Terugblik: Forum Feminarum in 2019

Inmiddels is 2019 alweer ruim een maand voorbij, dus hoog tijd voor weer een update! in 2019 hebben we weer veel beleefd met zijn allen, van het winnen van het Songfestival (de Songfestivalchat!) via het constateren dat iets niet onze smaak is maar dat we de ander er veel plezier mee gunnen (nmsmvpe 228x in totaal) tot de obsessie met Rob Geus Kinderen (RGK in totaal 399x genoemd).

Leden

In totaal heeft het forum nu 2.601 leden. Daarvan zijn er 706 nieuw in 2019 aangemeld, een aardige groei dus.

Van deze leden hebben 401 een titel. Veel daarvan gaan over eten en drinken, zoals:

  • Papaja prinses (van @Crystalfire)
  • Eet schilfersushi (van @Escapism)
  • Geniet van een tros olijven (van @Peppie)
  • Kotst van Blue Curaçao (van @Vidia)
  • Of meer algemeen: Where is the food? (van @Cat)

Ook beroepen zijn populair:

Ook interessant: @Rookie is Niet nieuw , maar @Lexiii Ruikt zelfs nog nieuw !

Wil je ook een titel? Dat kan, daar is een topic voor! Bedenk een titel voor je medeforummer

Forumactiviteit

In totaal hebben we 1.225 topics, waarvan er 337 in 2019 zijn geopend.

De top 5 categoriën waarin deze topics zijn gemaakt zijn:

  • 89 in Centraal Station
  • 48 in Entertainment
  • 27 in TV
  • 25 in FF Quiz
  • 21 in Persoonlijk

De drukste dag om bij te lezen op het forum was 27 oktober 2019 met in totaal 168.694 pageviews. De rustigste dag was op 8 november 2019 met 111.227 pageviews.

De drukste dag om te schrijven in 2019 was overigens een heel andere dag, dat was namelijk 18 augustus met 12.325 posts. En het minst inspiratie hadden jullie op 7 april, met 7.564 berichten.

@Grace was het meest actief in 2019 met 9.952 posts! Op plek twee met een mooie score van 8.502 posts staat @Zemraluani, en plek 3 wordt ingenomen door @HvO met 7.129 posts.

De meest gelikete post in 2019 met 346 posts is het relaas van @Sisley die haar baas geen privacy gunde op de WC.

En om nog even verder te gaan op de voorkeur voor eten en drinken in de titels op het forum hebben we eens uitgezocht hoe het zit met de patat vs friet-strijd. Twee forummers komen uit het friet-gebied:

En twee forummers zijn van het patat-kamp:

  • Ongewenst patatloos (van @Suvi)
  • The patatlife chose me. (van @Arecales)

De posts van jullie laten echter een duidelijker beeld zien: 1740 keer komt het woord ‘friet’ voor en 1044 keer het woord ‘patat’ (al dan niet in een samensteling). Gelukkig zijn jullie wel van de gezonde levensstijl, het woord ‘appel’ is namelijk 7006 keer gebruikt op het forum!

Uploads

In totaal zijn er 86.796 bestanden geüpload, waarvan 80.352 afbeeldingen (76.777 JPG en 2.562 GIF). Die uploads nemen bij elkaar ruim 81 GB aan opslagruimte in beslag.

Ruim 56% van de bestanden is in 2019 geüpload, namelijk 48.637 stuks. Dit zijn:

  • 48.302 afbeeldingen (43.663 JPG’jes, 3.217 PNG’tjes en 1.422 GIF’jes)
  • 94 filmpjes
  • 217 audiobestanden

We maken ook af en toe panoramafoto’s (minimaal 2x zo breed als hoog). Daar hebben we er in totaal namelijk 2.362 van gemaakt (waarvan 1.486 in 2019).

@Maruti is nog steeds de kampioen panoramafoto met een foto van haar huiskamer van 8240 pixels breed en 1648 pixels hoog (uit augustus 2018):

De winnaar grote panoramafoto van 2019 is @winniethebish met een uitzicht op Genua (uit augustus 2019) van 6540 pixels breed.

Over die uploads gesproken: sommige namen geven wel te denken… Wat zou bijvoorbeeld het verhaal zijn achter:

  • oorbel executie.jpg (Is’ie dood? Wat had’ie misdaan?)
  • Shopped_sea.jpg (En, welke heb je gekocht?)
  • Me-vs-also-me.jpg (Wie won er?)
  • Must-Have-Fun-With-All-Humans.jpg (Anders krijg je straf?)
  • takes-the-food-to-the-basement.jpg (en in het verlengde hiervan: Does it rub the lotion on its skin?)

Verder lijkt er hier en daar ook soms wat mis te gaan:

  • Maagzuur.jpg
  • Speeksel.jpg

We verzamelen wel meer lichaamsdelen trouwens:

  • Vingerafdruk.jpg
  • hand.jpg
  • lippen.jpg

Niet alle bestandsnamen suggereren een verhaal. De meest voorkomende bestandsnaam met 6.046 uploads is namelijk image.jpg (de standaardnaam voor foto’s die met een iPhone worden genomen).

Grootuploader is @HvO met 2.784 uploads.

Technisch

In 2019 hebben we 8 belangrijke updates uitgerold (in verband met beveiliging). Verder hebben we 1 nieuwe chatserver opgezet (speciaal voor het Songfestival) en zijn er weer meer systeemcomponenten toegevoegd (de server waarop het forum draait bevat nu 300GB opslagruimte, 12 GB werkgeheugen en 6 cores).

De meeste updates duurden niet langer dan een seconde of 30, de langste update duurde iets meer dan 40 minuten.

The Best of…

Alle stemmen zijn geteld en dit waren jullie favorieten van 2019:

Ten slotte

Deze getallen vertellen natuurlijk maar een klein deel van het verhaal. Het forum is namelijk veel meer dan alleen de afbeeldingen, de titels, de posts: het forum draait om, met en voor jullie. En jullie zijn dan ook bepalend voor het succes van het forum.

Het forum mag dan wel ontstaan zijn uit de rokende resten van EGF, maar ondertussen is het inmiddels veel meer geworden dan alleen dat!

Met jullie samen willen we dan ook in 2020 verder bouwen aan het succes van het forum en kijken we uit naar een nieuw Songfestival, meer leuke quizzen (dank aan het quizteam!), inspiratie voor eten (in de diverse culinaire topics), woon-ideeën, harteleed en -lief, gezondheid, ongemakkelijke momenten en alles wat je verder kwijt wil.

Ook willen we @boemboem bedanken voor haar hulp als moderator het afgelopen jaar. Het goed draaiende houden van het forum vereist veel werk (wellicht zelfs wat meer meer dan jullie denken), en we zijn haar dan ook dankbaar voor alle energie die ze er in heeft gestopt samen met de andere moderatoren en admins.

Oh, en @Roguee? Dave is nog steeds fan van je.

Namens het FF-team

Nescio, Lula, Mhysa, Admin2

164 likes

Ja en maar zeuren dat mijn proefschrift nog niet af is :cry:

60 likes

:heart_eyes::heart:

4 likes

Dat moment dat je erachter komt dat @Soy.peor geen nieuw lid is

17 likes

Hahahaha vind t echt gek dat er nog steeds mensen zijn die t niet weten.

5 likes

Ik wil mezelf even verdedigen en aangeven dat ik zeker niet pro-friet ben!
Ik gebruik de superieure term patat, en had aanvankelijk de titel patat4life. Toen ik vroeg om een nieuwe suggereerde een grapjas friet4life en zodoende

21 likes

Deze heb ik helemaal gemist!

Zo leuk dit, super dankjewel @moderators voor dit topforum.

1 like

Dan word je titel nu “Zeker niet pro-friet”

3 likes

haha dit soort overzichten, ik leef hiervoor. Dat 2020 ons maar weer veel moois mag brengen, bedankt voor alles!!

ps ik vind donny leuker

2 likes

Dan wil ik ook graag even benadrukken dat ik wel zeker team friet ben en patat een stom woord vind.

12 likes

Echt leuk geschreven weer, word helemaal vrolijk van de post! Maar… ik vraag me echt af hoezo er zo vaak over ‘appel’ wordt gepraat?!

1 like

Godverdomme wat confronterend weer.
Weten jullie nog na de update van vorig jaar:

Narrator: 2019 was niet het jaar dat @grace en Leeuw een hobby vonden.

28 likes

:heart:

Nee gvd we zijn er alleen maar in café’s bij gaan zuipen

2 likes

Live forummen, is misschien iets minder sad dan met het wijntje achter het scherm.

3 likes

Weer helemaal top dit, thanks voor het maken (en de goede zorgen altijd) moderators!

Moest weer lachen om dat wc verhaal en het @Mila psycho bitch verhaal hahaha

3 likes

Maar @Lula, het beste forum is toch een forum zonder leden?

6 likes

Leuk om te lezen, dankjulliewel @Nescio @Lula @Mhysa @anon25548216 en @boemboem

5 likes

Heel goed

2 likes