Ik zag dat The Addams Family op Netflix staat. Die heb ik gisteren gekeken en vond ik heel leuk in aanloop naar Halloween.
De appelcrumble staat hier nu in de oven! Geen geurkaars nodig, het ruikt heerlijk
Ik ben vandaag ook 2 keer helemaal verregend op de fiets, dus dan is het extra lekker thuiskomen en warme kleren aantrekken. Heb ook eindelijk een fijn plaid gekocht voor op de bank om onder te zitten.
Ik kijk Harry Potter🥰
Ik heb weinig verstand van de yankee candle kaarsen, maar waar is dit voor?
Oh ik vind het zo heerlijk dat de herfst weer begonnen is! Lekker de regen tegen het raam.
Mijn oma bakte altijd hele lekkere herfstcake, ik heb het recept overgeschreven en hem vandaag gemaakt.
Op de achtergrond had ik dit aanstaan:
Prima dagje zo!
Voor wie wil het recept (wel snel overgeschreven)
ik heb weer lekker een comfy trui aan (Mijn sweaters van vorig jaar zijn nu extra groot dus kan er in kruipen) ook de sloffen uit de kast getrokken. kaarsje aan. Heerlijk <3
35 of 85 minuten bakken?
Ingrediënten zo bij elkaar klinken heel lekker!
Edit: oh ik denk 85 aangezien je 3 er anders uitziet.
Haha, inderdaad 85 min. Ik had er zelf nog een klein beetje meer kaneel bijgedaan.
Mocht je de cake maken wil je het dan laten weten?
Ik zou het geweldig vinden als er meer mensen de cake van mijn oma bakken
Ik ben helemaal niet in een herfst mood. Nopenopenope. U are!! (Gratis borduur patronen via de DMC site)
Ik wil echt kunnen borduren als ik dit zie
Doen!! alles valt aan te leren. Ben zelf niet super creatief of handig, maar met borduren kom ik nu aardig uit de voeten. Is gewoon oefening en geduld hebben!
En tijd helaas, dat heb ik op het moment niet
Ik ook helaas niet veel maar ik probeer het er wel tussen te proppen soms!
hahah omggggg
Een illumalid is om je kaars beter te laten “poolen” zoals dat genoemd wordt. De kaars gaat dan niet tunnelen, maar brandt evenredig (of dat is in ieder geval de bedoeling). Hoe dichter de illumalid, hoe beter ie vaak werkt (de vlam afsluiten als het ware zodat de warmte niet teveel ontsnapt). Oh en het is leuk als decoratie haha.
Voor het poolen merk ik niet heel veel verschil hoor, heb weleens aluminiumfolie rondom gedaan om het voor elkaar te krijgen, maar dan moet je wel oppassen dat het glas niet te heet wordt, dus niet te lang.
Herfstbaksel
Appelcake met maplesyrup-glazuur, in zowel de cake als het glazuur zit beurre noisette.
Dat ziet er heeeeeeerlijk uit!
Is het ook, de herfst op een bordje. Ik heb nog nooit eerder zo’n glazuur gemaakt, maar ben er helemaal wild van. Gebruinde boter geeft het een intense smaak dus dat ga ik zeker vaker gebruiken op baksels.
Heb je hier een recept van? Dit wil ik!
Het recept was in cups en dat werkt soms wel, maar grammen vind ik veel prettiger en nauwkeuriger, dus ik heb het omgerekend.
Ik zal het straks even uit typen op mijn laptop als mijn dochter op bed ligt!