Reizen / Vakantie #2

Zou ik een overstap van 1,5 uur kunnen halen op bali? Het is bij dezelfde maatschappij.

Zelf heb ik dat tot nu toe altijd gered en de enige keer dat mijn eerste vlucht vertraagd was, hadden ze me al overgeboekt na een andere vlucht waardoor ik direct kon doorlopen en uiteindelijk ook geen vertraging had.

2 likes

Royal Son Bou op Menorca!
Twee keer geweest naar dit mega kindvriendelijke resort. Het eiland vonden wij iets minder interessant maar met een klein kindje hadden we genoeg aan het prachtige zwembad, het fantastische strand en een (deels) overdekte speelgelegenheid voor kindjes van alle leeftijden. Het Italiaanse restaurant met uitzicht op zee was onze favoriet!
Ons zoontje is nu een tiener dus wij zijn het nu echt ontgroeid.

https://www.royalsonbou.com/en/home

2 likes

Ik vond het echt prachtig! Wij waren met een camper. Vond de Brda regio ook heel mooi, gevoelsmatig een stuk wat vaker wordt overgeslagen. Lekker van wijnhuis naar wijnhuis hoppend&we hadden daar een fantastische overnachtingsplek in de wijngaarden.

Klopt het dat er geen Parijs / Frankrijk topic is?

Hebben jullie lunch aanraders voor Marais of Montmarte?

2 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Duitslandtopic

Ik krijg echt stress voor mijn schotland trip, omdat je alles al van te voren moet plannen. En tegelijkertijd heb ik fomo voor alles dus weet ik ook niet wat ik moet boeken :sweat_smile: waarom kan je gewoon niet op het moment zelf beslissen waar je naar toe wil en wat je wil doen…?

2 likes

Waarom kan dat niet? Is het omdat alles dan volgeboekt is?
En kun je de dingen die je boekt niet eventueel nog annuleren een bepaalde tijd van tevoren?

1 like

Jaaa! Nu is veel al volgeboekt(zelfs hostels) voor juni en ik lees op reiswebsites steeds dat je echt zo snel mogelijk moet boeken. Ik reis ook alleen dus als ik dan toch verplicht in een dure hotelkamer moet zitten kan ik die kosten ook niet delen ofzo.

Het maakt het gewoon minder spontaan.

1 like

Oh ja dat is echt vervelend.

Toen ik je bericht las dacht ik dat je het ook over activiteiten had en niet alleen over overnachtingen, maar ik weet niet of dat klopt? En ik weet niet of je wel of niet in hostels zou willen verblijven, maar als je dat wilt zou je eventueel daar eens vooraf kunnen informeren of zij ook dat soort dingen organiseren en of je daar wel last minute bij aan kunt sluiten. Er zijn toch altijd best veel niet-Europese backpackers die in dat soort gebieden rondreizen en ik kan me niet voorstellen dat die ook alles al van tevoren helemaal hebben vastgelegd.
Maar dan zou je waarschijnlijk al wel de overnachtingen moeten boeken dus ik weet niet of dat zoveel uitmaakt.

ik krijg niet direct veel gevonden maar ben aan het denken om dir jaar voor mijn verjaardag een weekend weg te gaan, iemand met aanraders voor een beetje warme plek voor combi chillen en culturele dingen? Het zou begin maart zijn dus vind het moeilijk om de temperatuur in te schatten haha.

1 like

Split in Kroatië?

5 likes

Arles! Je hebt daar de Luma Foundation, kun je gratis bezoeken en makkelijk een hele dag in kwijt. En de Fondation Vincent van Gogh, met expos geïnspireerd op hem, hangen geloof ik maar 2 of 3 werken van hemzelf, maar was heel tof toen ik er was. En er zijn sowieso heel veel galerieën in de stad. En heel veel lekker eten :drooling_face: Bij La Comédie bijvoorbeeld heb ik echt heerlijk gegeten.

2 likes

Ik ga in april/mei naar Japan (8 dagen) en naar Korea (ongeveer 3 weken). In Korea ben ik al eerder geweest dus ben vooral nog op zoek naar tips voor Japan! Ik zou wel heel het land willen zien maar gezien de beperkte tijd ga ik het denk ik houden bij Tokyo en Kyoto. Ik dacht aan 5 dagen Tokyo en 3 dagen Kyoto (ik vlieg naar Korea via Osaka), lijkt dat ok?

2 likes

Ja ik denk dat dat prima is! Misschien nog leuk om ergens een tussenstop te doen in de natuur/een ryokan met onsen te overnachten (ik denk dat Hakone bijvoorbeeld daarvoor geschikt is, heb dat zelf in Nagano gedaan maar dat is een beetje uit de richting). Ik vond dat echt zo tof, echt onvergetelijk.

Tokyo en Kyoto zijn allebei heel verschillend dus een goede combinatie. Bij Kyoto kan je ook nog een uitstap maken naar Nara (vond Kyoto en Nara wel het meest toeristisch maar goed je bent toerist dus ligt eraan waar je zin in hebt haha). In de omgeving van Tokyo kun je ook een dag naar Nikko gaan. Dat vind ik allemaal aanraders! En in Tokyo vond ik mario kart (https://kart.st/) echt fantastisch.

1 like

Ik heb precies dit gedaan, hahaha!!

3 weken korea met daar tussenin 6 dagen japan. Ik ben toen van jeju naar osaka gevlogen en verbleef in Kyoto. Vanuit daar ben ik nog dagjes naar Nara en Osaka geweest en het was geweldig! En daarna weer terug gevlogen naar busan om mijn reis voort te zetten.

3 likes

Lissabon, Sevilla of Malaga bijvoorbeeld zijn ook wel lekker warm dan (ik was vorig jaar deze tijd in Sevilla en was gewoon lekker warm (tov Nederland dan haha) en zonnetje al)

1 like

als je zin hebt om te graven kan je heel leuke dingen uit toeps’ blogs halen, ze komt al 10+ jaar in japan en is er nu naar verhuisd Travel Archives - Toeps Blog

2 likes

Heb dit jaar niemand om mee op vakantie te gaan dus ben nu aan t overwegen om maar in m’n eentje te gaan? Kan prima alleen zijn, maar heb echt geen idee hoe lang ik 't alleen in m’n eentje uit hou op een onbekende plek zegmaar? Wie is er wel eens langer dan een week alleen op vakantie geweest? Het liefst zou ik op roadtrip ofzo gaan

Ik weet dat er ook groepsreizen zijn maar denk dat ik mijzelf daar te introvert voor vind :sweat_smile: