Interieurtopic #4

Is bij dit kleed de kleur alleen op de bovenkant gespoten of zijn de vezels helemaal gekleurd?

3 likes

Nee het zit alleen op de bovenkant, dus da’s wel echt jammer. Denk dat hij geen jaren mee gaat helaas. Maargoed, daar is de prijs ook niet echt naar.

1 like

Fusion mineral paint misschien?

2 likes

Heeft iemand deze lamp of één van de Matin varianten van Hay? Ben op zoek naar wat meer ervaringen.

https://www.fonq.nl/product/hay-matin-wandlamp-38-cm-lavender/701251/

1 like

Proberen kan altijd! Ik heb pas nog €150 gekregen van Karwei vanwege een verlate levering. Ze zeiden eerst dat er niks mogelijk was en boden daarna €25 compensatie. Heb een uurtje aan de telefoon gehangen om te onderhandelen maar was het dus wel waard. Van Furnified heb ik na wat heen en weer gemail ook €400 gekregen als compensatie voor een niet zichtbare beschadiging (binnenkant van een kast), daar was eerst ook niks mogelijk. Voel me wel echt een zeikerd / gier maar laat je ontevredenheid merken en je krijgt al snel flinke bedragen als compensatie.

6 likes

Ik heb deze lamp als plafondlamp! Wat wil je weten?

2 likes

Hoe ‘valt’ het licht? Houdt die kap veel of weinig licht tegen, dus komt er relatief veel licht op de muur of ook veel de kamer in? Wat doet de kleur als de lamp brandt? Zie je daar dan nog wat van of niet?

1 like

Hij houdt wel licht tegen maar de stof is wel een beetje licht doorlatend. Dus het geeft een soort gloed! Wel mooi sfeervol. De kap sluit niet direct aan op het plafond of muur dus daar komt ook nog licht tussendoor! De kleur lila verandert, maar je ziet nog wel dat het lila is. Hier een foto: de kleur is in het echt veel mooier en warmer, maar hoe het licht valt kan je hier wel zien (wel ook echt minder fel, maar bedoel het streepjes effect).

2 likes

@Mrs.Fraser Je kan ook zoeken op Richmond en op Riverdale, dat is denk ik de stijl die je zoekt.

Heeft er misschien iemand zin om raad of inspiratie te geven? Wij gaan binnenkort verhuizen en zoeken nog een extra fauteuil of eenzit (weinig zitruimte voor bezoek nu).

Dit is onze zetel, dus best wel in een opvallende kleur. Wij hebben de tweezits hiervan, dus niet ons interieur op de foto.

Wat voor kleur zou hier bij passen?
Ik heb eigenlijk de Togo eenzits in mijn hoofd maar gezien de prijs wil ik wel echt 200 procent zeker zijn van de kleur. Grijs is neutraal maar lijkt mij zo saai.

We gaan binnenkort verhuizen dus ons toekomstige interieur kan nog alle kanten op, maar we houden zeker niet van greige. Mag gerust zeer eclectisch zijn.

3 likes

Ik denk dat donkerblauw erg mooi is hierbij!

1 like

Ik denk fuchsia of nuit als ik hun kleurstalen check

1 like

@Bubbless daar dacht ik inderdaad zelf ook al aan!

@Sia waar zie jij deze kleuren? Op de site van Ligne Rose zelf zie ik deze benamingen niet. Maar ik denk ook niet dat alle kleuren op hun site staan want ben ook in de winkel gaan kijken en daar was de keuze veel uitgebreider.

1 like

als je voor de togo zou gaan kan je ook advies vragen bij de winkel waar je hem wil kopen, en natuurlijk stofstalen bekijken. Al vraag ik me af of je bij dit model wel een togo moet zetten, dat is allebei in hetzelfde vaarwater qua concept maar anders van dertaillering waardoor het volgens mij toch rommelig kan ogen. Is een utrecht van cassina, F510-F511-F512, ribbon (beiden artifort) niet iets speelse voor erbij?

6 likes

Ja je hebt gelijk! Ik vind alleen de modellen die je aanraadt iets te duur met een kind in huis maar ik ga nu toch nog wat verder kijken vooraleer te beslissen.

2 likes

Ja echt een aanrader. Super comfortabel ook.

Veel sucees alvast! Ik was blijkbaar fout met de prijs die ik gedachte had voor een togo :clown_face:

3 likes

Het eindproduct!

85 likes

Leuk!!

2 likes

Ik weet niet zo goed of ik hier of in het klus-topic moet zijn, maar aangezien ik niet echt dingen hoef te verbouwen plaats ik het toch hier.

Ik heb in mijn eentje een huis gekocht en ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen. Ik weet totaal niet voor welke kleuren ik moet gaan, hoe lang ik nodig heb voor het klussen, wanneer ik de huur van mijn huidige appartement moet opzeggen. Het is een en al chaos in mijn hoofd en ik krijg het niet gestructureerd. Hoe zijn jullie gestart met dit hele proces?

1 like