Ik heb m inderdaad nog niet zo lang, nu ongeveer een maand of 4. Alles werkt nog prima! Maargoed haha…
Ik heb helaas geen ervaring met de koffiezetapparaten die je hebt geplaatst maar ik heb wel lang gezocht toen ik een keuze wilde maken…
Wat ik weet; delonghi merk heeft meer onderhoud nodig dan bijv 1 van Philips…
De philips van @the.rebel.club is zeker een goede maar je kan ook kiezen voor een stoompijpje ipv het melkreservoir. een vriendin van mij drinkt vooral latte macchiato’s en zij vindt de melk niet heet genoeg, als je zelf opschuimt kan je de temperatuur zelf bepalen…
Mocht je kiezen voor een Krups je hebt nu ook aanbod via de ing rentepuntenwinkel met 200 euro cashback…
Ik heb veel reviews gekeken op yt bijv. van het kanaal Seattle coffee gear om een duidelijker beeld te krijgen van de voor en nadelen.
Ik heb de oatly barista havermelk gekocht. Om uit te proberen.
Normaal zet ik bijvoorbeeld latte macchiato met magere melk, en daar krijg ik serieus nog meer schuim van.
Ik had echt mega veel verwacht van dit product, maar ik vind het echt wat karig voor wat je ervoor betaald. Is het gewoon overhyped of doe ik iets fout?
Ik haal altijd het donkerblauwe Oatly pak uit de koeling en klop 'm op in een inventum melkopschuimer, daarmee heb ik het beste (en lekkerste) resultaat. Al krijg ik hun andere havermelk ook wel redelijk opgeschuimd.
Van magere melk krijg je ook meer schuim, maar het is een ander soort schuim! Het is veel dikker en luchtiger, waar het bij volle melk en zoiets als Oatly wat compacter is (meer microfoam). Dus voor een latte macchiato is magere melk dan wellicht een betere optie.
Laat je de ingeschonken melk ook even staan voordat je de espresso er in doet? Want dan kan het schuim wat compacter/steviger worden als je het een minuutje laat staan (al wel in je glas/beker dus)
Ik kan niet goed tegen koffie, maar houd wel van espresso Martini
Thuis heb ik niks om koffie mee te zetten, want ik drink het nooit.
Zou je de espresso martini ook met zoiets kunnen maken:
In de categorie oploskoffie vind ik zelf deze nog best te drinken
Die hebben ze niet decaf
Ik zou deze koffie niet gebruiken, niet lekker. Kun je niet zo’n simpel filterding kopen dat je op een kan zet. Zo een van plastic
Ja misschien moet dat maar als ik m’n eigen decaf espresso martinis wil maken hahah. Dan heb ik tenminste meer keuze voor de koffie
Ik heb ooit voor een euro een French press bij de kringloop gehaald, en een zakje goede gemalen decaf koffie bij een lokale koffiezaak. Daarmee maak ik mijn decaf kopjes voor ijskoffie en esma’s, werkt top!
Nog een lekkere manier om ijskoffie te maken is om snelfiltermaling gemengd met water voor 12-14 uur op kamertemperatuur te laten staan. Daarna het door een koffiefilter halen of zeef. De verhouding is 40 gram koffie op 450 ml water.
Doe dan een deel extract in een kopje en leng aan met water naar smaak en eventueel melk, suiker of honing. IJsblokjes erbij en klaar.
We hebben een philips bonenmachine met automatische melkopschuimer.
Ik gebruik altijd gewone melk of soms havermelk om schuim te maken, maar de schuim vind ik te luchtig/grote bellen en verdwijnt ook bij bijvoorbeeld roeren.
Ik houd juist van die compacte romige schuim erop. Wat is daar de beste melk voor volgens jullie? Of ligt het aan de manier van opschuimen van het apparaat?
Ik gebruik houdbare melk, heb het idee dat dat wel een groot verschil is met ‘normale’ verse melk.
Ja ik ook houdbaar inderdaad!
Gebruik je volle melk? Volle houdbare melk geeft bij mij het beste schuim. Ik gebruik wel een losse melkopschuimer
Oatly barista! Ik krijg daar altijd heel mooi, vol schuim mee dat lang blijft zitten.
Is dit dan eigenlijk cold brew? Ik drink dat nu op vakantie heel graag en merk dat het af en toe best zuur is. Is er een cold brew expert in de zaal die me kan vertellen hoe je dat voorkomt?
Welke bonen gebruik je?
Ik gebruikte voorheen eigenlijk gewoon rode snelfiltermaling, ik heb nu arabica bonen voor in de bonenmachine. Zouden die een beter resultaat geven als ik ze vers maal?