Interieurtopic #4

Je zou nog een klein bijzettafeltje (iets luchtigs) naast je bank kunnen zetten en daar de lamp op zetten die je nu in je vensterbank hebt. En ik denk wel dat het heel sfeervol kan zijn om een een klein tafellampje (beetje een slank model) op de kast van de tv of waar de plant nu staat te zetten. Als je dan de tv niet aan hebt heb je daar wel wat sfeervol licht. En er zijn zo veel mooie hanglampen! Vind dat dat juist echt wel wat kan doen voor de sfeer, zeker als je hem kan dimmen kan dat heel subtiel licht geven!

5 likes

Ik zie dat vaker bij kasten van Ikea die dan ingebouwd worden terwijl het geen inbouwkasten zijn, dat mensen dan zo’n sierlijsten boven en onder zetten en dan lijkt het hierop.

2 likes

Hier heb ik idd ook al aangedacht, om met billy’s iets te gaan knutselen.

3 likes

Ligt een beetje aan waar je het voor wil gebruiken. In een echt lichtplan heb je meerdere ‘lagen’ licht; ambiance, taak en accent. Ambiance is sfeer, dus om zacht de ruimte ongericht te verlichten. Volgens mij noemen ze plafondlampen ook ambiance licht, maar daar ben ik het zelf niet echt mee eens haha… Taak is gericht op een doel, dus bijvoorbeeld een lampje om te lezen die je kunt richten/draaien. Accentlicht is leuk om bepaalde features te benadrukken.

Als ik je bericht lees, noem je ‘lezen’ en dan is een wandlampje eventueel handig:

Mocht je meer sfeerverlichting missen (gezien je schemerlamp wegvalt) zou ik inderdaad stemmen voor een tafeltje met schemerlampje. Afhankelijk van het peertje is dit licht ook te gebruiken om te lezen. Als je niet hoeft te lezen geeft een zoutlampje vaak wel fijn licht, of als je toch minder warm licht zoekt kan je ook een andere vorm van diffuus licht gebruiken zoals een papieren schemerlamp of rotan?

Over het algemeen gruwel ik bij fel licht van bovenaf en de rijstpapieren lamp maakt het wel fijn diffuus qua licht (ik heb ook rijstpapieren lampions), dus zou ik inzetten op licht dat je aan de muur of dicht bij zithoogte plaatst voor gezelligheid.

Zo’n booglamp was lang favoriet hier trouwens, maar die boog helemaal door (oké, mogelijk was het in mijn studentenkamer en hing ik er ook beddengoed over om te drogen haha)

4 likes

Wow, liefde voor je vloerkleed!

5 likes

Heeft iemand misschien tips voor een merk dat een groot assortiment in meubellak heeft?



Ik heb een oude PAX-kast die ik heel graag in een dergelijke kleur wil schilderen, maar ik heb best wel moeite met deze kleur vinden in meubellak

8 likes

Ja die viel mij ook meteen op, heel mooi! Waar is hij van?

1 like

Doet me heel erg denken aan de stijl van die instagrammer ohmariemag. Zij heeft een samenwerking met lacq. Lacq Binnenlak - Lacq
Maar bij gamma/praxis en consorten kun je elke kleur mengen dat is vaak een stuk goedkoper.

3 likes

Ik heb mijn pax kast geprimed en met Sikkens houtlak geverfd en dat is heel mooi geworden. Die kan je gewoon in elke kleur laten mengen.

2 likes

Ik heb een keer een keuken gelakt met primer en lak van Sigma. Destijds hier gekocht: https://www.verfwinkel.nl

3 likes

Thanks! Het is deze

10 likes

Zo’n mooi kleed. Wij hebben heel lang over deze zitten twijfelen voor de woonkamer. Zijn nu voor een kleed gegaan in die roodrozetint,vallen (kinder)vlekken iets minder in op haha. Maar nu ik de foto van jouw woonkamer zag dacht ik wel weer even ahhh ik wil die ook.

3 likes

Is bij dit kleed de kleur alleen op de bovenkant gespoten of zijn de vezels helemaal gekleurd?

3 likes

Nee het zit alleen op de bovenkant, dus da’s wel echt jammer. Denk dat hij geen jaren mee gaat helaas. Maargoed, daar is de prijs ook niet echt naar.

1 like

Fusion mineral paint misschien?

2 likes

Heeft iemand deze lamp of één van de Matin varianten van Hay? Ben op zoek naar wat meer ervaringen.

https://www.fonq.nl/product/hay-matin-wandlamp-38-cm-lavender/701251/

1 like

Proberen kan altijd! Ik heb pas nog €150 gekregen van Karwei vanwege een verlate levering. Ze zeiden eerst dat er niks mogelijk was en boden daarna €25 compensatie. Heb een uurtje aan de telefoon gehangen om te onderhandelen maar was het dus wel waard. Van Furnified heb ik na wat heen en weer gemail ook €400 gekregen als compensatie voor een niet zichtbare beschadiging (binnenkant van een kast), daar was eerst ook niks mogelijk. Voel me wel echt een zeikerd / gier maar laat je ontevredenheid merken en je krijgt al snel flinke bedragen als compensatie.

6 likes

Ik heb deze lamp als plafondlamp! Wat wil je weten?

2 likes

Hoe ‘valt’ het licht? Houdt die kap veel of weinig licht tegen, dus komt er relatief veel licht op de muur of ook veel de kamer in? Wat doet de kleur als de lamp brandt? Zie je daar dan nog wat van of niet?

1 like

Hij houdt wel licht tegen maar de stof is wel een beetje licht doorlatend. Dus het geeft een soort gloed! Wel mooi sfeervol. De kap sluit niet direct aan op het plafond of muur dus daar komt ook nog licht tussendoor! De kleur lila verandert, maar je ziet nog wel dat het lila is. Hier een foto: de kleur is in het echt veel mooier en warmer, maar hoe het licht valt kan je hier wel zien (wel ook echt minder fel, maar bedoel het streepjes effect).

2 likes