Plantaardig/vegan eten

:exploding_head:

Ik heb nog nooit een pizza bij domino’s besteld maar ik had hier nooit over nagedacht

Ohh top!

Ik maak de bodem zelf, maar inderdaad er wordt geen ei of melk in het recept gebruikt dus volgens mij is dit bijna altijd vegan. Ik had als topping die haver creme fraise van de appie, wat uitjes en vegan spekjes van de Lidl. Het enige niet vegan was dus mozzarella, maar dat wil ik dolgraag vervangen voor iets anders smeltbaarheid. Weet niet zo goed hoe. Het hoeft echt niet persee naar kaas te smaken

1 like

Zou je het niet gewoon weg kunnen laten en eventueel wat edelgistvlokken gebruiken als je wel zo’n soort smaak wilt?

Het gaat meer om de structuur ipv de smaak

@anon76889665 heeft een heel goed en super makkelijk recept voor vegan mozarella, die ook nog eens smelt! Ik wil hem wel hier delen als dat mag? Of misschien staat hij al in haar topic

Edit: gevonden!

3 likes

Ik heb binnenkort een tijds moment waarvoor ik nooit kook, namelijk de picknick!! Haha. Iemand tips voor hapjes en lekkere dingen? We gaan met een bootje varen.

Ik heb net mexicaanse zoete aardappel gegeten met pico de gallo, mega lekker. Aardappel roosteren met limoensap, komijn, chili, zout, peper, gerookt paprikpoeder en knoflookpoeder. En pico de gallo is gewoon tomaat, rode ui, koriander, knoflook en limoensap. Kun je als slaatje bij elkaar gooien ofzo, picco is ook lekker met crackers of stokbrood

3 likes

@anon95331300 Ik weet niet hoe de mozzarella is als je hem smelt, maar “rauw” vond ik de textuur wel erg gelatine achtig. Qua smaak en uiterlijk klopte het wel redelijk goed! Dus smelten wil ik ook zeker nog een keer proberen.

1 like

Misschien helpt het om wat minder taartina er in te doen in verhouding? Heb gemerkt dat dat snel is met vegan recepten, als je er iets teveel bindmiddel in doet wordt het gelatine achtig (dat heb ik ook altijd heel erg met agar agar)

1 like

Er wordt nu meegaa veel reclame gemaakt in Berlijn voor de vegetarische slager, echt overal op de billboards. ik blijf hopen op kroketten.

8 likes

Uientaartjes! Altijd een grote hit hier.

https://www.evavzw.be/recept/uientaartjes

Als je ze de dag ervoor maakt zijn ze ook nog lekker. En omdat je rondjes uitsnijdt van bladerdeeg doe ik de hoekjes altijd bij elkaar proppen tot een nieuwe bal deeg, uitrollen en kleine stengels van snijden. Die kwast ik in met knoflookolie, beetje peper, rozemarijn en zeezout en gooi ik erbij in de oven. Grappig genoeg zijn die vaak een even grote hit.

5 likes

Hoe rooster je die, in de oven?

Ik heb ze in de air fryer gedaan

Blijkbaar zijn deze vegan ijskoffies te koop bij AH maar ik ben ze nog nooit tegengekomen… iemand deze al eens gespot?


Ik wil ze alleen al om de verpakking

3 likes

Een jaar of anderhalf geleden (gok ik) waren deze te koop bij de AH bij mij in de buurt. De tekst op de verpakking was wel anders geloof ik. Ik heb ze helaas al een tijd niet meer gezien maar dat kan ook aan mijn AH filiaal liggen, het is een vrij kleine AH en heeft daardoor een beperkter aanbod.

Edit: naast de leuke verpakking (exact de reden waarom ik het gekocht had, haha), vond ik ze ook lekker! Wel een aanrader dus, mocht je ze tegenkomen.

1 like

Volgens mij hadden ze eerat andere versies, iets met nitro brew oid? Die vond ik matig maar deze zien er wel lekker uit! Ik zie ze (nog) niet in de appie app

1 like

Ik heb wel iets gezien wat hier erg op lijkt bij de ah xl… maar weet t niet meer 100% zeker

1 like

Goed om te horen dat ze ook lekker zijn! Ik ben in staat om ze te bestellen haha want ik ben al bij meerdere AH’s geweest hiervoor, tevergeefs :frowning: En ze hebben op de site ook leuke merch

@Luzarl Oh AH XL heb ik nog niet geprobeerd, misschien is dat 't

1 like

Ik ben eindelijk in het bezit van liquid smoke! Mijn moeder had super lekkere wortel ‘zalm’ gemaakt ermee dus dat ga ik ook een keer proberen. Zijn er verder nog dingen die ik echt een keer moet proberen?

1 like