Reizen / Vakantie #2

Is je professionele regenjas niet veel te warm voor Guatemala?

1 like

Nee het idee is dat hij juist heel ademend is, ook met de gore-tex. Het is meer dat hij allemaal gespjes heeft en een soort pet stuk aan de capuchon wat hem zo groot maakt. Volgens mij is het een ouder model (12 jaar geleden) van deze:

Edit: mijne heeft geen voering maar van dat gaas aan de binnenkant

4 likes

Als het regenseizoen is lijkt het mij juist wel erg fijn om een goede regenjas te te hebben. Waarom heb je hem anders?
Lelijk zou ik me niet druk om maken op reis.

Wat bedoel je met dat hij klein is? Dat hij niet lekker zit? Of dat hij niet veel van je lichaam bedekt? Want als hij niet praktisch is (ook om mee te nemen qua formaat) dan zou ik wel een andere overwegen.

6 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Frankrijk topic

Kun je niet allebei doen en de regenjas aandoen op je reis? Een goeie regenjas lijkt me juist wel chill in het regenseizoen en dit is juist waarom je ‘m hebt, toch?

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Azië topic

Iemand tips voor leuke hotels/ vakantiehuisjes in Luxemburg?

Hele domme vraag hoor maar ik ga maandag vliegen en ik zie dat ik niet online kan inchecken. Wat moet ik nu dan doen op het vliegveld? Met mijn paspoort en TUI app naar een balie of moet ik iets anders meenemen of laten zien? En moet ik mijn koffer eerst wegbrengen of eerst inchecken? En weet ik dan mijn stoel daar pas? Sorry voel me echt een ei maar ik heb nog nooit alleen gevlogen en ben meestal zo angstig dat alles langs me heen gaat

1 like

Als het goed is hoef je alleen je paspoort te laten zien bij de incheckbalie. Dan kun je daar ook je koffer inchecken en krijg je van hun je geprinte vliegticket met daar ook je stoelnummer op. Daarna kan je gewoon naar de douane.

(Zo ging het bij mij de laatste keer iig dat ik niet online kon inchecken)

7 likes

Oke dat klinkt heel makkelijk en kan ik wel aan. Thanks!

5 likes

Paspoort en boekingscode (staat op je ticket, meestal combinatie van 6 letters en cijfers) is wat je nodig hebt.

3 likes

Ja wij! 2 jaar geleden zijn we naar Polen geweest. Eerst een paar dagen naar Krakau en daarna doorgereden. Prachtige omgeving, lieve mensen. Wel mega veel regen gehad dus niet zoveel kunnen hiken als we wilden. Morskie Oko is prachtig, maar ga vroeg en reserveer een parkeerplaats. Ik vond het dorp Zakopane zelf ook erg leuk, echt een wintersportdorp. Probeer ook Pierogi, een streekgerecht. Verder is het aan te raden een routekaart te kopen voor het wandelen (bij de VVV in het dorp (ook geplastificeerd) waar alle wandelroutes opstaan inclusief afstanden, waar het elkaar kruist e.d. Wij hebben zelf in een erg mooi appartement gezeten, met uitzicht op het gebergte. Mocht je daar meer informatie over willen, stuur me gerust een DM!

2 likes

leuk, dankjewel!! ik stuur je straks even een bericht :slight_smile:

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Midden- en Zuid-Amerika topic

Land of stad?

Ik was laatst in Mama Shelter (stad) en Eden Au Lac (bij Echternach). Vooral die laatste is een aanrader. Mooie omgeving en bijzonder hotel met spafaciliteiten.

1 like

Hoii ik heb nog even een vakantievraag. Ik vlieg dus met Pegasus en ik zie op de website dat je als handbagage alleen 1 stuk mee mag nemen en dus niet een koffertje en een tas. Dat zou betekenen dat ik er op kan gokken of dat ik mijn koffer moet inchecken.
Als ik mijn koffer incheck kan ik natuurlijk een veel grotere koffer meenemen en ook een groter stuk handbagage. Maar ik weet eigenlijk niet wat nou het slimste is om te doen want ik heb het liefst mijn spullen gewoon bij me maar als ze echt zo streng zijn gaat dat natuurlijk niet lukken. Wat zouden jullie doen?

Wil je echt een rugzak meenemen, of is een kleine crossbody ook voldoende? Ik neem dat laatste altijd mee en als het nodig is kan ik die nog wel in mijn koffer stoppen. Maar als je dat niet gaat redden zou ik voor een koffer inchecken gaan, betekent wel dat je moet bijbetalen!

Hoezo moet ik bijbetalen dan? Er zit 20 kilo bagage bij de reis die ik heb geboekt. En het zou helaas echt niet meer erbij passen, mijn kleine koffertje zit echt tot de nok vol.

1 like

Je moet bijbetalen omdat je een plek in het ruim inneemt. Je kan het beste gewoon die 20 kilo in een grote rugzak doen en dat als enige meenemen en dan gewoon nog een klein handtasje als accessoire.

Huh maar ik heb gewoon recht op die ruimbagage toch? Want die heb ik gewoon betaald. Nu snap ik het even niet meer, ik kan toch geen week op vakantie met enkel een rugzak? En een accessoire mag dus niet, je mag echt maar 1 stuk. Anders zou ik sowieso met mijn kleine koffertje en tas gaan maar dat mag dus niet.