of het exact hetzelfde is weet ik niet maar ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij een egelopvang en kattenvoer is gewoon prima voor egels! daar kregen ze dat standaard (en wat meelwormen als snack om aan te komen)
Jaa ik heb dat eerder gedaan idd, maar ik had ergens gelezen dat egelvoer minder zou ruiken (is dus niet waar). Dat kattenvoer werd namelijk alleen opgegeten door de buurkatten en de egel kreeg geen kans haha, daarom dacht ik laat ik dit eens proberen.
Overigens heb ik de zak buiten laten staan vannacht
maar die is gelukkig niet geplunderd door een kat haha. Naast het schaaltje lag 2 donkere poepjes wat op egelpoep lijkt dus ik heb hoop!!
Leuk wel vrijwilligerswerk bij een egelopvang ![]()
Mensen die een overvolle kliko aan de straat zetten. Dat ie niet eens dicht kan en alles eruit puilt. Dat halen ze toch niet eens op? Vraag me dat altijd af.
Bij ons wel. Als alles in zakken zit tenminste, dan gooien ze die eerst in de wagen. Ze zullen er vast niet blij mee zijn maar het wordt wel meegenomen.
Ik check op mijn vakantiebestemming mijn bankrekening en zie dat het bedrag van een verkeersboete (snelheidsovertreding) is teruggestort. Maar ik heb geen bezwaar of iets ingediend. Was een stuk waar ik normaal nooit rij en ging er vanuit dat ik toch ergens een bord had gemist.
Gebeurd dit vaker?
Ik vind het zo raar dat dit soort regels gemaakt moeten worden. Alsof al het basic fatsoen gewoon weg is. Maar goed, ik lijk nu wel van het CDA ofzo
een vriendin van mij is hoog zwanger en laatst was de enige die voor haar op wilde staan in de tram een bejaarde man
Hier exact hetzelfde. Mijn batterij loopt ook heel snel leeg. Gisteravond heb ik âm volledig opgeladen weggelegd, vanochtend was mijn batterij leeg (3%) en telefoon gloeiend heet. Terwijl ik vannacht niks heb gedaan met mijn telefoon.
Leuk extraatje voor op bestemming wel!
Misschien dat de hele situatie als onrechtmatig is beoordeeld en ze daardoor alle boetes moesten vernietigen? Zou denken dat je zoiets dan wel terug kan vinden in de lokale krant oid.
Ik heb wel wat ergernissen in het ov, maar ik vind deze regel zo stom. Zeg gewoon âik wil hier zittenâ als iemand een tas op een stoel heeft en je daar wil zitten. Ik reis veel met het ov (geen auto) en nog nooit een probleem mee gehad. Als het druk is zet ik heus wel mn tas op schoot, maar het is niet alsof je veel andere opties hebt dan op schoot Ăłf op de stoel naast je want er is nergens plek voor bagage.
Moeten mensen dit wel doen
laatst wou niemand ruimte maken terwijl dat notabene een trein was waar nog wel bagagerekken in zaten. Ik heb het geluk dat ik prima kan staan maar helemaal wild joh.
Ik heb dit wel een keer gehad met de tol op de A24, alleen had ik dat niet door want zo een klein bedrag. En toen kreeg ik later alsnog een herinnering dat ik tol (+boete inmiddels) moest betalen.
Dat viel mij ook zo op tijdens mijn zwangerschap, hoe weinig mensen opstaan en de mensen die wel opstaan zijn vaak de mensen die zelf de plek hard nodig hebben. Vond dat ook zo stom!
Maar ga je dan staan terwijl allemaal mensen hun tas op hun stoel hebben staan? Of vraag je wel of je mag zitten?
Dit probleem werkt volgens mij twee kanten op. Mensen zijn inderdaad tering asociaal en gaan helemaal zuchten als je vraagt of ze hun tas kunnen weghalen zodat je kunt zitten. Maar ik zie dus ook heel vaak mensen blijven staan in het OV terwijl er allemaal stoelen bezet zijn door tassen om hun heen. Waarom zou je jezelf dat aandoen? Lekker laten zuchten hoor.
Ik heb gevraagd of ik mocht zitten maar mensen weigerden plaats te maken. Zelfs iemand met een lullig koffertje die achteraf gezien prima onder de stoel had gekund. Volgende station een plekje in de coupe ernaast gevonden gelukkig.
Snap dat het voor sommige mensen misschien lastig is om hem zelf in dat rek te plaatsen. Maar dan vraag je toch gewoon joh, het lukt mij niet zo goed zou je mij misschien kunnen helpen?
Ja maar hier zou ik dan toch echt wat assertiever in zijn en geen nee accepteren. Je krijgt 1 kans om je koffer op schoot te doen/te verplaatsen/wat dan ook en anders doe ik het voor je
Zo verschrikkelijk. Toen ik zwanger was reisde ik ook met het ov naar mijn werk (metro + tram) en ik zat me aan het begin zo op te winden, zeker omdat mensen ook zonder gène op de mivastoel zitten en niet opkijken of iemand anders âm nodig heeft. Na een tijdje vroeg ik gewoon meteen gericht om een stoel als ik binnen kwam, meestal de miva als daar iemand op zat die eruit zag alsof die âm niet nodig had (natuurlijk zijn niet alle beperkingen zichtbaar dus ik vroeg iets als âheeft u deze stoel nodig?â) en toen is er gelukkig nooit iemand geweest die heeft geweigerd.
Snap ik hoor, was ook conflict vermijdend van mij maar had geen zin om er langer op door te gaan! Gelukkig kan ik staan maar vind het wel tering aso.
@HermandeSchermman
Wel een goede om te vragen of iemand die stoel nodig heeft! ![]()
Heb je egelvoer van het merk vivara? Dat word letterlijk gemaakt van kattenbrokjes! Heb daar gewerkt en stond vaak een pallet met kattenvoer klaar om naar de fabriek getransporteerd te worden.
Bizar! Ik merk de laatste tijd juist dat veel jongeren voor me opstaan (ook hoogzwanger) zonder te vragen of ik het nodig heb. Ze gaan gewoon staan en wijzen dan naar hun stoel zonder oogcontact te maken.
Heerlijk.
Nou, blij om te horen dat ik mijn ânormen en waarden en fatsoenâ tits weer can calmen, want het voelde al een beetje naar haha