Forum Feminarum bestaat 1 jaar!

Het lijkt alweer veel langer geleden, maar toch is het vandaag precies 1 jaar geleden dat het Forum Feminarum officieel van start ging!

Het begin

Op 3 mei 2018 was het zover: @SayMyName registreerde het eerste account!

Eerst nog op discourse.forumfeminarum.nl (wie herinnert zich dat nog?) en later onder de huidige naam: www.forumfeminarum.nl. Wat begon als een proef om te zien of we een goed alternatief konden vinden voor het EGF (dat Hearst doodleuk met een two weeks notice ten grave droeg), bleek al snel een heel erg leuke omgeving te zijn.

Binnen een paar dagen hadden al rond de 700 EGF’ers een account aangemaakt en zaten we rond de 1.500 berichten per dag.

Dat succes bleef aan, en jullie bleven actief doorforummen. Zozeer zelfs dat het forum na een half jaar werd verhuisd naar een snellere server omdat de oude het niet goed meer trok (Blauwe Bolletjes!!). @anon25548216 heeft er nog slapeloze nachten van…

Creatief en nieuwsgierig

Wat opvalt is de creativiteit op het forum. Vrijwel meteen in het begin werd er al veel gechat (met name tijdens het Songfestival!), maar daar hield het zeker niet bij op.

We hebben tegenwoordig:

We willen trouwens ook veel van elkaar weten:

Maar eigenlijk willen we graag veel weten in het algemeen:

Ook creatief: Titels!

Titels zijn best handig om wat te weten te komen over je medeforummers (althans, zo gaat de theorie). Zo weten we dat @Barbie rondloopt met harde parels, @Michonne bilkriebels bij de kapper krijgt, @George een voorliefde voor ouwelullenmuziek heeft en @Vidia kotst van Blue Curaçao.

@Mgg is een Asian Jessica Alba, @Mayou rockt rokjes, @Berlijn is een Valentijnsstalker en @Bertha is geen nummer. Essentiële kennis, duidelijk!

Ook een titel hebben? Kijk dan eens in Bedenk een titel voor je medeforummer.

Wat cijfers en andere weetjes

We hebben op dit moment 1.504 actieve gebruikers (afgelopen maand minstens één keer op het forum geweest), en 2.117 accounts in totaal geregistreerd.

Met zijn allen hebben we 1.044 topics geopend, in 20 hoofdcategorieën.

De categorie Centraal Station is uiteraard(?) het drukst met in totaal 217 topics, gevolgd door de categorie Entertainment met 109 topics.

En sinds het begin van het forum hebben we in totaal 133 topics gesloten.

Die gebruikers zijn trouwens actief: Gemiddeld worden er rond de 1.500 posts per dag gemaakt. En we zitten op de 538.881 posts in totaal nu. En dat is nog buiten de ruim 63.000 private berichten die we onderling aan elkaar sturen. De drukste dag was 20 maart 2019, met 2.214 posts. En de rustigste dag was 15 december 2018 met 801 posts.

Uploaden kunnen we ook: In totaal hebben we nu 51.455 bestanden geüpload, waarvan het merendeel foto’s (46.405 foto’s om precies te zijn). Rond de 1.000 bestanden per week dus. Die bestanden nemen in totaal net geen 45 GB aan ruimte in beslag.

Traditioneel is het Wat je even kwijt wil-topic het drukste topic, met inmiddels 110.256 berichten in totaal. Bijna 1 op de 5 berichten op het forum is dus iets dat we graag kwijt willen.

Bij ca. 5.000 berichten in een topic wordt het topic gesloten en een nieuwe geopend. En zo zitten we inmiddels al op WJEKW #20 op dit moment. We doen er ongeveer twee weken over om een WJEKW-topic te vullen trouwens.

Badges en likes

Op het forum kun je badges verdienen, bijvoorbeeld voor het schrijven van een post die veel geliked wordt. @HvO, @Zemraluani en @grace grossieren daarin, met respectievelijk 1.908, 1.882 en 1.862 badges. Dat zijn meteen ook de drie gebruikers die de meeste likes hebben verzameld (HvO heeft er 58.067, grace 50.212 en Leeuwenhart 48.474).

Wist je trouwens dat je ook een badge kunt verdienen door je gebruikersprofiel aan te maken? Kijk maar eens op https://www.forumfeminarum.nl/my/preferences/profile - al 60 andere forummers gingen je voor!

De meest gelikete post gaat overigens nog steeds uit naar @teckel: Haar avontuur bij de apotheek staat nu op de 353 likes. Wil je ook weten of haar verhaal jouw like waard is? Lees het zelf op Ongemakkelijke momenten (en like het gerust!).

Ten slotte

Er is in het afgelopen jaar natuurlijk nog veel meer gebeurd dan wat hierboven staat. Denk maar eens aan de forumkinderen die zijn geboren (ruim 2 elftallen vol), het overlijden van een geliefde forummer, een blind date-service voor forummers die elkaar in het echt wel wilden leren kennen, Secret Bunny en Secret Santa, en veel meer.

Dit alles gaat natuurlijk niet vanzelf. Speciale dank gaat daarom uit naar de moderatoren (Mhysa en boemboem) en naar de admins (Lula, Nescio en admin2) die achter de schermen heel veel werk verzetten om te zorgen dat het forum soepeltjes blijft lopen.

En daarnaast willen we ook jullie bedanken. Zonder jullie is er geen forum, of anders gezegd: Jullie zijn het forum. Laten we daarom dit eerste jaar beschouwen als een opwarmer voor het volgend jaar en het nog leuker maken met zijn allen!

Namens het Forum Feminarum: Dank jullie wel en gefeliciteerd!

Mhysa, boemboem, Lula, Nescio, admin2

PS

@Roguee, wie is toch die Dave?

201 likes

19 likes

Dit is zo leuk @Lula en de rest van de moderators! Allemaal gefeliciteerd met FF! :partying_face: Dat het forum nog maar vele jaren mag blijven bestaan :clinking_glasses:

Ps ik drink er een blue curaçao op

5 likes

Dan zorg ik voor lekkere ouwelullen hitjes voor op het feest :dancer:

3 likes

image

Gefeliciteerd Mhysa, boemboem, Lula, Nescio, admin2 :cake:

4 likes

Zo leuk dit!! Ik vind dit forum echt zoveel leuker en beter dan EGF, door al die functionaliteiten. Ook zo leuk dat er elke keer weer iets wordt toegevoegd, dat toont ook echt de betrokkenheid aan.

Ik vind iedereen hier ook altijd zo lief en behulpzaam, voelt echt mega gezellig.

Ik zou als blijk van waardering (maar ook gewoon voor alle moeite) graag een donatie willen maken :slight_smile:

Dus als jullie een tikkie-link, paypal-link, ko-fi link of een crowdfundactie delen doneer ik graag!

34 likes

Hoeraaaa! Gefeliciteerd iedereen. @moderators en alle admins bedankt voor het op orde houden van ons! Op nog hele vele jaren🥂

afbeelding

8 likes

GEFELICITEERD!

6 likes

3 likes

Jaaaaa gefeliciteerd en zoveel dank aan @moderators
:birthday::clinking_glasses::confetti_ball:

1 like

afbeelding

2 likes

-laat maar, ik las verkeerd- :’)

1 like

Voor een ieder die geen feesthoedjes wil, ze staan uitgeschakeld voor het thema Material Design Theme @Harrrie

Sorry @HvO, kan de stand van de hoedjes niet per thema aanpassen.

8 likes

Ik vind dit geweldig. I love de hoedjes. Maakt een anders shitty dag pretty nice.

Dankjewel admins en mods! En mede FF’ers.

3 likes

Haha Thanks! Deze zure pruim is heel blij met de rust die het geeft zonder hoedjes :heart_eyes:

:partying_face::partying_face:

Ik vind deze updates zo leuk geschreven altijd!! Word er altijd bijna trots van om lid te zijn hahaha. Maar thanks voor alles, het wordt mega gewaardeerd :tada::tada::tada:

9 likes

Credits naar de helpdesk @anon25548216

8 likes

Geweldig ! Gefeliciteerd en dan te bedenken dat ik dit forum nog maar een paar dagen geleden ongdekte. Terwijl ik als tiener veel tijd doorbracht op egf. En dacht dat die echt terziele was.

1 like