Wat heb jij je altijd al afgevraagd?

Maar dat liedje is al ouder en opeens sinds een maand ofzo zie je het vaak voorbij komen.

bij nonnen vind ik altijd dat ze wel een jonge huid hebben

3 likes

naja die kappen bedekken wel veel denk ik, maar misschien komen ze ook wel weinig buiten en komt het daardoor, maar het valt me wel altijd up bij hen.

Oh ik ken zelf het liedje ook pas anderhalve maand ofzo. Wist niet dat het oud was. Maar begin juni kreeg het een clip, denk dat het toen wat bekender werd?

Als ik het niet vergeet ga ik het morgen aan een collega vragen. Al voordat het liedje uitkwam heb ik haar dit wel eens horen zeggen.

1 like

Ik denk wel dat de huid er mooier van blijft, ook minder uitlaatgassen/ fijnstof/ rook enzo.

Ik denk ook heel grauw, een huid heeft toch daglicht nodig? Vroeger kreeg je dan de Engelse ziekte. En je hebt volgens mij minimaal 20 min daglicht nodig.

In hun eigen tuin zitten ze wel gewoon onbedekt dus ik denk dat het wel meevalt. :slight_smile:

Klopt, in Nederland niet, maar in Nederland dragen ook maar ~150 vrouwen een boerka of niqaab. Landen als Saoedie ArabiĆ« zijn een stuk minder dikbevolkt en daar hebben families vaak grote huizen met zā€™n alle, met tuintjes/binnenplaatsen. Niet allemaal hoor, maar het komt wel vaker voor dan de hutje-mutje bouw die je hier ziet.

In Nederland heeft sowieso 70% van de mensen een vitamine D tekort en eigenlijk zouden we dus allemaal bij moeten slikken, niet alleen de vrouwen die bedekt over straat gaan. :biggrin:

Net als ik dat ik Indonesisch ben en een kind met blauwe ogen en wit/blond haar heb uitgepoept :joy: zelf donkerbruine ogen en donker hoor.

3 likes

Ik dacht bij 31 seconde bij Spotify, maar weet niet meer waar ik dit vandaan heb.

Edit: niet waar ik het van had maar halve minuut schijnt wel te kloppen

1 like

Waarom de w in het Engels double u heet i.p.v. wee.

Hahaha geintje natuurlijk. Maar het klinkt stom

Beee em double u
I.p.v. bee em wee

12 likes

In het Frans is het ā€œdouble vā€ en in het Spaans ā€œuve dobleā€.

In het Latijn bestond de letter w niet, maar waarschijnlijk werd de medeklinker v toen uitgesproken als een w. En u en v waren dezelfde letter (net zoals de i en de j trouwens) (die dus als klinker of als medeklinker kon gebruikt worden). Met tijd evolueerde de klank van u/v echter meer naar onze v. Toen het Latijnse alfabet ook werd gebruikt voor andere talen, moesten soms extra letters worden ingevoerd voor klanken die het Latijn niet had, waaronder dus de w, die letterlijk ontstond uit het verdubbelen van de oude u/v, vandaar ā€œdouble uā€/ā€œdouble vā€.

En met tijd werden de u/v en i/j gesplitst in een klinker en medeklinker en werden het dus verschillende letters.

17 likes

Mijn collega draait dit soort liedjes heel graag :sob:

Hierop inhakend : Als ik een gedownload nummer luister in de offline stand, telt dat dan ook als stream?

Welk nummer dan?

1 like

Ze aantrekken terwijl je het huis grondig schoonmaakt. :joy:

1 like

Inlegkruisje (bijv die voor strings) aan de achterkant plakken!

1 like

Bij mij werd door de verkoopster geadviseerd met mā€™n schoenen aan in bad te gaan zitten. Ik heb het overigens niet geprobeerd, maar je hoeft niet te lopen :sweat_smile:

2 likes

In bad?! Ik heb nu lakleren docs, inlopen gaat prima maar dat kraken van die lakā€¦ zĆ³ kut! Durf ze niet naar kantoor aan.