Een plaat of mag het ook een pan zijn ? Ik heb een grillpan van greenpan en daar ben ik wel tevreden over ! Een plaat heb ik geen ervaring mee…
Ik hou van grassig en dit is mijn lievelings:
En van de supermarkt vind ik deze lekker:
Ik vind deze lekker van de supermarkt:
Mocht je in de buurt van Dordrecht wonen; de olijfolie die ze verkopen bij Villa Augustus!
Ze vroeg wel specifiek om een plaat, maar ik zal eens kijken naar wat jij zegt. Thanks!
Elke keer als ik zelfgemaakte pizza (alsin standaard bodem met strooikaas) maak dan mislukt hij… Ik heb al verschillende dingen geprobeerd dus ik ben opzoek naar de tip waardoor het wel lukt haha. De bodem gaat altijd goed maar het gaat mis bij de kaas.
Hij staat op 3D hete luchtoven (dus soort algehele warmte onder, midden, boven)
Ik heb dit geprobeerd:
220 - 10 minuten (kaas niet gesmolten, maar juist helemaal hard geworden, zoals bij een ovenschotel dat bovenlaagje) Alle standen van de oven geprobeerd: Boven in de oven, midden van de oven, onderaan de oven. Wanneer je een pizza met beleg erin doet op deze manier gaat het wel goed. Maar alleen kaas dus niet?!
240 - 10 minuten (kaas niet gesmolten, helemaal hard) onderaan de oven
180 - 20 minuten (Was dus een keer gelukt, maar toen ik dit vandaag weer probeerde was de kaas niet gesmolten en weer hard geworden) Onderaan de oven
Ik sta dus ook gewoon echt voor de oven om te checken. Dus net zoals die 180 - 20 minuten. Voor die 20 minuten heeft het al helemaal geen zin om hem eruit te halen, maar later eruit wordt die kaas alleen maar harder? Ik heb ook al verschillende soorten kaas geprobeerd. Ik krijg echt steeds meer het idee alsof ik gewoon verdoemd ben en nooit zelf pizza kan maken
Gewoon van BK gekocht en ik vind die echt prima.
Wat voor oven heb je en die je wel wel tomatensaus op en wat voor soort kaas gebruik je?
Uhm gewoon een siemens hetelucht oven. En qua kaas heb ik verschillende soorten geraspte kaas geprobeerd zoals Huismerk jonge belgen en van die Perrano of iets? Er zit inderdaad gewoon tomatensaus onder!
Sowieso nooit minder vette kaas doen want dat wordt een plastic plak en smelt niet fijn, maar geen idee of je dat doet…
Wat denken jullie hierbij. Het is een lunch voor 10 personen en vanwege mijn vakantie heb ik maar een halve dag om boodschappen te doen en voorbereidingen te maken. Het gaat om 6 volwassenen en 4 grotere kinderen.
Kippenpootjes (kan ik eventueel kant en klaar halen);
Stokbrood met salades;
Soto soep;
Verse tomatensoep (twijfel of het Chinese tomatensoep wordt);
Kerrie eieren;
Taart (kan ik eventueel halen);
Koekjes;
Speculoos toetje;
Omelet voor de niet soep eters;
Spaanse aardappel omelet.
Is het teveel of te weinig? Wil graag jullie feedback.
Hele fijne aanvulling. Dit ga ik erbij zetten.
Ik heb een teppan yaki plaat van ATAG en die werkt heel fijn! Ze hebben in diezelfde lijn ook een grillplaat. Het is een hoop geld, maar het is wel een kwalitatieve plaat, wellicht kun je hem cadeau doen met je gezin?
Thanks! Heb inmiddels een grillplaat van Bosch besteld. Zelfde merk als de kookplaat, dan kan het niet misgaan.
Zijn inderdaad erg prijzig, maakt onderling qua merken ook niet echt verschil. Fijn om te horen dat jij met een soortgelijke plaat erg blij bent!
Voor iedereen hier die fan is van de paddenstoelenlasagne van Ottolenghi maar het te veel werk vindt: Ixtra Belfrage (die mee de recepten heeft ontwikkeld) heeft een ‘shortcut’ versie er van in haar eigen kookboek Mezcla. Ik zag het net op haar IG en gezien ik het hier regelmatig zie voorbij komen kan het een handige tip zijn!
Late to the party, maar heb je een pizzasteen? Zijn niet zo duur en gewoon bij de Xenos te koop bijvoorbeeld.
Pizzasteen + oven zo HEET mogelijk. Bij mij kan ie tot 275 graden. Meer is het niet. Lager krijg je dus inderdaad rubberkaas van. Je oven moet echt op de hoogste stand. Net als pizzaovens in Italië. Heter is beter.
Pizzasteen mee verwarmen en er pas uithalen als je de pizza erop gaat leggen. Bodem zo dun mogelijk uitduwen en dan eerst op de steen leggen voor je gaat beleggen.
Klein laagje tomatenpulp (Mutti is mijn fave), dan simpele geraspte mozzarella en dan nog ander beleg er bovenop, met mate. Rand even insmeren met olijfolie. 5-10 minuten bakken, klaar.
Thanks! Ik ga het proberen
Pizza update: het is gelukt! Mozzarella en de oven op zijn hoogst heeft geholpen. Thanks!
Ik ben op zoek naar kookboeken die zich richten op gezonde recepten waar ik mee kan mealpreppen. Mogen best de wat culinairdere boeken zijn of gericht op keto/afvallen.
Wat zijn jullie favoriete recepten met palmkool/cavolo nero?