Stel je persoonlijke vraag #44

De discussie wordt voortgezet vanaf Stel je persoonlijke vraag #43 - #5187 door Vlek.

Eerdere discussies:

Ik zou niet zo snel echt roze kleding met bloemetjes ofzo aandoen, ondanks dat ik vind dat het moet kunnen. De Amerikaanse ambassadeur in nl (haha heel random voorbeeld I know) doet dat wel en da’s eigenlijk best leuk

4 likes

Wat ik vooral zo raar vind aan de huidige tijd dat mensen enerzijds de behoefte hebben om bestaande grenzen te overstijgen maar anderzijds veel tussenschotjes plaatsen op het gebied van kleding, gender, maar ook met wie je omgaat.

6 likes

Dat social media er enerzijds voor heeft gezorgd dat grenzen vervagen (bijv. op het gebied van gender), maar dat op andere gebieden steeds meer dingen worden voorzien van een label (hyperfemininity, cottagecore). En dat je jongeren op internet (niet hier) dan weer ziet worstelen met zichzelf (bijv. of ze als queerpersoon wel kunnen/mogen conformeren met een bepaalde stijl, ook wanneer men juist benadrukt dat het voor iedereen bedoeld is.

4 likes

Met die laatste zin probeer ik dat juist te onderstrepen, dat men juist meer inclusiviteit benadrukt maar dat je desondanks dat nog vaak hebt dat mensen online behoorlijk worstelen of zij zo mogen zijn zoals ze willen zijn. Voor mijn gevoel soms meer bevestiging nodig hebben dan laten we zeggen pakweg 15 jaar terug. Of het is gewoon meer zichtbaar geworden door de komst / grotere toegankelijkheid van social media. Vroeger had je bijvoorbeeld mensen op Vampire Freaks die vroegen of ze wel een gothic aesthetic mochten uitdragen vanwege reden X en nu heb je veel uitgebreidere discussies op internet.

1 like

Mwa vind ik niet eigenlijk. Vroeger had je wel veel duidelijkere subculturen en dat was je dan volledig of je deed er half aan mee en dan was je een wannebe. Nu heb je veel meer snelle trends en ik zie ook mensen die dan van al die trends en subcultuur dingen een beetje pakken en daar hun eigen stijl van maken.

6 likes

Maar die worsteling is toch onderdeel van uitvinden wie je bent en wilt zijn als jongere. Ik denk dat het altijd spannend zal blijven om meer te laten zien van de persoon die je wilt zijn. Daarnaast leven we in een wereld die zeker online verre van inclusief is. Zou zelf zeggen dat dat niet is doordat een bepaalde kledingstijl als hyperfeminiem omschreven wordt, eerder doordat anti-inclusief geluid gewoon heel erg luid is.

8 likes

kan jij jezelf goed vermaken?

• ja
  • nee

0 stemmers

Heb jij last van fomo als je alleen bent?

• ja
  • nee

0 stemmers

Nou die zara panterpumps kunnen daar wel gezien worden toch

2 likes

Ik weet niet of je dit polls in combinatie bedoelde, maar ik kan mezelf niet goed vermaken maar heb ook bijna nooit fomo. Meer angst om alleen te zijn dan jaloezie op drukte :joy:

1 like

aah oke! Ja ik had het er gister met een vriendin over en die heeft heel erg dat als ze alleen is, ze rusteloos is door het idee dat er overal leuke dingen gaande zijn en zij die mist. En dus moeite heeft alleen zich te vermaken, veelal mensen om zich heen te willen. Dus vanuit die hoek kwam de combinatie van deze vragen! Maar ik kan me jouw redenatie ook voorstellen!

1 like

Ligt er wel aan waarom ik alleen ben. Kan me prima vermaken tot het moment dat ik bedenk dat de uitnodiging voor iets niet bij mij is aangekomen

5 likes

Ik heb vooral last van fomo als ik iets moest afzeggen of niet mee kon vanwege ziekte ofzo, omdat ik het dan zelf meestal ook niet naar m’n zin heb :”)

7 likes

Echt m’n droom, maar dan zie ik er eerder uit als een deelnemer van Toddlers & Tiaras

2 likes

Dragen jullie altijd een bh naar werk?

• Ja, altijd
  • Soms wel, soms niet
  • Nooit

0 stemmers

2 likes

Ik heb een kantoorbaan, informele sfeer, en doe niet altijd een bh aan (heb ook geen grote cupmaat dus heb het niet nodig voor ondersteuning).
Vooral in de zomer vind ik sommige tops/jurken mooier zitten zonder, maar dan heb ik wel altijd een gevoel van ‘ojeej kan dit eigenlijk wel’ en dat vind ik zo stom, want ik vind gewoon dat het moet kunnen.

1 like

Weet jij wat een parallellepipedum is?

• Ja ik weet precies wat dat is
  • Ik heb een vaag idee wat dat is
  • Ik herken het woord wel maar weet niet wat dat is
  • Ik heb hier nog nooit van gehoord

0 stemmers

(Parallellepipedum - Wikipedia)

1 like

Ja door eefje wentelteefje

5 likes

Oh dat ken ik niet, maar ik vind parallellepipedum echt zo’n woord dat je relatief vaak hoort (waarschijnlijk omdat het grappig klinkt) terwijl dat niet per se logisch is, dus dat klopt dan wel!

3 likes

Je kent eefje wentelteefje niet?!

Hierbij mn favos:

Samenvatting

Buiten spelen (uit de Eefje Wentelteefje tv-show) - YouTube

Muisje Pierieliepiepielo (uit de Eefje Wentelteefje tv-show) - YouTube

9 likes