Durf te vragen #3 (Deel 1)

The saga continues.

1 like

Hahah als ie heeft gerookt zeg ik het wel altijd, dat ie stinkt, dan gaat ie meteen kauwgom pakken. Maar op andere momenten durf ik het dus niet haha. Zo stom ook maar dan is er geen duidelijke aanleiding.

@Flamoes hahaha ik vind dit echt zo lastig dat ik het bijna zou doen. Ik ben echt zo extreem conflictmijdend.

1 like

@flamoes Ja meestal is het vanwege de extra’s, maar ook gewoon omdat je enthousiast bent erover. Ik heb wel eens een download ge pre-ordered, gewoon zodat ik 'm ASAP zou hebben

1 like

@Flamoes Dit doet me denken aan toen Nicole en Jenni in Jersey Shore een brief schreven aan Sam om haar te laten weten dat Ronnie haar bedroog :joy::joy:

7 likes

@Flamoes ik heb wel eens digitaal Sims dingen gepre-ordered, maar dat was vooral omdat ik toch al 100% zeker wist dat ik die uitbreiding wilde hebben. Nooit bij stilgestaan dat het vrij onnodig is haha

1 like

Ja het was ook geen rant hoor (zo komt het misschien wel een beetje over lees ik nu) maar ik was gewoon oprecht benieuwd of er een voordeel aan zat.

Oh nee ik las het ook totaal niet als rant hoor! Ik snap dat je het je afvroeg haha

1 like

Ja roken en koffie is echt vies. Toen ik mijn vriend leerde kennen rookte hij (inmiddels niet meer) en hij kon ook altijd eerst zijn tanden poetsen voordat ik weer met hem wilde zoenen. Dat leerde hij snel genoeg aan :joy: . Ik zei echt dat ik het vies vond, daar schaamde ik me niet voor en ik wilde no way met een asbak zoenen.

Ik zou het wel snel aankaarten, ik heb zelf namelijk de ervaring (met iets anders) dat ik het te lang heb laten liggen en dan op een gegeven moment is het ‘te laat’ omdat je dan krijgt ‘waarom zei je dat niet … jaar geleden al?’. Het is wel moeilijk, maar wel een belangrijk ding! Uiteindelijk wil hij ook dat jij je prettig bij hem voelt.

Haha nou ik heb zelf gerookt en vind dat nog niet eens het vieste haha, maar de combinatie wel :sweat_smile: ugh oké ik ga het toch maar proberen aan te kaarten maar vind het zooo ongemakkelijk.

1 like

Kijk je eotbdd? Daar was ook iemand die zich ergerde aan de geur uit de mond van een ander en die zei gewoon steeds dat ze eerst haar tanden moest poetsen :sweat_smile:

1 like

Ik weet niet eens waar de afkorting voor staat dus denk het niet hahah

Edit: oh wacht oh wacht, ingeving: ex on the beach dubble dutch???

Succes! Laat je weten hoe het afgelopen is?

1 like

@soarin om even op je vraag terug te komen uit het vorige topic. Heb customer service gedaan bij een Engelse bank en ben ook bij Rabo aan de telefoon begonnen. Wat wil je weten?

1 like

Ik heb een discussie met mijn vriend. Hij beweert dat je met een vegetarisch dieet even duur of nog duurder uit bent dan met een ‘normaal’ dieet. Dit zou komen doordat alle producten waaruit je voedingsstoffen moet halen die je mist als je geen vlees eet ook heel duur zouden zijn, zoals noten.

Mijn gevoel zegt dat dit bullshit is omdat je die voedingsstoffen volgens mij helemaal niet zo veel en vaak nodig hebt als dat mensen denken. Kan iemand dit onderbouwen met een goede link of mijn gedachte wellicht ontkrachten zo nodig?

@soarin ik heb ooit een blauwe maandag bij KS van een bank gewerkt:

Weet niet of ik de juiste persoon ben om je vragen te beantwoorden, maar ik wil het altijd proberen!

1 like

Wat is echt de gouden tip voor hooikoorts? Voel me al 3 maanden beroerd als ik ook maar naar buiten kijk en de neusspray van de huisarts doet niks voor me.

De Lidl pilletjes waren tijdelijk niet leverbaar zeiden ze :sob:

Ik heb desloratadine van de huisarts en dat werkt (voor mij) als een tierelier! Maar ik weet eigenlijk niet of dat heel anders is dan het spul dat je bij de lidl kunt kopen.

1 like

@Amarens Is het een beetje doen? Als in niet onwijs saai/de grond in worden gestampt door klanten? Was die wft opleiding ook te doen? En de sfeer op de werkvloer, geen targets halen?

Ik heb nog nooit bij een klantenservice gewerkt, maar heb er niet echt een positief idee over door al die verkopertjes enz. Maar ja, je moet wat als je nu klaar bent met studeren…

Pillen van een andere winkel hahah etos, kruidvat etc. Daar hebben ze ook cetirizine dhcl

1 like

Ik kan alleen spreken voor de Rabo dan. Die Engelse was sowieso echt trouble shooting (RBS, die hadden toen megaveel zakelijke klanten van ABN overgenomen).

Maar bij Rabo hoefde ik zo goed als niks aan actieve acquisitie te doen. Disclaimer dat dit wel 5 jaar geleden is. Toen waren de banken nog lokaal en zat je met je eigen clubje mensen en kreeg je lokale telefoon. Tegenwoordig zit je per regio op een locatie en krijg je landelijke telefoon. Maar dat was bij een ING/ABN al langer zo geregeld, Rabo was ouderwets. Ik heb de nieuwe formule nog meegemaakt in 2018 en de mensen die ze aannamen werden wel steeds dommer (dat klinkt echt super neerbuigend, maar dit is mijn n=1 voor mijn locatie). Bel soms nog met ze i.v.m. mijn werk nu en je moet het echt treffen.

Het werk an sich is prima te doen wel, inhoudelijk niet ontzettend ingewikkeld maar ook niet helemaal geestdodend. Mensen kunnen wel kut zijn, maar uiteindelijk bellen ze jou omdat ze vaak iets nodig hebben dus je krijgt ook zeker wel dankbare mensen aan de lijn.

Wft basis is easy, kost wat tijd maar echt dikke prima. Ik denk dat als je nu gewoon op zoek bent naar een baan en dit zou een optie kunnen zijn is dat geen slechte. Financiële dienstverlening staat meestal niet slecht op je CV. Ik ben zelf uiteindelijk een tijdje in die sector blijven hangen, was best leuk!

1 like