelijk een zus die agente is met de daarbij komende risico’s. Ik geloof dat zij naar haar werk gaat met de beste intenties, om de regels van de wet zo goed mogelijk uit te voeren. Ook agenten zijn individuen, met een thuisfront en een moreel kompas. Ongetwijfeld zullen er rotte appels tussen zitten en bij een overheidsorgaan als de Nationale Politie is dat iets wat alleen nog maar meer onder een vergrootglas ligt (en terecht). Bij Michella Kox mist een groot deel van de context, net zoals bij alle filmpjes op Dumpert of andere sociale media. Ik ontken niet dat er situaties zijn die op het randje zitten (of zelfs er overheen), maar ik breng graag een stukje nuance aan.
Woww ik dacht zoveel nieuwe berichten hier is Dré weer bij Mo??? maar no
Nou zeker wel, als jij niet weet wat aan het incident vooraf is gegaan weet je ook niet wat de aanleiding van handelen is en of dat wel of niet rechtvaardig is. Gelukkig hebben we daar een rechtssysteem voor. Misschien dat jij andere ervaringen hebt gehad, ik hoor ook verhalen van de andere kant. Net zoals dat jij het recht hebt om uitgesproken te zijn over jouw visie op de politie, heb ik ook het recht om nuance aan te brengen omdat het mij persoonlijk aan gaat. Neemt niet weg dat ik je punt begrijp over de cultuur binnen de politie, dit gaat vooral over jouw opmerking “hoe kun je een agent vertrouwen om jou wel eerlijk te behandelen”, dit vind ik te kort door de bocht.
Ik krijg hier een beetje een error. Dit is een pleonasme.
Reageer even alleen op je alinea over dat voor kleinere vergrijpen ed politie niet met pistool hoeft te komen. Natuurlijk hebben ze hun wapen niet nodig voor een diefstal, maar misschien voor de volgende spoedoproep wel? Hoe zie je dat dan voor je, moeten ze dan eerst weer naar het bureau om hun wapen te halen?
Ik snap je punt hoor, hoe minder geweld en hoe minder dreiging daartoe hoe beter, maar ik ben heel erg benieuwd hoe je dat praktisch voor je ziet, want wat je doet met de voorstellen die jij noemt is juist de politie nog meer verkleinen, terwijl er al een tekort is. Verder is er aan jeudwerkers en in de ggz ook een erg groot tekort dus die kunnen dit echt niet ‘overnemen’. En er worden natuurlijk altijd de betere verhalen geschetst, over jeugdwerkers of ambulancebroeders die mensen wel rustig krijgen maar de politie niet. Maar ik weet zeker dat het ook ontzettend vaak andersom gebeurd. Dat er dan bijv door een verward iemand een ggz-medewerker wordt aangevallen en iedereen roept ‘waar was de politie nou?!’. Dan heb ik uiteindelijk liever politie die teveel ‘spullen’ (als in boeien, wapen ed) bij zich heeft, dan te weinig.
Maar agree to disagree denk ik. Dat er echt wel dingen moeten veranderen binnen sommige onderdelen van de politie ben ik het met je eens en dat het soms goed fout gaat zien we helaas allemaal. Maar ik geloof (misschien naief en priveleged) niet dat het meerendeel van de agenten ‘slecht’ is en denk(/hoop) dat dit ook uitzonderingen zijn bij de korpsen.