FF Boulevard #6

Continuing the discussion from FF Boulevard #5 - #5259 door Vara.

Previous discussions:

3 likes

First :crazy_face:

8 likes

Sorry voor mijn kansloze grap die ik nooit begrijp in de yt comments

14 likes

@Calypso hahaha oohja dat zeiden ze letterlijk toch? Dat Beau niet wilde

Beschamend dat Op1 dan wel wil

Bilal

  • Verdient nog een tweede kans
  • Vond dat hij een tweede kans verdiende maar na vanavond niet meer
  • Cancellen die hap

0 stemmers

1 like

Kan het niet laten dit hier te delen. :sob: echt wtf shownieuws

2 likes

Maar dit is ook een beetje heel erg subjectieve berichtgeving hoor. Zat ondertussen ook op Twitter mee te lezen en daar waren de meesten het er echt wel over eens dat hij het zelf verpestte.

4 likes

Ik zag vooral een jonge gast die helemaal nog steeds niet kan overschatten wat de gevolgen van zijn daden zijn. Vooral de korte termijn impact heeft ie ervaren
Vind het lastig om een mening te geven over cancelen of een 2e kans. Ik neig toch naar een 2e kans, omdat ik echt hoop dat zijn intentie toen niet was om een jong jochie naakt te krijgen maar dat het een teringdebiele grap was die totaal verkeerd uit pakte. Ik hoop echt dat dat zo is.

17 likes

Binnenkort komt er blijkbaar een film uit en daar zit Bilal in. Die film cancelen zal wel te veel kosten :unamused:

3 likes

Ik snap opzich wel waarom ze dat niet doen. Weet natuurlijk niet wat voor film en hoe groot zijn rol is, maar als het voor deze ophef al is opgenomen kan ik mij voorstellen dat het erg complex (en duur) kan zijn om hem eruit te knippen. Gewoon vanaf nu geen rol meer geven :clap:t2::clap:t2:

1 like

Ik weet niet of Bilal een 2e kans verdient. Maar vgm zijn er heel veel acteurs en rappers die meer shit hebben gedaan en die hebben allemaal 100 kansen gehad en zijn nog steeds gaande.
Dan denk ik of cancel iedereen of laat Bilal weer terug komen. Hij zal wss toch zn hele leven te horen krijgen dat hij zon kut fout heeft gemaakt.

31 likes

Een film cancellen is ook heel onverdiend voor alle andere mensen die eraan hebben meegewerkt, bijvoorbeeld regisseur, scriptschrijvers, acteurs, maar ook alle andere crew zoals producers, productieassistenten, gaffers die er maanden of jaren werk in hebben gestopt.
Hoe hadden zij moeten voorzien dat iemand die een rol/bijrol (geen idee over welke film dit gaat) speelt zoiets uit zou halen, en waarom zouden zij daar de gevolgen van moeten dragen?
(ik ga ervan uit dat die film is opgenomen voor dit hele gebeuren)

6 likes

Hoofdrol naar het schijnt. Maar is idd lullig voor de mensen die er ook aan mee hebben gewerkt. Eens.

3 likes

Ik wilde daarheen en toen zag ik aan het eind van de trailer die kop van hem opeens voorbij komen. Laat maar weer :nauseated_face:

1 like

Weet je wat ik niet snap? Iedereen cancelt al dan niet terecht Bilal omdat hij een 12 jarige zijn penis heeft laten zien op het internet.

Maar een Andre Hazes die een 15 jarige Rachel heeft verkracht krijgt een eigen kledinglijn bij de Lidl. Want hij is nog “zo geliefd :face_vomiting:”.

70 likes

Snap ook echt niet dat dit nieuws zo klein is gebleven, lijkt wel alsof het expres in de doofpot is gestopt. Het had een BN’er/influencer echt gesierd om hierover te beginnen, maar volgens mij is iedereen bang voor de haat.

Wat ik wel een lastig dilemma vind: wanneer cancel je een artiest en wanneer niet. Beetje flauwe vergelijking misschien maar MJ wordt/werd ook verdacht van kindermisbruik en hij wordt door de meeste radiozenders en mensen ook niet gecancelled, vaak met argument dat het “los staat van zijn muziek”. Zo zijn er nog wel meer artiesten te bedenken die hele onzuivere dingen op hun geweten hebben maar nog volop worden gedraaid. Blijkbaar (ik zelf ook een beetje) hebben mensen daar met Bilal Wahib meer moeite mee.

3 likes

Ik vind het sowieso heftig om een jongen van 22 (toch?) te cancelen.

Hersenen zijn nog niet eens volgroeid, je kan dingen nog niet helemaal inschatten. Tuurlijk was het super fout en komt ie in dat interview ook niet helemaal goed uit z’n woorden, maar de kans dat ie dit nog eens doet lijkt me heel klein.

En dat levenslange trauma is speculatie toch? Grote meerderheid vd mensen heeft het niet gezien, kent de naam niet en voor klasgenoten etc is het toch al ‘oud’ nieuws. Denk niet dat als die jongen later solliciteert ofzo mensen denken van oh das die van Bilal.

17 likes

Ik vind het persoonlijk ook meten met twee maten. Waarom de Ă©Ă©n wel cancelen en de ander niet? Omdat dit openbaar op insta afspeelde?

8 likes

Je zou mij niet horen zeggen dat dit een (levenslang) trauma is, want geen idee, maar vind de vergelijking met solliciteren wel gek. Iets kan een trauma zijn, maar op proffesioneel vlak geen directr invloed hebben (als in wel/niet aangenomen worden door die specifieke gebeurtenis).

De hersenen zijn zeker nog niet volgroeid en ik vond hem ook zeer onvolwassen overkomen tijdens bv dat interview. Ik hoop echt dat hij zich daarin nog gaat ontwikkelen en ùcht gaat in zien dat dit niet kan en dan niet alleen maar omdat zijn moeder teleurgesteld is en omdat het invloed heeft op z’n carriere. Ik hoop vooral dat dit een voorbeeld is voor anderen dat dit ùcht niet oke is om te doen en te vragen van iemand. En al helemaaal niet als zo’n persoon nog minderjarig is, maar eigenlijk sowieso gewoon niet. Ik heb gewerkt met jongeren omtrent het thema seksualiteit en sexting etc en schrok een beetje van de nuchterheid waarmee ze het onderwerp aangingen. ‘Schuld van het slachtoffer etc’. Ik hoop echt dat dit ogen opent bij mensen , nu hier zo heftig op gereageerd wordt.