Durf te vragen #5

Je kan alles op npo live zien!

2 likes

Oh shit haha ik kan er voor m’n werk in. Aan het begin vond ik dat natuurlijk mega interessant en zocht ik wel eens bekenden op. Kan de gemeente dat logboek dan inzien?

Yup

3 likes

Is je adres een koopwoning die op jouw naam staat? Dan kan je er via t kadaster ook achter komen

Nee, in mijn geval is het een particuliere huurwoning, maar dank voor het meedenken!

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Wandelen/hiken en trekking

Hoe kan het dat je berichten van sommige hier niet meer kunt zien?

1 like

Bedoel je als die verplaatst zijn naar een ander topic? Of als er iets stond in strijd met de huisregels?

1 like

Oja het was het laatste. Thanks!

Ik weet dat mijn werkgever vrij makkelijk gegevens verstrekt aan een ieder met een goed verhaal. Misschien op zo’n manier?

:cry: ja zou goed kunnen. Hoop wel dat als het zo is gegaan dat het ergens geregistreerd staat.

Eigenlijk van de zotte dat iemand privé gegevens van je kan krijgen terwijl je dat helemaal niet wilt als ze met een goed (of zielig) verhaal aankomen.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Alles over slapen, bedden, avondrituelen etc

Ik heb gehad dat iemand mijn adres achterhaalde omdat hij bij de bank werkte waar ik zat. Op heel veel plekken is je adres te achterhalen via klantgegevens. Bij een bedrijf waar ik zelf werkte kon ik ook zo de gegevens van honderduizenden mensen inzien. Nu hoef je ook maar iemand te kennen die bijvoorbeeld bij de ggd werkt en dan ben je er zo achter.

1 like

Is een tikkie veilig? Mn iPhone verkocht via marktplaats en die wordt zo opgehaald en hij wil betalen via tikkie. Is dat gewoon oké of kan hij het vervolgens terug boeken ofzo? :sweat_smile:

1 like

Tikkie is veilig en snel, het staat meteen op je rekening, dus hij kan het niet terug boeken.

4 likes

Top, Dankjewel! Met zo’n groot bedrag wil ik geen risico lopen haha.

1 like

Snap ik! Ik heb eens iets duurs verkocht, moest toen meerdere tikkies sturen omdat tikkie maar tot een bepaald bedrag gaat (750 euro dacht ik). Vond ik ook spannend, maar ging prima!

1 like

Ja zolang je ervoor zorgt dat jij de tikkie aanmaakt (nu al doen) en op jouw mobiel de qr toont en de koper pas weg gaat als jij de melding van betaling binnen hebt!
Fijn dat je de telefoon kunt verkopen, moet ik ook maar doen met oude

6 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Favoriete/lekkere recepten

5 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)