Kleding naaien/DIY'en

Wow dit klinkt wel heel fancy! Ik weet niet of dat in mijn budget ligt/ik het dat waard vind. Ik ga op onderzoek uit, thanks :slight_smile:

2 likes

Het is ff pielen inderdaad, maar als je het onder de knie hebt valt het echt mee! En ik moet zeggen dat ik toch 99% van de tijd met zwart lock, en je doet eeuwen met die klossen, dus ik vervang ze zelden. Ik zou dus geen honderden euro’s meer uitgeven voor deze functie @ciselering

En @Hippe_kikker kun je het iemand je voor laten doen in de winkel anders? En dat je dat evt filmt? Zonde dat je hem niet gebruikt! Als je er eenmaal mee overweg kunt is het echt een fantastisch ding!

3 likes

Ja ik dacht ook al… het lijkt me dat je vaak best een eind vooruit kunt met zwart of wit? Het mooiste is natuurlijk de kleur van de stof maar dat lijkt me ook nogal een aanschaf met 4 van die grote klossen, dus dat ga je vast niet voor elk project doen.
De goedkoopste die ik vond was ook 1000 euro, dat ga ik er no way aan uitgeven :sweat_smile:

2 likes

Ja, die klossen zijn natuurlijk ook prijziger dan normale klosjes, en je hebt er meteen 4 van nodig. Dus toedeloe inderdaad. :smile: Je ziet dat uiteindelijk toch niet.

Welke lockmachine heb jij dan? :slight_smile:

En ik kreeg deze nog van iemand, vond ik wel een goede!

384547045_554620130189685_7684773062825246550_n

5 likes

Wat cute!! En leuk dat je zo verschillende dingen leert. Hier vindt je meer handwerkers:

1 like

Een 30 jaar oude, van mijn moeder gekregen omdat zij een upgrade had genomen. Weet zo even niet precies welke. Maar een goed onderhouden tweedehandsje van voor de eeuwwisseling is meestal wel goed! Is er niet een goede handelaar bij jou in de buurt? Is ook fijn dat je er mee terugkan voor onderhoud enzo.

1 like

Dat inrijgen was o.a. ook wat mij tegenhield om een lock aan te schaffen maar toch vorig jaar een goede 2e hands lewenstein via marktplaats gekocht. Het inrijgen heb ik de eerste twee keer bij you tube gevolgd, daarna kon ik het zonder en nu is het een fluitje van een cent.

2 likes

We hebben wel een piepklein winkeltje hier buiten het centrum, maar die hebben vrijwel nooit tweedehands lockmachines helaas. Het is ook irritant dat ik geen auto heb o.i.d. want mijn groene naaimachine moet gerepareerd worden maar krijg ik ook nooit daarheen gesleept :sweat_smile:

Ik ga nog eens wat meer nadenken haha dankjewel! Vind je trouwens zo’n oudje makkelijk in te rijgen? Las iets over dat ze niet allemaal zo’n hulpinrijgsysteem (o.i.d.) hebben :slight_smile:

1 like

Ik heb nooit een fancy nieuwe gehad met inrijgsysteem, dus ik weet niet beter. Maar zoals @sartrix hierboven ook zegt, het is ff kutten en oefenen, maar uiteindelijk komt het goed! Ik snap wel dat het afschrikt aan het begin, maar ik zou dat toch niet als leidraad nemen.

2 likes

Ik heb weleens onderdelen bij matri.eu besteld. Daar waren ze ook heel snel en behulpzaam via de mail. Daar kun je misschien ook kijken voor een occasion?

3 likes

Ja eens @ciselering. De eerste keren loop je rood aan en vervloek je dat kloteding, en nu doe ik het in 5 minuten. Ik wissel ook best vaak van kleuren, m’n lievelingscombi is lila en lichtroze voor een soort unicorn afwerking haha. Ik heb die brother 1034D

2 likes

Ah bedankt voor de tip! Zie er zo snel geen occasions op staan, maar ik was wel op dus de website naaimachinewebwinkel.nl gestuit. Daar staat iig dat ze worden nagekeken en een beurt hebben gehad, met nog 6 maanden garantie. Dat vind ik fijner dan marktplaats denk ik. Ik ga er nog eens over nadenken :slight_smile: Thanks allemaal!

1 like

Ik ben trouwens met een naai instagram begonnen, zijn er meer mensen hier die een insta hebben waarop ze naai-gerelateerde content delen? Zo ja, wil je me dan een DM sturen? Lijkt me leuk om elkaar dan te volgen :slight_smile:

5 likes

@ciselering
Ik heb een tweedehands lockmachine opgehaald in de buurt voor weinig. Heb een onderhoudsbeurt gedaan en loopt als een zonnetje (beurt ivm lang niet gebruik vorige eigenaar).

2 likes


Het trenchcoatpatroon van Thisiskachi net aangeschaft. Hier ga ik een poosje mee bezig zijn, gelukkig wel een jas voor het voorjaar :sweat_smile:. Ik heb een imitatiesuède in cognackleur in gedachten.

8 likes

Ik ben @angelica.illu (ik leef hier volledig openbaar anyway haha) dus leuk! Volg mij allen ik wil jullie ook volgen :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: (schaamteloos sorry maar ik volg iedereen terug die me de komende dagen gaat toevoegen dus je kunt anoniem blijven hahaha)

4 likes

Ik heb geen naai insta maar volg wel graag mensen die naai content plaatsen…mag ik je volgen? Ik kan je geen dm sturen :cry:

4 likes

Haha ik hou van je naai filmpjes op YT!

4 likes

Haha joepie! Ik ga snel weer een nieuwe maken. Ik heb nu een week semivrij/weinig afspraken dus ik ga ELKE DAG NAAIEN (zin in!). Ik ga vandaag een bumbag (of fannypack voor de oude garde haha) maken denk ik https://www.youtube.com/watch?v=VZ5awx5k0Eg&ab_channel=Let'sMAKEItAcademy

Edit: ik dacht dat dat patroon gratis was, maar dat was niet. Dus ik ga deze maken :wink:
https://www.fibremood.com/en/patterns/542-etta-fanny-pack-diy
Die is wel gratis!

5 likes