Vegan discussie topic

Om te discussiëren over vegan eten.

Om meteen in te kicken. Ik hoorde dat de pvdd de pvv steunde in de zaak tegen halal vlees omdat het dieronvriendelijk was. Ik heb even geen bronnen want ik ben op vakantie. Maar ik vind dat echt dom van ze.
Als je dan toch standpunten moet kiezen kies er dan 1 die losstaat van religie.

2 likes

@Lula

1 like

Ik discussieer nog wel even in mn eentje verder haha. Als je als linkse partij zulke pvv reacties krijgt, als je überhaupt de pvv al steunt in een motie en door je linkse kamp tegengehouden wordt. Dan maak je toch een fout.
Ik ben tegen het überhaupt slachten van dieren en ik denk dat ik dit een wit privilege vind van de pvdd dat ze zieltjes winnen door (punten van) iemand anders geloof te weigeren.

1 like

Een post die inhoudelijk aangeeft wat ik bedoel te zeggen.

Dit bericht past wel in verschillende topics. Maar misschien is dit toch de beste plaats.

Jurriaan is een personal trainer die vooral een dieet van vlees volgt. Dit omdat hij hier lichamelijk het best mee functioneert. Eerder had hij al een tijd gegeten als vegetarier etc. Hij stelt dat er tegenwoordig een angst heerst onder vleeseters:

Angst om vlees te eten

Op zijn Instagram deelt hij plaatjes van de enorme bonken vlees die hij dagelijks naar binnen werkt. Ook gaat hij binnenkort meewerken aan een podcast over het dieet. “Ik wil een nuance brengen in de angst om vlees te eten.”

Beter libido

Naar de buitenwereld moet hij zich vaak verantwoorden. “Maar ja, ik heb deze keuze voor mezelf gemaakt. Ik heb mijn kracht terug, voel me helder en ben weer gelukkig. Ook voel ik me weer echt man en is mijn libido weer de oude.”

Ik vind het vooral grappig dat hij “echt man zijn” ook weer aan veel vlees eten koppelt. Dat bevestigt voor mij wel het bestaande cliché en het marketingverhaal van verschillende bedrijven.

2 likes

Zal het iemand verbazen dat Jordan Peterson dit ‘dieet’ promoot?

2 likes

Dit stuk is zo’n onzin en ik kan, met een beetje googlen en youtuben, al vinden waarom hij zich nu beter voelt. Zo staat er dat hij jaren heeft gedieet. Deze man eet nu door het vlees de hoeveelheid calorieën die hij nodig heeft. Hierdoor voelt hij zich weer beter. MAAR Als hij plantaardig, vege- of flexitarisch of gewoon een normaal portie vlees had gegeten met de juiste stoffen en calorieën, had hij ook deze voordelen gehad. Ik denk ook dat hij binnen een paar maanden weer in een dip gaat vallen qua dieet, maar ach…

2 likes

Ik wilde hier ook over posten (niet per se in dit topic). Raar ook dat hij foto’s deelt van vechtende en bebloede dieren… Volgens mij doet hij het allemaal vooral om de uitstraling?

Omdat hij een mannelijke man is :roll_eyes:

3 likes

Hier was trouwens ook een rel over op Youtube laatst, een vegan Youtuber die niet alleen weer vlees ging eten, maar nu alleen nog maar dierlijke producten eet:

Heel verhaal over dat ze allemaal questionable gezondheidsproblemen had toen ze alleen sla at (echt heel beperkt dieet, veel te weinig voedingsstoffen) en nu eet ze alleen steak en zalm oid en nu voelt ze zich goed. Schat, JE HAD GEWOON HONGER. Dat is niet de schuld van veganisme.

3 likes

Dat was met een andere ook, maar die at alleen raw volgens mij. Dat ze er dan niet voor uitkomen dat het aan hun BEPERKTE dieet komt en niet door het veganistisch eten an sich.

Ja er was laatst een hele golf vegan Youtubers die ineens niet meer vegan waren want redenen. Maar dat waren volgens mij vooral mensen die duidelijk heel extreme opvattingen over eten hadden (dus bijv alleen rauw of alleen fruit of alleen bepaalde dingen eten, met een soort idee van gezondheid of reinheid), niet gewoon mensen die plantaardig eten. Van die ‘eat in a day’ videos van een smoothie van 5 bananen, sla met een halve avocado, en een assortiment aan zaden als avondeten met tussendoor allemaal gepoederde ‘superfoods’ in warm water opgelost ipv koffie. Jammie jammie! En dat allemaal natuurlijk in zo’n in your face sportlegging met crop top de hele dag zodat je kan zien hoe plat hun buik is.

Linkje naar proveg voor het stoppen van de plantaardige zuivelcensuur! Dacht ik deel m ff voor degene die m nog niet hebben gezien:).

13 likes

Mocht iemand dit interessant vinden!

9 likes

Wat een totale waanzin :eek:

You don’t say?

3 likes

Belachelijk ja.
Maar we hebben zelf toch ook meer dan genoeg koeien? Waarom moeten wij ierse kalfjes hebben, en sturen we onze koeien naar Italië, en stuurt Italië hun levende dieren naar Spanje enz??
Ik hoop echt dat er een keer een eind komt aan vervoer van levende dieren.

5 likes

Ik vind discussies over dierenwelzijn zo fucking raar. Dierenwelzijn is dieren in vrijheid laten leven in hun natuurlijke leefomgeving. Maar wij gaan discussiëren over hoe lang je een dier in een vrachtwagen mag stoppen, of hoeveel uur het per jaar naar buiten mag. En daar zijn we dan met elkaar ontzettend verontwaardigd over maar uiteindelijk krijgen diezelfde dieren gewoon een kogel door hun kop. En blijkbaar is dat oke als ze in een hok hebben gezeten dat net een paar centimeter groter was dan een paar jaar geleden, want dierenwelzijn.
Dieren van hun vrijheid en leven beroven gaat niet samen met ‘welzijn’.

20 likes

https://www.instagram.com/p/CPTNbC6jBA7/

:partying_face: :partying_face: :partying_face: :partying_face:

edit: Oh, geen voorvertoning
Linkje naar instagrampost van proveg, dat de EU-censuur op plantaardige zuivel van de baan is! Hiephoi

18 likes

Ik ben een aflevering aan het terugkijken van Keuringsdienst van waarde, en blijkbaar zit er in heel veel wasverzachters een dierlijk vet :exploding_head:

Nu gebruik ik het al een aantal jaren niet omdat het slecht is voor het milieu en moet zeggen ik merk er verder niks van aan mijn was. Maar voor degenen die het niet wisten; bij deze!

4 likes

Omg soms vergeet ik dat er nog zoveel mensen anti vega zijn. Ik kreeg een Valess-reclame op insta en er staan echt alleeeen maar negatieve reacties onder :exploding_head:

2 likes