Omatopic (Deel 1)

Voor al je brei, haak of borduur avonturen. :older_woman:t3: Ik wilde eerst handwerktopic typen maar zag tijdig in dat dat misschien kon uitlopen op een heel ander topic. :upside_down_face:

Oh en… mocht je dit topic geopend hebben met het idee dat het een topic was voor allemaal lieve woorden over je oma mag dat ook best even tussendoor hoor :heart:

13 likes

Prachtige (ahum) foto van mijn briochevron sjaal! Lijkt nu volgens mijn vriend vooral op een raar bh’tje :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Oh dat ziet er echt mooi uit!

1 like

Ik borduur nu sinds twee maanden, en het gaat al steeds beter!


Dit is mijn meest recente werkje!

7 likes

Netjes!! Leuke kleuren ook!

1 like

Mag deze weefteef zich hier ook bij voegen. :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik heb alleen een opzetje gemaakt haha een half jaar geleden enthausiast allemaal dingen gekocht en toen abrupt gestopt toen ik aan de scriptie moest en sindsdien niet meer aangeraakt. Maar als ik weer tijd heb zal ik zeker wat posten :wink:

1 like

Nou, ik heb veel vrienden die ook handwerken, dus ik wilde ook iets gaan doen! Er staan heel veel beginner filmpjes op youtube (wel in het engels) en veel tutorials op tumblr, dus vanuit daar ben ik gaan leren.

Als je eenmaal wat basissteken netjes kent wordt het steeds makkelijker, en ik vond het echt makkelijk om mee te beginnen. Er zijn ook veel borduurpakketen te vinden tegenwoordig, dus dat is ook handig als je wil beginnen.

(Borduurstof haal ik bij xenos, of aliexpress, garen bij de action of xenos, en borduuringen bij aliexpress (xenos heeft ze ook) Mijn naalden komen bij de Hema vandaan, zijn de borduurnaalden)

Ik weet niet of jullie www.ikbenirisniet.nl volgen maar die borduurt ook sinds een tijdje en heeft al kei mooie dingen gemaakt! @Andreya @ladygodiva

De bh vibes worden nog serieuzer :joy::

4 likes


Ik ben weer bezig met het haken van een baby dekentje met deze cirkels in vierkanten. Ben nu net over de helft met de lapjes.

13 likes

Ooh dat is echt heel gaaf! (maar als medehufflepuff ben ik wel wat bevooroordeeld)

1 like

Wooow, supergaaf! Hoelang ben je daar al mee bezig?

Ik ben bezig met een sprei van granny squares. Moet alles nog aan elkaar naaien, en dan zal het waarschijnlijk in een kast eindigen :stuck_out_tongue:

18 likes

Zoooo vet!
Heel leuk met al die kleurtjes. Gewoon over je bed leggen ofzo hoor is hartstikke leuk. Hoe ga je ze spannen? Ik ben nu voor het eerst ook bezig dus met een lapjes deken en ik heb een rubberen tuin knie matje (als je snapt wat ik bedoel) gehaald en wil daar dan met sateprikkers in prikken. Zag het op pinterest leek me wel een slim idee.

1 like

Jaaaaaaaa jij ook hier! Ik heb mijn breiclubje trouwens via http://www.stitchnbitch.nl gevonden!

4 likes

Voel me al helemaal thuis hier

4 likes

Ik was begonnen met een sjaal haken, ongeveer 50 cm breed en was bijna een meter lang. Totdat ik besloot dat er teveel fouten inzaten en ben ik nu dus weer opnieuw begonnen. Krijg nu in ieder geval een beetje handigheid in stokjes en vaste haken.

Als iemand nog een tip heeft voor fijne, gladde haaknaalden, heel graag! Ik heb nu de aller goedkoopste van de zeeman, maar die zijn niet echt ideaal:)

3 likes

Een vriend van me heeft zijn haaknaalden bij sostrene grene gehaald, die zijn heel fijn. Hiervoor had die van de xenos, die hebben het ook lang volgehouden!

2 likes

Oh shit, stond gister nog naar die bij søstrene te kijken, dan ga ik daar van de week even voor :slight_smile:

1 like

Leuk topic! Ik haak ook, een jaar of 3 nu. Niet heel veel (door tijdgebrek) maar in de weekenden vaak wel.
Net vandaag een sjaal afgemaakt van 3 verschillende whirl-bollen, patroon van de Jenina-sjaal maar dan recht. Hij is heel licht, en ongeveer 1.80 bij 50 cm. Heerlijk als omslagdoek deze zomer!

19 likes