Plantaardig/vegan eten #2

Ik proef de kokos wel. In mijn ervaring proef je altijd kokos in yoghurts/dressing e.d. Gebaseerd op kokos.

1 like

Ja ik was er al bang voor. Dan ga ik ‘m toch maar niet kopen en op zoek naar een ander alternatief. Thanks voor je reactie!

1 like

Noooo ik lees dat Yoghurt Barn alle vestigingen definitief heeft gesloten. Kwam daar niet zo vaak maar vond het echt een fijn idee dat er in vrijwel alle grote steden een makkelijke (plantaardige) lunchoptie was.

Ja echt zo jammer! Sinds ze een tijdje geleden over gingen op volledig plantaardig ging ik er met nog meer plezier naartoe. Zo fijn om nergens op te hoeven letten. In de stad waar ik woon zijn er maar heel weinig plekken waar dat zo is.

4 likes

Oh wat jammer! Je kon laatst juist als particulier aandelen bij ze kopen, dus ik dacht dat het heel goed ging, maar dat was wellicht een soort noodgreep.

Ik zit binnenkort 3 dagen voor werk in Tiel en moet dus 2 keer savonds ergens eten. Volgens happy cow ziin er geen opties :open_mouth: hier iemand die een tip heeft?

1 like

Tiga?

4 likes

Vandaag de italian carrot cake uit Taart ende Koeck gemaakt, deze was wel een succes :smile:

27 likes

Als je in Happy Cow selecteert op veg-options worden Tiga en Sushi Time aangegeven als restaurants waar er vegan opties zijn. Bij Tiga worden de vegan opties goed aangegeven op de menukaart. De Subway heeft ook opties, maar zo te zien tijdelijk gesloten in Tiel.

Hebben jullie de sour cream van violife wel eens gezien bij een supermarkt? Heb hem afgelopen week geproefd op mijn werk en ik was echt blij verrast, maar ik kan hem alleen bij de groothandel vinden.

We hebben de feta van violife in blokjes gesneden, twee keer gepaneerd, ingevroren en gefrituurd en dan heeft hij echt een lekker krokant jasje en een zachte binnenkant. Leuk voor op een salade!

7 likes

Is er iemand met goede ervaring met een vegan maaltijdbox, het liefst iemand die alleen woont?

Wil dat eens uitproberen maar ik woon alleen, eet niet altijd thuis en eet geen supergrote portie avondeten dus als ik dan 3x 2 porties heb dan ben ik bang dat ik daar meer dan 6 keer van kan eten dus dat lijkt me erg veel.

1 like

Ik heb met een kortingscode de vegan box van Greenchef gehad. Met z’n tweeĂ«n waren dat prima porties, wij zijn allebei geen hele grote eters. Ik was heel tevreden over de recepten maar vond het toch wat duur (want zijn voor ons dan dus maar 3 maaltijden voor 53 euro). Vaak was het ook best wat tijd/werk voor het koken en daar hadden we na een werkdag en met een kleine baby ook niet altijd zin in. Met weer een goede kortingscode zou ik het toch zo opnieuw doen!

1 like

Ik heb de vegan box(.nl)gehad, maar dat vond ik echt smakeloos. Weinig tot geen kruiden, hele basic gerechten. Beetje oldschool vegan van 10 jaar geleden. Vaak kreeg je ook dingen die je maar half moest gebruiken, dat vond ik echt zonde. Nu ben ik sinds 10 maanden grootverbruiker van M Spoon. Adverteren niet als vegan maar hebben altijd wel 4 tot 6 gerechten om uit te kiezen. Heel verassende dingen, goed op smaak, redelijk culinair met veel kleine bijgerechten en andere smaakmakers. Porties ervaar ik als precies goed, maar wij zijn wel met twee personen. Misschien dat iemand op een vaste avond bij je wil komen eten die ook alleen woont dat je dan voor 5 dagen totaal hebt? Sommige gerechten kan je ook wel invriezen en dan af en toe overslaan? Het concept maaltijdbox ben ik wel echt fan van. Scheelt zo veel head space en uiteindelijk ook geld want anders zouden we meer eten bestellen.

2 likes

Ik heb er (nog) geen ervaring mee en ik woon samen. Maar ik zou dan voornamelijk gerechten kiezen die je kunt invriezen en niet elke week een box laten bezorgen. Mijn eerste box van Greenchef komt volgende week binnen en heb daarbij de kortingscode CHEFBONUS gebruikt. (Tot 90,- korting op de eerste 4 boxen.)

Vegan Masters hebben diepvriesmaaltijden voor 1 persoon. Dat zou nog een optie kunnen zijn. Als je de prijzen vergelijkt met een box van Greenchef op basis van 3 maaltijden voor 2 personen, kom je op ongeveer hetzelfde bedrag uit (zonder korting).

1 like

Dank jullie wel voor de uitgebreide tips!! Ik ga Marley Spoon uitproberen dan!

3 likes

Ik eet niet zo vaak pasta, dus ik ga heel culinair voor een pakje van knorr, maar zou daar graag het gehakt door linzen vervangen. Maar hoe doe je dat? Bak en/of kruid je gekookte linzen? En als het recept zegt 300 gram gehakt, hoeveel gekookte linzen kan ik dan gebruiken?

Dankjulliewel😊

1 like

Als je al gekookte linzen hebt kan je gewoon het zelfde gewicht gebruiken, dus 300 gram linzen. Ik weet niet wat de instructies van zo’n pakje precies zijn maar als je iets van groente gebruikt zou ik dat eerst even bakken (behalve dingen als spinazie ofzo natuurlijk), dan de linzen eventjes meebakken en dan de saus erbij en even laten pruttelen zodat de linzen de smaak van de saus een beetje op kunnen nemen (maar ook niet megalang want dan kunnen ze mushy worden)

4 likes

Dankjewel!!:blush:

3 likes

Heeft iemand toevallig ooit de clafoutis gemaakt uit taart Ende koeck? Heb m bijna dubbel zo lang in de over gelaten dan recept aangaf, maar hij raakt niet echt gebakken, en wordt ook niet goudbruin zoals het recept aangeeft.

Ligt het aan het recept? Of mankeert m’n oven

1 like

Hebben jullie een aanrader voor vegan zalm of tonijn voor in sushi?

En ik zag dat ze bij de jumbo zalm hebben van zeastar, heb het vandaag nodig dus liefst in een fysieke winkel, dus weten jullie toevallig of deze daar ook (meestal) is? En/of of er iets geschikts bij amazing oriental is?