Ja ik ook! Goede reclame.
Ik ben ook heel benieuwd of ze die recepten allemaal zelf hebben bedacht of dar je ze gewoon ergens anders op internet kan vinden… anders vind ik het helemaal duur!
Ben ik de enige die het artikel van Ivvj een beetje raar vind?
In de eerste alinea impliceren ze indirect dat een kindje beter gehecht zou zijn als het het eerste jaar exclusief bij ouders is. (Hier valt ansich nog ièts voor te zeggen, een kindje hecht zich aan 3 figuren primair, en ik geloof zelf ook niet dat het goed is voor de hechting als een kind 5 dgn per week 7-19 op de opvang is). Maar de opvang opzichzelf is geen gevaar voor de hechting.
Verder op dat het hartverscheurende huilen juist betekend dat hij goed gehecht is - maar… dat is pertinent niet waar. Het veilig durven exploreren is juist ook een kenmerk van veilige hechting… het vertrouwen dat papa / mama (of mama en mama) terugkomen…
Ergens denk ik dat ze het wel van internet hebben. Beetje aangepast en het is helemaal wil en tien. Ik volg ze al lang en heb nooit het idee dat ze zulke geweldige bakkers zijn. Gewoon leuk voor thuis, maar dat is natuurlijk ook wel een beetje de doelgroep. Zou het wel zonde vinden. Niet alleen omdat iemand anders er dan veel werk aan heeft gehad (om het recept te maken) en zij bakken het na en decoreren het leuk, plakken er wil en tien op en het verkoopt. Desalniettemin is voor mij de ongeloofwaardigheid dan weg.
Snap ook niet zo goed wie hen complimenten gaf dat hij “zo goed” veilig gehecht was. Heb het ook altijd geleerd dat veilige hechting ook betekent dat je durft te verkennen, juist omdat je weet dat er een veilig haven is om naar terug te keren. Verlatingsangst is natuurlijk wel een bitch, maar van wat ik in vlogs zag zal het gedrag misschien ook niet helemaal alleen van hem uit komen.
Wauw. Ze hebben wel echt ballen. Dit is dezelfde prijs die gehanteerd wordt voor serieuze journalistieke e-boeken/literatuur waaraan jaren research vooraf ging.
Ze schrijven ook dat zodra zij, als zijnde de enige zorgverleners die hij kent, weg zijn er paniek op treedt. Dat is meer de kant van angstige hechting.
Veilige hechting zorgt er ook voor dat een kind vertrouwen heeft in andere mensen die voor het kind zorgen. Bijvoorbeeld bij een opvang. Hoeft niet te betekenen dat een opvang situatie altijd makkelijk gaat of het kind niet enorm moet wennen. Maar in het geval van ‘perfect veilig gehecht’ heeft het kind wel vertrouwen dat de ouders er op de achtergrond nog steeds zijn en ook terugkomen.
Is dat niet zo met al die influencerboeken, al dan niet enkel digitaal? Dat boek van Mascha is toch ook een grote grap vergeleken met boeken van echte experten, en dat kost ook gewoon een normale boekenprijs.
True, maar voor een e-book vind ik het helemaal belachelijk. Mascha’s boek is dan tenminste nog een hardcover.
Ja dat ja.
Het kind is dan wel verdrietig dat mama weggaat, maar ook in staat een relatie met anderen op te bouwen. Of iig er op te vertrouwen dat mama weer terug komt… en niet een uur lang in blinde paniek te zijn… wat wel super vervelend is voor iedereen natuurlijk heh!!
Overigens, (niet altijd) is een slechte hechting van moeder heel sterk gelinkt aan een slechte hechting van kind. Onbewust projecteren ouders dingen. Het wordt zo een soort generatie op generatie probleem.
Joe, ik ga berichten verplaatsen. Dus als jullie even willen wachten, moet namelijk met de hand. Dan kun je daarna verder in het racisme topic.
Edit: de zwarte Pieten discussie is, omdat deze niet langer ontopic was, verplaatst naar:
Daar kun je verder discussiëren. Kunnen we hier weer klagen over mommybloggers en de oneindige stroom aan #spon.
Weg
Het is nooit direct het een of ander. Er kan zoveel meespelen! Als jij je zorgen maakt om zijn gedrag, kan je vragen iemand er naar te laten kijken of eens vragen bij cjg bijvoorbeeld.
Dank dat je dat niet zo op afstand kan beoordelen :)!
Uiteindelijk is overigens gemiddeld 40% van de mensen/kinderen niet goed veilig gehecht.
Oh maar er speelt zoveel mee. Peuters blijven altijd peuters M’n man werkt als kind- en jeugdpsycholoog en al zijn vrouwelijke collega’s met kinderen kunnen ook nog steeds ‘stressen’ over of ze wel een veilige hechting stimuleren. Ook mensen met heel veel kennis erover zijn daar onzeker over. Iedereen doet zijn best, geen veilige hechting betekent niet dat je kind niet gelukt is. Andere vormen van hechting zijn niet per definitie ‘slecht’. We zijn allemaal zo anders en reageren zo anders op dingen, dat is ook hoe het gaat.
Nee dan heb je het echt over hechtingsstoornissen. Dat is weer wat anders.
Dat zijn de kindjes die helemaal NIET hebben kunnen hechten. Door idd zware mishandeling of verwaarlozing, of bijv adoptie/pleegkinderen die de eerste maanden continu van verzorger naar verzorger zijn geslingerd…
Hechtingsproblematiek (die 40%) is weer anders. Als je die tabel van @Anna88, dan zijn dit de percentages die erbij horen:
- Vermijdend: 10-15%
- Ambivalent: 20-25%
- Gedesorganiseerd: 15-20%
Ik heb dit alleen zo fresh omdat ik er 5wkn geleden nog tentamen over had haha. Studeer zelf voor de diagnostiek aantekening als orthopedagoog
Zo doen wij het ook, alleen is mijn oudste nu op school aan iedereen aan het vertellen dat het Sinterklaasjournaal niet echt is, en Sinterklaas al lang dood is en het gewoon een verklede man is. Weet niet helemaal of dat de bedoeling is in groep 3…
Ik vind het alleen niet prettig om mee te doen met de collectieve leugen.
Edit: oh dit was een beetje mosterd na de maaltijd zie ik, ik was nog niet zo ver bijgelezen.
Ik zou ontzettend boos worden op de ouders van dat kind als dat bij mijn kind zou zijn. Niemand anders bepaald wanneer ik mijn kind dit ga vertellen. Dan moet je duidelijk uitleggen aan je kind dat het een geheim is.
Op school hier zijn er 2 kinderen die niet meer in Sint geloven in groep 3. De andere 25 nog wel. De juf heeft een hele duidelijke mail gestuurd waarin staat dat zij een ieders besluit hierin respecteert, maar dat het niet aan die 2 betreffende ouderstellen is om te bepalen dat de rest van de kinderen dan ook de waarheid maar moeten horen. Er werd verzocht de kinderen duidelijk uit te leggen dat sommige kinderen wel geloven.
Het kan gebeuren, dat ze het ‘verklappen’ want het zijn kinderen. Maar daar verder niks mee doen of het weglachen ood, zou ik als ouder heel verdrietig vinden. Ik bepaal zelf wanneer en hoe ik mijn kinderen de waarheid vertel. Zeker aangezien mijn oudste in groep 4 zit en het dan als eerste zou horen. En zij het voordat ik zelf kan ingrijpen aan haar nichtjes en broertje op school zegt met buitenspelen ofzo. En die zijn vier, dus wil ze er graag nog even van laten genieten.
Volgens mij heeft Billie Rose het verhuisvirus van de Huismuts overgenomen. Ze gaan dus nu alweer verhuizen, zie haar nieuwste vlog. Net alles gelegd, geschilderd, geshopt en ingericht.