Durf te vragen #6

Ik heb tussen 16:45u tot 17:30u de trein van Utrecht naar Den Haag en altijd plek.
De ochtend is altijd drukker maar ik heb nog geen mensen zien staan.

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het ‘help ik zoek’-topic

Volgens mij heeft dit niet per definitie met elkaar te maken hoor. Over het algemeen zijn momenten dat je een overschot hebt, momenten dat veel mensen een overschot hebben en er ook minder vraag is. Een zonnige weekend middag is zo’n moment
Als een leverancier het op dat moment kwijt moet, kan het zo zijn dat ze er juist voor moeten betalen omdat vraag en aanbod niet in balans is. Zo werkt de korte termijn markt, die prijzen kunnen erg fluctueren binnen een dag en ook negatief zijn
Het weer bijvoorbeeld valt redelijk te voorspellen en daar kan een leverancier met z’n windturbines en zonneparken behoorlijk op inspelen, maar je weet niet wat een particulier doet. Als jij op diezelfde zonnige middag net toevallig je droger en de vaatwasser aanzet, lever je minder tot niets terug. Die onvoorspelbaarheid kan een leverancier geld kosten

1 like

Ik weet niet wat je bedoelt qua tarieven en wat voor percentages dat zijn, ik reageer alleen op de opmerking dat je meer terugkrijgt omdat de prijzen momenteel hoog staan. Dat is volgens mij geen 1 op 1 relatie

1 like

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Juridische vragen

Zoals ik het lees in het tweede citaat moet je eigenlijk goedkeuring van Ryanair krijgen om bij de andere dienst te boeken. Nu ryanair kenndende ga je toch geen goedkeuring krijgen.

3 likes

De markt waar over het algemeen voor particulieren wordt ingekocht is een hele andere markt dan die waarop je leverancier het (vaak onverwachte) overschot kwijt moet. Lange en korte termijn. Ik weet niet wat de reden is dat de tarieven verdubbelen voor jou, ik probeer alleen duidelijk te maken dat die relatie niet zo simpel te leggen is.
De energiemarkt is behoorlijk complex, helemaal als je kijkt naar de verschillende markten en manieren waarop windturbines en zonneparken geld op kunnen leveren. Dat je geen andere verklaring kunt bedenken, betekent niet dat die er niet is
Ik werk nu bijna 3 jaar bij een energieleverancier op precies zo’n afdeling waar bovenstaande de kern van onze werkzaamheden is en zelfs ik/wij kom(en) nog wekelijks voor verrassingen te staan. Het is echt super dynamisch

4 likes

Heeft iemand ervaring met zelf schadevergoeding claimen bij een vertraagde vlucht zonder tussenkomst van zo’n bureau? Ik lees dat het erg lastig is. Heb wel een voorbeeldbrief gevonden en heb bewijs dat de vlucht vertraagd was, maar lees dat vrijwel alle klachten worden afgewezen met een vage smoes. Vliegtuig was overigs defect en de monteur kon het niet ter plekke repareren waardoor vertraging ontstond.

Ik heb precies deze situatie een paar jaar geleden gehad met Ryanair. Ik kon een formulier invullen en kreeg na lang wachten maar zonder gedoe de vergoeding.

2 likes

Toevallig bij KLM? Ik had dat vorig jaar en ging gewoon via hun website, had het volgens mij binnen 1 a 2 maanden op mijn rekening.

2 likes

bijna elke maatschappij heeft wel zo’n formulier op de site staan die je kan invullen! Vond het echt vrij makkelijk gaan!

2 likes

Laat je niet bang maken door dat soort verhalen en voorbeeldbrieven, het is echt zonde om een percentage van je claim af te dragen aan zo’n bedrijf. Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kun je heel makkelijk online een formulier invullen met je boekingscode, vluchtnummer etc. en dan zien zij zelf in hun systeem dat de vlucht inderdaad vertraagd was. Je hoeft er geen verhaal bij te schrijven ofzo.

3 likes

Dit kun je echt makkelijk zelf! Soms moet je wat volhardender zijn maar dat is die vergoeding van die bureaus echt niet waard.

2 likes

Als je bij datingapps betaalt om te zien wie jou geliked heeft, krijg je dan ook de profielen te zien die je eerder al weggeswiped hebt?

Pin me er niet 100% op vast maar op Tinder volgens mij wel.

1 like

Mijn ervaring is dat het via het formulier vd luchtvaartmaatschappij prima lukt. Zou dat eerst proberen en als het dan niet zelf lukt kun je altijd nog zon tussenpartij inschakelen toch.

1 like

Dank voor jullie reacties! Fijn om te horen dat het ook goed kan gaan.

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Het grote medische vragen-topic #3

Ik volg op Instagram het plaatselijke poppodium, een concertzaal/stadsschouwburg, artiesten die ik leuk vind en wat festivals. Maar als je dat ook niet meer hebt wordt het wel een stuk lastiger. De website indebuurt is voor lokale evenementen wel handig, die check ik wel eens. En voor rommelmarkten heb je de website meukisleuk. Oh en ik word wel beïnvloed door posters in de stad haha.

2 likes