Het TMI topic #3

Thanks! Dan ga ik die halen.

4 likes

Ik denk meer na een nacht slapen. Omdat je horizontaal ligt dat er dan minder uit loopt? En dat zodra je wakker wordt en opstaat het er dan met wat meer massa uit komt ofzo?

2 likes

Ja dat heb ik ook. Maar dat ligt dan toch niet aan het menstruatieondergoed, dat zou je ook hebben als je maandverband gebruikt. Misschien dat @oliverqueen hiervoor tampons of een cup gebruikte 's nachts? Dan snap ik dat je dit opeens opvalt.

2 likes

Nou dat ging snel. Wilde vanochtend weer een foto maken maar het was inmiddels helemaal ingedroogd en viel eraf. Rode vlek nu op mijn rug nog.

Uitgedroogd flapje

Let niet op mijn gewichthefhandjes

2 likes

Ik had dit ook en de dokter deed het eerst eraf branden en toen de kleine knippen. Dus nu als ik dit heb knip ik ze zelf. Is sneller dan jouw behandeling, maar ook een beetje gekker.

2 likes

Er is een fodmap topic wat misschien meer een pds topic is eigenlijk: FODMAP en andere diëten
Als je googelt op stoelgang rugpijn dan zie je wel dat het vaak voorkomt!

3 likes

Ah thanks! Ik verplaats m daar naartoe.

3 likes

Gisteravond voor ik ging slapen naar de wc geweest en vanochtend alsnog met een ramvolle blaas wakker geworden (word ‘s nachts niet wakker van zulke dingen). Deed pijn en toen ik naar de wc ging alleen maar meer, denk dat mijn blaas ook niet helemaal leeg is nu. Maar het steekt gewoon en doet ook pijn als ik opsta en ga zitten :confounded:

Funfact: ben ook nog ongesteld, dus tussendoor komt er ook nog lekker menstruatiekramp bovenop

Oh oke blijkbaar is pijn en niet wakker worden van een volle blaas tmi? Bijzonder

3 likes

Ja ielll heb jij een blaas dan en plas jij? Gadver :joy:

Wel klote dat 't pijn doet. Wat mij helpt als je het gevoel hebt dat je blaas niet leeg is is even wiebelen met je heupen terwijl je op de wc zit. Soms is de andere hoek net wat er nodig was om nog het laatste eruit te krijgen.

5 likes

Ja iel gadver menstruatie erbij nog, echt goor man.

Ik ga even wiebelen haha!

4 likes

De horror. Begin van de zomer heb ik de vaatwasser hard dichtgeslagen met mn duim er tussen. Nu haalde ik net de gelnagellak eraf en trok ik het blauwe mee omhoog (links en midden). Heb het er maar afgeknipt en schoongemaakt en nu heb ik een gat in mn nagelbed (rechts). :weary:🥹

Nu zeer in twijfel of ik er nog wel gellak op moet gaan doen, maar ik vind het zooo lelijk die blauwe nagel. :joy:

9 likes

Ouch, ziet er pijnlijk uit. Geen nagellak op doen! Met rust laten, desnoods een pleister als je het lelijk vindt.

Ik had er na een dag gelukkig al geen pijn meer van! Het moment zelf was even slikken haha. Ik was aan het werk op de kinderopvang en stond alleen op de groep en ging bijna tegen de vlakte, maar dat mocht ik niet laten gebeuren van mezelf. :joy:

Nee ik weet het veel verstandiger om niets te doen. Ben bang dat ik hier in het nieuwe jaar pas vanaf ben l. :sweat_smile:

1 like

Ja dat moet er helemaal uitgroeien, duurt echt lang vaak!

2 likes

Nee maar het is inderdaad net wat @Steady zegt, na een nacht horizontaal komt alles er pas uit als ik ga opstaan en bewegen. En dat gevoel vind ik vies + het hele verhaal wat ik omschreef dat ik dan voor mijn gevoel helemaal onder zit. Met een tampon blijft het bloed beperkt tot alleen de opening (bij het wisselen). Ik draag daarom ook geen maandverband want dat voel ik ook op de “zwaardere” dagen. Op lichte dagen geen probleem, daarom kan ik dan ook wel zonder gaan.

Ik heb dit weekend in een watertje met verhoogde rand gezwommen en toen ik eruit wilde klimmen bleek de kade onder de mosselen te zitten en heb ik de hele onderkant van mijn voeten opengehaald.

2 likes

Ik moest vannacht erg hoesten en had toen ineens ‘pitjes’ in mijn mond… de amandelstenen. Mn eerste keer!

4 likes

heb je eraan geroken?

2 likes

Ja tuurlijk

13 likes

hahah bij mij is het echt al jaren geleden maar herinner me die geur zo goed. Echt intens

3 likes