Forum Feminarum Eindejaarsupdate

De laatste dag van 2018! Veel gebeurd dit jaar!

Het begin

“Om maar meteen met de deur in huis te vallen: we gaan op korte termijn stoppen met het ELLEgirlforum.” Zo begon het bericht, op 2 mei 2018.

ELLEgirl Talk, een goedlopend forum met heel veel leden, werd opeens gesloten! Omwille van de AVG was het verhaal. Ze lieten er ook geen gras over groeien: twee weken later, op 17 mei, was het allemaal gedaan met het EGF.

Het was dus noodzakelijk om snel op zoek te gaan naar een alternatief want heel veel tijd was er niet meer. Als een dolle zijn we toen aan de slag gegaan om een alternatief op te zetten.

De vroege vogels (looking at you, @SayMyName - de eerste gebruiker!) herinneren zich wellicht nog dat de testversie van dit forum eerst bereikbaar was onder de naam discourse.forumfeminarum.nl. Pas later is het omgezet naar www.forumfeminarum.nl. Maar dat het forum begon als een pilot heeft jullie helemaal niet tegengehouden!

Een vliegende start (met hier en daar een hikje)

Het was al snel duidelijk dat het forum een hoop leuks te bieden had: in de eerste week waren er al 692 nieuwe aanmeldingen, en al vlug zaten we rond de 1.500 posts per dag. Tijdens het Songfestival hebben we met zijn allen de chatfunctie uitgebreid gebruikt - zo stevig zelfs dat de server het niet altijd even goed meer bijhield!

Dat plezier in het forummen zorgde er ook voor dat de server het af en toe even moeilijk had (blauwe bolletjes!!) en we achter de schermen flink wat werk hebben verzet om het forum goed draaiende te houden. Uiteindelijk is op 2 december het forum verplaatst naar een nieuwe server en waren de problemen zo goed als voorbij.

Echt en digitaal leven

Hoe digitaal het forum ook is, het echte leven is niet ver weg. Op 24 juli overleed Pronkjewail aan de gevolgen van borstkanker. We missen haar nog steeds.

Gelukkig was er ook heel vaak prachtig nieuws: in het afgelopen forumjaar zijn 20 babies geboren! En gezien de drukte in de topics in de Zwanger en Kinderen-categorie verwachten we er nog veel meer in de aakomende tijd!

Dankzij @Hectometer komen het echte en het digitale forumleven ook weer samen: Het FF Blinddaten-topic heeft al een heel aantal leuke nieuwe persoonlijke contacten opgeleverd. En de eerste IRL meeting (op 6 oktober tussen @Opheliac en @Skadi was ook goed bevallen, aan de foto van twee paar schoenen in relax-stand te zien.

Sowieso vinden we het leuk om elkaar beter te leren kennen. Zo willen we graag weten:

en we hebben zelfs een heus EGF-vriendenboekje en een FF-mijtjes topic!

Wat we even kwijt willen

Met stip op één staat ‘Wat je even kwijt wil’. En we willen wat kwijt zeg: 70.904 keer in totaal, waarvan 63.318 keer zonder en 7.586 keer met kinderen.

In de vorige forum update vroegen we het ons al af: is het wat je kwijt wil of wilT ? Nou, in totaal wilden we 3x zaken zonder T kwijt, en 12x met T. Het is duidelijk: Als je ergens over wil praten is dat beter met T!

Leuk liken, beste badges

Het forum kent badges voor van alles en nog wat: First quote, Gives back en ga zo maar door.
Toffe badges zijn de Good reply voor posts met 25 of meer likes op een post (9.219 keer uitgedeeld) en Great reply met 50 of meer likes (2.318 keer uitgedeeld) op een post.

Topscorers zijn @Zemraluani met 269 good replies en 75 great replies en @grace met 266 good replies en 71 great replies.

In totaal hebben we 59.269 badges met elkaar verdiend!

We liken er ook op los met zijn allen! In totaal hebben we 1.587.626 ( anderhalf miljoen ) likes uitgedeeld op het forum. De dag met de meeste liefde was 23 september waarop we in totaal 12.334 likes uitdeelden met zijn allen.

De meest gelikte post (met op dit moment 328 likes) is van @teckel die graag konijnenfoto’s naar haar apotheek mailt!

Titels

Titels, we zijn er dol op! Rare titels (“ Mijn koe is van de verkeerde kant ” van @Vaiana ), AVG-bewuste titels (“ Verwijderd ivm privé ” van @GirlLikeThis ), Magrittiaanse titels (“ Ceci n’est pas un titre ” van @ZusjevanJoost ) en titels die haarfijn de tekortkomingen in het bestaan weergeven (“ Dweilloos door het leven ” van @kika ).

Ook een titel? Kom maar eens kijken in het Bedenk een titel voor je medeforummer-topic.

De quiz

De laatste quiz van het jaar (Quiz 11 alweer) is deze keer gemaakt door @Hyde , die een prachtige set vragen had gemaakt. Het hoogtepunt van de vragen is natuurlijk vraag 20, die op briljante wijze vier opties voor The Chicken Song weergeeft!

Het is nog heel even wachten op de totaalscore, maar dan weten we precies wie de grote quizheld van 2018 is. De jury is in elk geval hard bezig met tellen en rekenen!

Wil je meer weten over de quizzen? Kijk dan eens in het FF algemeen quiztopic 2018.

En uiteraard heel grote dank aan het quizteam: @Evenveel , @Pierlala , @traveljunkie en @Eddie .

Muziek

Muzikaal zijn we ook. Zo bespelen we muziekinstrumenten waaronder Ukelele en spelen we in orkesten.

Ook delen we graag onze lievelings-playlists op Spotify, laten we graag aan elkaar weten waar we nu naar luisteren en hebben we uiteraard een mening over de Top 2000 (Top 2000).

Maar wist je ook dat we dankzij @traveljunkie , @Lula en @Evenveel zelfs een heuse eigen FF Top 100 hebben?

Wat losse statistieken

Nog even wat losse cijfers van het forum:
In de afgelopen 3 maanden hebben we er 243 nieuwe gebruikers bijgekregen, en daarmee komt het totaal aantal gebruikers op 1.914 (waarvan ruwweg 1.735 actief is).

Per dag schrijven we gemiddeld zo’n 1.500 posts. De drukste dag was 31 juli 2018 met 2.268 posts, en de rustigste dag in de afgelopen 3 maanden was 15 december met 865 posts, gevolgd door de beide kerstdagen met 928 en 970 posts.

De meeste topics werden gemaakt op 16 september (20 stuks), en in totaal hebben we nu 755 topics waarvan de meesten in Centraal station (181 om precies te zijn).

We hebben 34.582 keer wat geüpload, waarvan het overgrote deel afbeeldingen zij (33.706 stuks).
Verder hebben we 519 keer een voice berichtje ingesproken en achtergelaten voor elkaar, waarvan het merendeel in het FF-Talk topic.

Ten slotte

Het forum is nergens zonder jullie - jullie maken met elkaar het forum tot wat het is. We kunnen niet wachten tot 2019!

Een heel goed uiteinde namens het team,
@Nescio, @Lula, @Mhysa, @boemboem en @anon25548216

199 likes

Wat leuk weer! Jullie allemaal heel erg bedankt voor alles en dat jullie dit nog steeds allemaal doen zodat wij allemaal kunnen forummen.

3 likes

Heel leuk om zo de update te lezen. En heel erg bedankt voor het opzetten van het forum en al het harde werk om het draaiende te houden @Nescio @anon25548216 @Lula @Mhysa @boemboem

9 likes

En dank aan jullie voor het maken en in stand houden van het grappigste, interessantste, meest ontroerende en leukste forum ooit. :hearts:

Fijne jaarwisseling allemaal!

12 likes

Fijn dat jullie al deze moeite doen voor ons EGF-vluchtelingen (en vast ook nieuwe aanwinsten inmiddels), mods! Zeker weten een van mijn favoriete manieren om mijn werk uit te stellen.

En @Zemraluani laat 2019 het jaar zijn dat wij een hobby zoeken, hahahaha.

21 likes

Hahahahahhahahahaha echt hè?

Ik heb het voornemen geen Wil en Tien vlogs meer te kijken, dus daar gaat driekwart van m’n great replies al. Schrok gewoon van hoeveel ik hier post, maar ik vind het ook echt heel leuk gewoon!

Liefde voor alle mods voor jullie harde werk en alle forummers :partying_face::partying_face::partying_face::partying_face:

En ik had nog een verzoekje @moderators kan iedereen die vanavond net voor twaalven “tot volgend jaar” post geband worden? Verder alleen maar liefde :two_hearts::two_hearts::birthday::birthday::birthday:

23 likes

Super leuk weer! Bedankt voor de goede zorgen @moderators (en admins! Of zitten die bij deze @?). En voor iedereen een fijne jaarwisseling en een heel gezond, gelukkig en gezellig nieuwjaar gewenst🎆

4 likes

:orange_heart::orange_heart:

Wat blijf ik dit toch een fijn en leuk forum vinden dankzij alle modjes, leden en iedereen achter de schermen.

3 likes

Vraag me altijd af welk forum in Nederland nou echt leuker zou zijn dan de onze maar heb nooit iets kunnen bedenken :biggrin:

12 likes

Super tof! Thanks @moderators en admins. Ik zou ook niet weten wat ik anders met mijn vrije tijd zou moeten doen. Dit voelt echt een beetje als een grote familie die ik in real life niet heb.

Fijne jaarwisseling allemaal! En dat 2019 voor iedereen geluk mag brengen :heart:

9 likes

Ja hé! Nu kan ik nooit meer mijn titel veranderen! :sweat_smile:

9 likes

Jaaa dat we allemaal maar een prettige jaarwisseling hebben en 2019 nog gezelliger maken met zn allen! :dancingbanana:

Wat een super leuke update weer!
Allen bedankt voor het zo fijn draaiende houden van dit forum :love_letter:

3 likes

Gelukkig nieuwjaar lieve allemaal! En heel erg bedankt voor dit prachtige forumjaar @moderators! Stiekem voel ik me best vereerd dat mijn topic vermeld staat. :flushed:

3 likes

:heart::sparkles:

2 likes

Dank jullie allemaal administrators!! Super forum dit :heart:

1 like

Je bedoelt: congrats on having me here toch?

10 likes

Wat een mooie cijfers toch heeft dit forum! En ja, dit komt ook door jou, ja jij die dit leest! :heart:

5 likes

Aw wat een heerlijke terugblik! Daar kunnen Matthijs en Guido echt niet tegenop!
Ik kreeg er oprecht een traan van in Mn ogen (hoewel ik ook al aan Mn derde wijntje zit, maar toch)
Ik vond egf al leuk maar het is hier nog zoveel leuker! Thanks guys! Voel me elke dag erg welkom
Edit: ik ben ook heel trots dat mijn baby 1 van de 20 forumbabies is :heart:

2 likes

Thanks voor een stukje internet waar ik altijd blij van word jongens. Dat FF zelfs EGF zou overstijgen had ik niet durven hopen maar hebben jullie helemaal waargemaakt :heart:

8 likes