Interieurtopic #4

Veel sucees alvast! Ik was blijkbaar fout met de prijs die ik gedachte had voor een togo :clown_face:

3 likes

Het eindproduct!

85 likes

Leuk!!

2 likes

Ik weet niet zo goed of ik hier of in het klus-topic moet zijn, maar aangezien ik niet echt dingen hoef te verbouwen plaats ik het toch hier.

Ik heb in mijn eentje een huis gekocht en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Ik weet totaal niet voor welke kleuren ik moet gaan, hoe lang ik nodig heb voor het klussen, wanneer ik de huur van mijn huidige appartement moet opzeggen. Het is een en al chaos in mijn hoofd en ik krijg het niet gestructureerd. Hoe zijn jullie gestart met dit hele proces?

1 like

Ik zou vooral opschrijven wat er moet gebeuren (verven, vloer leggen, inpakken, dingen regelen). Dan kun je een planning gaan maken, kijken wanneer je mensen om hulp moet vragen, en tijdsinschatting maken van hoelang je met iets bezig gaat zijn dn op basis daarvan kun je bedenken wanneer je moet verhuizen, hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt en wat je per welke datum kunt opzeggen.

6 likes

Ik denk dat je vraag heel goed beantwoord kan worden in het Klusen-in-huis topic of in het Huizen/woningmarkttopic! Daar zitten wel meer klussers

Er waren meer mensen die nog een made-bestelling hadden staan toen ze failliet gingen toch?
Iemand anders ook bezig met het geld terugkrijgen via die joint administrators van PWC?

1 like

Ik ben er nog niet aan begonnen, moet nog steeds :smiling_face_with_tear: het zag er ingewikkeld uit dus toen heb ik het weer weg geklikt haha.

1 like

Haha ja dat probleem heb ik dus ook, snap er weinig van. Heb ook weinig hoop dat ik nog iets van het geld ga terugzien, maar ja niet proberen is ook weer zonde…
Ik zal het wel posten als ik het allemaal ontcijferd heb.

1 like

Moet je echt klussen of dingen als schilderen en een vloer leggen?

Ik vond het in ieder geval fijn om per ruimte op te sommen wat ik er moest doen, dan is het in ieder geval even uit je hoofd. Toen gewoon per kamer alles zoveel mogelijk afgewerkt, en als in de ene kamer de verf moest drogen gewoon door naar de volgende.
Zelfde heb ik ook gedaan voor alles wat er ín de ruimte moest komen en of ik dat al had of dus nog moest kopen. Zonder die lijst de Ikea in was voor mij geen doen :joy:

Opzeggen huur is afhankelijk van hoeveel er moet gebeuren en hoe erg het is als je verhuisd en er moeten nog wat dingen gedaan worden. Ik verhuisde met twee katten, dus essentieel dat ik bijv de trap niet nog moest lakken als zij er waren. Maar het vervangen van plinten en het ophangen van lampen heb ik gedaan toen ii er al in zat. Zou ook even kijken naar levertijden van meubels en apparatuur als je dat moet aanschaffen. Voor je 6 weken op een campingstoel moet zitten.

Voor kleuren heb ik veel op Pinterest gekeken, instagram van bijv farrow & ball etc. En dan gewoon opslaan wat je mooi vindt, vanuit daar ook gewoon gaan kiezen want er zijn zoveel kleuren mooi. Misschien denk je na een halfjaar: ben er toch niet zo blij mee, nou dan schilder je het over. Geen ramp.

1 like

Ik heb het vergelijkbaar als @Shaaar aangepakt.

Per ruimte een to do list. Ik had uiteindelijk op iedere deur de lijst vd kamer hangen, zodat mijn helpers ook precies wisten wat moest (welke kleur verf waar, of plafond wel of niet geschilderd moest worden, welke lampen ophangen etc.)

Ik moest in 1 week over, en dat is wel gelukt. Toen ik er woonde moest ik alleen nog dozen uitpakken, maar heb stevig hulp gehad en een strakke planning. Zou dit niet aanraden als het niet hoeft, een maandje was fijner geweest.

5 likes

Hier bijv Ligne Roset Togo Fauteuil | MisterDesign

1 like

Heb je iemand in je omgeving die hier (meer) verstand van heeft?

Wij hebben onlangs ook een huis gekocht en zagen door de bomen het bos ook echt niet meer. We wilden van alles, maar tegelijkertijd wisten ook niet wat dan precies en hoe dat aan te pakken. Ons heeft het toen geholpen om met iemand door het huis te lopen die verstand heeft van klussen en dingen zag die aangepakt konden/moesten worden die wij zelf niet zagen. Samen met hem hebben we toen een priolijst gemaakt en aan de hand daarvan zijn we een planning gaan maken.
We hebben toen een groot wit vel gepakt en dat verdeeld per ruimte en daar met post it’s op geplakt wat er moest en de kleurtjes hadden een betekenins. Elke keer als er iets gedaan was, konden we dit eraf halen en werd het vel steeds leger, wat heel fijn werkte.

Hou ook rekening met tegenslagen, dit hebben wij niet voldoende gedaan waardoor dingen te strak gepland waren en we alsnog een beetje in tijdnood kwamen. Andere tip, probeer echt per ruimte te werken. Ik merkte dat ik door die tegenslagen dan andere dingen doen, waardoor er allemaal ruimtes half af waren het weekend voor de verhuizing, wat niet bevoordeljk is voor je stressniveau, haha.

Wat betreft huur opzeggen, kijk naar wat er allemaal moet gebeuren en hoeveel tijd je hier voor nodig denkt te hebben en wat financieel lukt. Wij hebben ons huurhuis per 1/1 opgezegd en dat is 2,5 maand nadat we de sleutel gekregen hebben van ons koophuis.

1 like

Begin met opzoeken wat je opzegtermijn is. Meestal is dat 1 of 2 maanden dat is niet de grootste zorg denk ik. Wrs is dit een van de laatste beslissingen die je hoeft te nemen, op basis van hoe het klussen vordert.

Ik heb mijn eigen huurbaas geïnformeerd over mijn aanstaande opzegging. Zo kon hij al nieuwe huurders benaderen en ook een bezichtiginh plannen toen ik er nog woonde. Op die manier heb ik mijn 2 maanden opzegtermijn naar 1 maand kunnen kletsen en maakte ik me minder druk over dubbele lasten.

3 likes

Dat is echt maar een heel kleine selectie van één stofcategorie, als je op de site LR kijkt zie je dat er alleen al 53 categorieën stof zijn waar je dan een kleur uit kunt kiezen.
(ik zou meneer ontwerp sowieso niet aanraden, als je zoveel geld uit gaat geven aan meubelen altijd naar een fysieke winkel gaan om je in de watten te laten leggen!)
https://www.ligne-roset.com/be/modele/living/upholstery/togo/37

1 like

MisterDesign is gewoon een winkel hoor, met 2 vestigingen. In Den Bosch! :slightly_smiling_face:

3 likes

ja maar dan nog zou ik ze niet aanraden, zeer gehaaide zaakvoerders naar mijn mening

3 likes

Ah oke, maar dat is wat anders!

(nu ben ik wel nieuwsgierig, haha)

2 likes

Opzegtermijn is even langs als betalingstermijn @Neusklem ongeacht wat er in je contract staat

3 likes

Bijna heel mijn interieur komt daar vandaan, ik vind ze eerder slecht in onderhandelen :sweat_smile: maar over het algemeen ben ik eigenlijk wel tevreden met hun service.

2 likes