FF Quiz #11 - de grote eindejaarsquiz!

Hoi allemaal,

Zondag 30 december is de laatste quiz van 2018! Bereid je voor op de Grote Forum Feminarum Eindejaarsquiz :tada: De polls gaan open om 20 uur en sluiten om 22.30 uur. Willen jullie dit topic leeghouden tot de quiz begint?
Voor vragen en algemene info over de quiz: FF algemeen quiz topic 2018 .

  • Yay ik doe mee!
  • Nay ik doe nie mee

0 stemmers

2 likes


Het is bijna gebeurd. Het einde van 2018 én van het allereerste quizjaar. Voordat het definitieve klassement wordt opgemaakt staat jullie nog de Ultieme Forum Feminarum Eindbaasquiz te wachten. Voor ieder wat wils, met vragen in 4 verschillende categorieën.

Good luck, and don’t fuck it up.

algemeen

Vraag 1
@Nescio is de beschermheilige der forummers, de geestelijk moeder van dit forum, die ons verloren zielen na de EGF-apocalyps opving in dit baarmoederlijke FF-bad dat ze met zachte hand regeert. Maar wat weet je eigenlijk over die andere Nescio? Hij schreef een aantal beroemd geworden verhalen, waarvan de openingszinnen soms nog beroemder werden. Weet jij welke openingszin bij welk verhaal hoort? Zet in de goede volgorde.

A. Jongens waren we ­– maar aardige jongens. Al zeg ik ’t zelf.

B. Weer was de langste dag voorbij.

C. Behalve den man, die de Sarphatistraat de mooiste plek van Europa vond, heb ik nooit een wonderlijker kerel gekend dan den uitvreter.

D. Tweemaal schudde de God van Nederland zijn eerbiedwaardig hoofd en tweemaal schoven z’n eerbiedwaardige grauwe bakkebaarden heen en weer over z’n vest.

1. De uitvreter

2. Titaantjes

3. Dichtertje

4. Mene Tekel

  • A-2, B-3, C-1, D-4
  • A-1, B-3, C-2, D-4
  • A-3, B-1, C-4, D-2
  • A-2, B-4, C-1, D-3

0 stemmers

Vraag 2
Regular of Basic Bitch? Croc Madame, Admin of Dokter Larry? Sinds de titel zijn intrede heeft gedaan op ons forum heeft menig forummer het voorzien op zo’n mooie gepersonaliseerde titel achter haar naam. Naast Croc Madame heb ikzelf mijn zinnen ook nog gezet op het binnenhalen van mijn mastertitel. Maar hoe moet ik eigenlijk degene aanspreken die mij uiteindelijk mijn diploma zal toekennen en de titel hoogleraar draagt? Hint: het is niet ‘Yo Basic Bitch’ (gimme my diploma!). Maar hoe dan wel?

  • De weledelzeergeleerde heer/vrouwe
  • De hoogedelgestrenge heer/vrouwe
  • De weledelgestrenge heer/vrouwe
  • De hooggeleerde heer/vrouwe

0 stemmers

Vraag 3
Dat vrouwen voortreffelijke, uitmuntende, formidabele wezens zijn, weten wij natuurlijk allemaal. Maar op woensdagmiddagen om 15.30 zijn vrouwen extra bijzonder. Wat is er met vrouwen op dat tijdstip?

  • Dan zien ze er het oudste uit
  • Dan baren ze het meeste baby’s
  • Dan huilen de meeste vrouwen
  • Dan menstrueren de meeste vrouwen

0 stemmers

Vraag 4
De kat is een geliefd dier onder de forummers: 39% beschouwt zichzelf als kattenmens, tegenover 27% hondenmens. Niet gek dus, dat WJEKW - Foto Editie volstaat met kattenfoto’s, tot onvrede van de hondenmens die de kat het liefst zou verbannen naar een eigen topic. Als voormalig Amerikaans president Rutherford Hayes (1877-1881) dit forum zou bestieren zou hij ongetwijfeld driftig meeposten in het topic met foto’s van zijn Siam: hij was de eerste bezitter van een siamese kat. Maar in en om het Witte Huis hebben veel bijzonderdere dieren gewoond. Welke van onderstaande dieren heeft niet als huisdier bij het Witte Huis gewoond?

  • Olifant
  • Neushoorn
  • Beer
  • Nijlpaard

0 stemmers

Vraag 5
Wij forummers houden van eten. Veel eten. We bekijken elkaars weekmenu in het Weekmenu topic, elkaars boodschappen in Show je laatste boodschappen, vragen elkaar Wat eet/drink je op dit moment?, vandaag en vanavond en laten ons door @Sjurrr vertellen hoe we ons eten moeten veganizen. Nacho’s zijn waarschijnlijk ons lievelingseten, maar pizza’s, chips, chocola, kaasplanken en toetjes verdienen ook hun eigen topic. We praten zoveel over eten, dat je haast zou denken dat de mens bovenaan de voedselketen staat. Maar niets is minder waar! Ter hoogte van welke dieren staat de mens dan wel?

  • Vos en gnoe
  • Schaap en paling
  • Varken en ansjovis
  • Leeuw en roodborstje

0 stemmers

Vraag 6

Cleopatra (VII - de bekendste van haar naamgenoten, kortweg Cleopatra) is een van de bekendste heerseressen van het oude Egypte. Welke van onderstaande uitspraken over haar is niet waar?

  • Ze was het product van incest
  • Ze werd vermoord door haar eigen echtgenoot
  • Ze had een affaire met Julius Caesar
  • Ze leefde dichter in de tijd bij de hedendaagse mens dan bij de bouw van de grote piramide van Gizeh

0 stemmers

Vraag 7
@quantum heeft zich in 2018 als trollenvanger ontpopt tot ware forumdetective voor wie oprecht geen vermomming ondoorzien blijft. Als ze 75 jaar geleden had geleefd, had ze de volgende spion ongetwijfeld ook ontmaskerd. Welke beroemde schrijver werkte in de Tweede Wereldoorlog als spion en wist met zijn good looks vele welgestelde vrouwen in bed te krijgen om zo informatie te vergaren voor zijn vaderland?

  • Vladimir Nabokov
  • Roald Dahl
  • Klaus Mann
  • Willem Frederik Hermans

0 stemmers

Vraag 8
image

Ook op dit forum wordt het debat soms gekenmerkt door polarisatie. Dan heb ik het niet over discussies over white privilege, feminisme of gefokte dierenrassen, nee, het betreft hier de heikele kwestie: roomboter vs. margarine. Niets nieuws onder de zon, want dit is een onderwerp dat al meer dan een eeuw de gemoederen over de hele wereld bezighoudt. In Canada was margarine bij wet verboden van 1886 tot 1948, en werd het illegaal het land ingesmokkeld. Waarom was het eigenlijk verboden?

  • Men dacht dat je er kanker van kreeg’
  • Margarine werd geel geverfd om het op boter te laten lijken; men kwam erachter dat de kleurstof giftig was als het in grote hoeveelheden geconsumeerd werd.
  • De machtige zuivelindustrie protesteerde
  • De grootste producent van margarine indertijd was een staatsvijand. Om hem dwars te zitten werd margarine door de overheid verboden.

0 stemmers

Vraag 9

image

Wij stemmen met zijn allen wat af in het Je moet kiezen-topic en Stel hier je persoonlijke vraag #4 (en #3, #2 en #1), maar dat dit kan is niet altijd vanzelfsprekend geweest. Dat hebben we te danken aan vrouwen van een paar generaties geleden die hard hebben gestreden voor dit recht.
In welk jaar kregen Nederlandse vrouwen officieel passief en actief stemrecht?

  • 1906
  • 1919
  • 1927
  • 1935

0 stemmers

Vraag 10


More recent history: de eerste hit van de Spice Girls kwam uit in 1996 (it’s okay if you feel old now). Welk nummer was hun debuutsingle?

  • Mama
  • Wannabe
  • Who Do You Think You Are
  • 2 Become 1

0 stemmers

Vraag 11
image
Op welke datum ging het Ellegirl Forum (RIP) definitief offline?

  • 7 mei 2018
  • 13 mei 2018
  • 17 mei 2018
  • 19 mei 2018

0 stemmers

Vraag 12
Hoe vaak verschoont de gemiddelde forummer haar bed?

  • Iedere week
  • Iedere 2 weken
  • Iedere 3 weken
  • Iedere maand

0 stemmers

Vraag 13
Welke van deze woorden heeft de meeste hits als zoekterm op het forum?

  • nacho
  • satisfyer
  • beuty
  • spon

0 stemmers

Vraag 14
https://uproxx.files.wordpress.com/2012/02/cage-gifs-blingy.gif?w=637&zoom=2
De meest gelikete post van dit forum is een ongemakkelijk moment van @teckel. Zij had een recept naar haar apotheek gemaild, maar toen ze haar medicijnen ging ophalen kwam ze erachter dat ze in plaats van het recept per ongeluk iets anders als bijlage had gemaild naar de apotheek. Wat stuurde ze?

  • Een foto van haar borsten
  • Een foto van haar konijn
  • Een filmpje waarop ze aan het dansen was
  • Een gif van Nicolas Cage

0 stemmers

Vraag 15
Het forum bracht dit jaar niet alleen vreugde, maar ook verdriet. De lieve forummer Pronkjewail overleed op 24 juli van dit jaar. Als eerbetoon en ter nagedachtenis aan haar de vraag: wat was haar grote liefde waar haar forumnaam ‘pronkjewail’ naar verwijst?

  • Haar kat
  • Haar lievelingseten
  • Haar stad Groningen
  • Haar verlovingsring

0 stemmers

2018

Vraag 16
In 2018 werden er 20 forumbaby’s geboren (welkom kleintjes!). Hier op het forum spreken de moeders meestal over dochter Y. of zoon X. Maar wat waren eigenlijk de populairste babynamen van 2018 in Nederland?

  • Emma en Noah
  • ZoĂ« en Finn
  • Sophie en Sem
  • Julia en Lucas

0 stemmers

vraag 17
Wie won in juni de finale van de Champions League?

  • Real Madrid
  • Bayern MĂŒnchen
  • FC Barcelona
  • Liverpool

0 stemmers

Vraag 18
De wereld rouwde in november om de dood van Stan Lee, de grote man achter Marvel. Hoeveel films in de top 10 meestverdienende films wereldwijd in 2018 waren er gebaseerd op een Marvel comic?

  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

0 stemmers

Vraag 19


In april van dit jaar bracht Ye/Kanye West een nieuwe nummer uit met de wonderschoon literaire lyrics
Poopy-di scoop
Scoop-diddy-whoop
Whoop-di-scoop-di-poop
Poop-di-scoopty
Scoopty-whoop
Whoopity-scoop, whoop-poop
Poop-diddy, whoop-scoop
Poop, poop
Scoop-diddy-whoop
Whoop-diddy-scoop
Whoop-diddy-scoop, poop

Hoe heet dit nummer?

  • Lift Me Up
  • Hit Me Up
  • Lift Yourself
  • Let Me Go

0 stemmers

Vraag 20
image

Tijdens het Eurovisie Songfestival werd er enthousiast meegechat op het forum. De IsraĂ«lische Netta won uiteindelijk met haar nummer ‘Toy’. Het nummer had als bijnaam ‘The Chicken Song’ vanwege het dansje dat Netta deed. Hoe ging haar kippendansje?

A. KipA

B. kipB

C. KipC

D. KipD

  • A
  • B
  • C
  • D

0 stemmers

Now, sashay, away.

52 likes

Inderdaad leuk gedaan! Ik voel mijzelf ook echt weer dom aangezien ik veel niet wist. :sweat_smile: Alleen de spice girls wist ik echt 100% zeker. :no_mouth:

3 likes

Super leuk @Hyde, bedankt! Hele goede teksten ook bij de vragen. Nu afwachten maar!

1 like

Geweldige quiz!

1 like

Zoooo’n leuke quiz @Hyde!:smiling_face_with_three_hearts:

1 like

@Hyde die gifjes van die dans. Plas nog net niet in mijn broek van het lachen.

12 likes

Die gifjes waren wel echt het stralende hoogtepunt ja hahahha

3 likes

Ik had nog nooit meegedaan maar wilde vanavond wel een keer proberen. Dus ik haal mijn vrij serieuze en geleerde broer erbij “‘broer’ ik heb een quiz kom je meedenken? Jij hebt veel algemene kennis!!” Dus wij hele avond algemene kennis vragen op elkaar afvuren.

Was dit niet per se een quiz voor mijn broer hahahaha. Die Gifjes, geniaal maar ik zat echt na een paar vragen (met mega leuke introducties) “Oke ‘broer’, laat maar!!!” Hahaha joe

7 likes

Wat leuk gedaan dit! Ik dacht van tevoren dat ik wel dingen zou weten maar dat viel vies tegen :sleepy:

1 like

Leuke quiz, al wist ik ook alleen de Spice Girls zeker haha.

1 like

Superleuke quiz! Wat is de poedelprijs? Daar maak ik grote kans op :grimacing:

1 like

Echt leuke kwis. Ik wist heel weinig over de forum-weetjes. Mooi gemaakt ook! :+1:t2:

1 like

Haha, goede toevoeging van RuPaul.

1 like

Echt een super leuke quiz!

1 like

Lof deze quiz.

1 like

Petje af voor het maken van deze finale hoor!

4 likes

Hahahaha heb meerdere malen hardop gelachen! De moeite die je hebt gedaan spat ervan af! Heel leuk

1 like

Nu wil ik winnen om je de volledige crank That souljaboy (SUPERMAN) te laten doen

3 likes